ÖZET
Bu çalışmanın amacı, turizm pazarlaması bağlamında
İstanbul’a gelen yabancı turist profilini tespit etmek, turistlerin seyahat
motiflerini etkileyen etmenleri ortaya çıkarmak, durum tespiti yapmak ve bu
destinasyonun daha iyi pazarlanması için uygulanacak pazarlama stratejilerini
belirleyecek verileri toplamaya yardımcı olmaktır.
Bu çalışmada anket yöntemi ile 588 yabancı turist
hakkında veri toplanmıştır. Psikolojik,
ekonomik, sosyal ve diğer faktörlerin (reklam ve tanıtım), turistlerin seyahat
etme kararları üzerinde etkili oldukları görülmektedir.
Araştırmanın sonucuna göre demografik değişkenlerin seyahat etme üzerinde etkili
oldukları tespit edilmiş ve İstanbul’a gelen turistlerin büyük bir kısmı tatil
amacıyla geldikleri anlaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Turizm
Pazarlaması, Turizm Talebi, Seyahat Motifleri, Yabancı Turist, İstanbul
Turizm Pazarlaması Turizm Talebi Seyahat Motifleri Yabancı Turist Istanbul
İstanbul Ticaret Üniversitesi
ABSTRACT
The aim of
this study is to determine the profile of foreign tourists coming to Istanbul
in the context of tourism marketing, to reveal the factors affecting tourists'
travel patterns, to make due diligence and to collect the data that will
determine the marketing strategies to be applied for better marketing of this
destination. In this study, 588 foreign tourists were collected by survey
method. Psychological, economic, social and other factors (advertising and
promotion) appear to have an impact on the decision of tourists to travel.
According to the results of the study, demographic variables were found to be
effective on traveling and it was understood that most of the tourists coming
to Istanbul came for holiday purposes.
Key Words: Tourism Management,Tourism Demand, Travel Motives, Forein Tourist,
Istanbul
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |