Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TURİZM PAZARLAMASI VE YABANCI TURİSTLERİN SEYAHATLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER: İSTANBUL ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 66 - 82, 17.12.2019

Öz

ÖZET

Bu çalışmanın amacı, turizm pazarlaması bağlamında
İstanbul’a gelen yabancı turist profilini tespit etmek, turistlerin seyahat
motiflerini etkileyen etmenleri ortaya çıkarmak, durum tespiti yapmak ve bu
destinasyonun daha iyi pazarlanması için uygulanacak pazarlama stratejilerini
belirleyecek verileri toplamaya yardımcı olmaktır.

Bu çalışmada anket yöntemi ile 588 yabancı turist
hakkında veri toplanmıştır. Psikolojik,
ekonomik, sosyal ve diğer faktörlerin (reklam ve tanıtım), turistlerin seyahat
etme kararları üzerinde etkili oldukları görülmektedir.

Araştırmanın sonucuna göre
demografik değişkenlerin seyahat etme üzerinde etkili
oldukları tespit edilmiş ve İstanbul’a gelen turistlerin büyük bir kısmı tatil
amacıyla geldikleri anlaşılmıştır.







Anahtar Kelimeler: Turizm
Pazarlaması, Turizm Talebi, Seyahat Motifleri, Yabancı Turist, İstanbul

 


Destekleyen Kurum

İstanbul Ticaret Üniversitesi

Kaynakça

  • Akyurt, H. (2008). Turizm Bölgesine Yönelik Talebi Etkileyen Faktörlerden İmaj ve Çeşme Örneği. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Altunbaş, H. (2007). Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması "Şehirlerin Markalaşması". Selçuk İletişim, 4(4), 156.
  • Barutçugil, İ. S. (1982). Turizm İşletmeciliği. Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Demir, S. (2015). Yerli Turistlerin Turizm Pazarlamasına Yönelik Talep Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Yeniden Satin Alma Davranişlarina Etkisi: Sinop Ili Örneği.
  • Çorum: Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Doğan , H. (2004). Turizmin Sosyo-Kültürel Temelleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Grönroos, C. (2009). Marketing As Promise Management: Regaining Customer Management For Marketing. Journal of Business & Industrial Marketing, 24(5-6), 351-359.
  • Gültekin, V. M. (2011). Gaziantep Turizmi ve Turizm Pazarlaması Sorunları. Gziantep: Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hacıoğlu, N. (2008). Turizm Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • İçöz, O., İlhan, İ., & Var, T. (2002). Turizm Planlaması. Ankara: Turhan Kitapevi.
  • İslamoğlu, A. H. (2010). Turzim Pazarlaması. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Kılıç , S., & Demir , S. (2017, 6). Turizm Pazarlamasında Yerli Turistlerin Turizm Talebini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Sinop İli Örneği. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 72-98.
  • Kozak, M., Kozak, M., & Akoğlan Kozak, M. (2011). Genel Turizm. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kozak, N. (2012). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özcan, C. C. (2016). Turizm Talebini Etkileyen Faktörlerin Ekonometrik Bir Analizi. Eylül: Paradikma Akademi.
  • Öztaş, K., & Karabulut , T. (2006). Turizm Ekonomisi ve Genel Turizm Bilgileri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Rızaoğlu, B. (2007). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Sezgin, O. M. (2001). Genel Turizm ve Turizm Mevzuatı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Tavmercan, İ. P., & Özdemir Meriç , P. (2002). Turizmde Tanıtma ve Halkla İlişkiler. Ankara: Turhan Kitapevi.
  • Tunç Hussein, A., & Saç, F. (2008). Genel Turizm. Ankara: Siyasal Yayınevi.
  • Tunçalp, O., & İrge, N. T. (2018). Turizm Pazarlamasında Çevrimiçi Sitelerindeki Müşteri Yorumları Ve Puanlama Sisteminin Otel Satış Fiyat Tercihlerine Etkisi. Ulslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 44.
  • Usal, A., & Oral, S. (2001). Turizm Pazarlaması. İzmir: Detay Yayıncılık.
  • Usta , Ö. (2001). Genel Turizm. İzmir: Anadolu Matbaacılık.
  • Ünüsan, Ç., & Sezgin, M. (2005). Turizmde Strateji Eksenli Pazarlama İletişimi. İstanbul: Nkm.

TOURISM MARKETING AND FACTORS AFFECTING THE TRAVEL OF FOREIGN TOURISTS: THE CASE OF ISTANBUL

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 2, 66 - 82, 17.12.2019

Öz

ABSTRACT

The aim of
this study is to determine the profile of foreign tourists coming to Istanbul
in the context of tourism marketing, to reveal the factors affecting tourists'
travel patterns, to make due diligence and to collect the data that will
determine the marketing strategies to be applied for better marketing of this
destination. In this study, 588 foreign tourists were collected by survey
method. Psychological, economic, social and other factors (advertising and
promotion) appear to have an impact on the decision of tourists to travel.
According to the results of the study, demographic variables were found to be
effective on traveling and it was understood that most of the tourists coming
to Istanbul came for holiday purposes.





Key Words: Tourism Management,Tourism Demand, Travel Motives, Forein Tourist,
Istanbul

Kaynakça

  • Akyurt, H. (2008). Turizm Bölgesine Yönelik Talebi Etkileyen Faktörlerden İmaj ve Çeşme Örneği. İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Altunbaş, H. (2007). Pazarlama İletişimi ve Şehir Pazarlaması "Şehirlerin Markalaşması". Selçuk İletişim, 4(4), 156.
  • Barutçugil, İ. S. (1982). Turizm İşletmeciliği. Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Demir, S. (2015). Yerli Turistlerin Turizm Pazarlamasına Yönelik Talep Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Yeniden Satin Alma Davranişlarina Etkisi: Sinop Ili Örneği.
  • Çorum: Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Doğan , H. (2004). Turizmin Sosyo-Kültürel Temelleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Grönroos, C. (2009). Marketing As Promise Management: Regaining Customer Management For Marketing. Journal of Business & Industrial Marketing, 24(5-6), 351-359.
  • Gültekin, V. M. (2011). Gaziantep Turizmi ve Turizm Pazarlaması Sorunları. Gziantep: Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Hacıoğlu, N. (2008). Turizm Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • İçöz, O., İlhan, İ., & Var, T. (2002). Turizm Planlaması. Ankara: Turhan Kitapevi.
  • İslamoğlu, A. H. (2010). Turzim Pazarlaması. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Kılıç , S., & Demir , S. (2017, 6). Turizm Pazarlamasında Yerli Turistlerin Turizm Talebini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Sinop İli Örneği. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 72-98.
  • Kozak, M., Kozak, M., & Akoğlan Kozak, M. (2011). Genel Turizm. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kozak, N. (2012). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Özcan, C. C. (2016). Turizm Talebini Etkileyen Faktörlerin Ekonometrik Bir Analizi. Eylül: Paradikma Akademi.
  • Öztaş, K., & Karabulut , T. (2006). Turizm Ekonomisi ve Genel Turizm Bilgileri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Rızaoğlu, B. (2007). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Sezgin, O. M. (2001). Genel Turizm ve Turizm Mevzuatı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Tavmercan, İ. P., & Özdemir Meriç , P. (2002). Turizmde Tanıtma ve Halkla İlişkiler. Ankara: Turhan Kitapevi.
  • Tunç Hussein, A., & Saç, F. (2008). Genel Turizm. Ankara: Siyasal Yayınevi.
  • Tunçalp, O., & İrge, N. T. (2018). Turizm Pazarlamasında Çevrimiçi Sitelerindeki Müşteri Yorumları Ve Puanlama Sisteminin Otel Satış Fiyat Tercihlerine Etkisi. Ulslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1), 44.
  • Usal, A., & Oral, S. (2001). Turizm Pazarlaması. İzmir: Detay Yayıncılık.
  • Usta , Ö. (2001). Genel Turizm. İzmir: Anadolu Matbaacılık.
  • Ünüsan, Ç., & Sezgin, M. (2005). Turizmde Strateji Eksenli Pazarlama İletişimi. İstanbul: Nkm.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Emen

Yayımlanma Tarihi 17 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Emen, M. (2019). TURİZM PAZARLAMASI VE YABANCI TURİSTLERİN SEYAHATLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER: İSTANBUL ÖRNEĞİ. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(2), 66-82.
AMA Emen M. TURİZM PAZARLAMASI VE YABANCI TURİSTLERİN SEYAHATLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER: İSTANBUL ÖRNEĞİ. IJGTR. Aralık 2019;3(2):66-82.
Chicago Emen, Mehmet. “TURİZM PAZARLAMASI VE YABANCI TURİSTLERİN SEYAHATLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER: İSTANBUL ÖRNEĞİ”. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi 3, sy. 2 (Aralık 2019): 66-82.
EndNote Emen M (01 Aralık 2019) TURİZM PAZARLAMASI VE YABANCI TURİSTLERİN SEYAHATLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER: İSTANBUL ÖRNEĞİ. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi 3 2 66–82.
IEEE M. Emen, “TURİZM PAZARLAMASI VE YABANCI TURİSTLERİN SEYAHATLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER: İSTANBUL ÖRNEĞİ”, IJGTR, c. 3, sy. 2, ss. 66–82, 2019.
ISNAD Emen, Mehmet. “TURİZM PAZARLAMASI VE YABANCI TURİSTLERİN SEYAHATLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER: İSTANBUL ÖRNEĞİ”. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi 3/2 (Aralık 2019), 66-82.
JAMA Emen M. TURİZM PAZARLAMASI VE YABANCI TURİSTLERİN SEYAHATLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER: İSTANBUL ÖRNEĞİ. IJGTR. 2019;3:66–82.
MLA Emen, Mehmet. “TURİZM PAZARLAMASI VE YABANCI TURİSTLERİN SEYAHATLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER: İSTANBUL ÖRNEĞİ”. Uluslararası Global Turizm Araştırmaları Dergisi, c. 3, sy. 2, 2019, ss. 66-82.
Vancouver Emen M. TURİZM PAZARLAMASI VE YABANCI TURİSTLERİN SEYAHATLERİNİ ETKİLEYEN ETMENLER: İSTANBUL ÖRNEĞİ. IJGTR. 2019;3(2):66-82.