Ege
Bölgesi’nin Güneybatı Anadolu Bölümünde yer alan Muğla ili, Türkiye’nin başlıca
turizm destinasyonlarındandır. İl, Bodrum, Marmaris, Fethiye, Dalaman ve Köyceğiz
gibi ilçeleri ile Antalya ve İstanbul’un ardından ülkenin en çok ziyaret edilen
üçüncü varış yeridir. Buna karşın ilin idari merkezi olan Muğla kentinde turizm
oldukça sınırlı düzeyde kalmıştır. Kentte turizmin göreceli gelişimi, kıyı
yerleşmelerde yaşanan turizm hareketliliğinin getirdiği olanaklar ve
korumacılık faaliyetleri kapsamında kent merkezinde yürütülen restore
çalışmaları ile gerçekleşmiştir. Muğla kentinin gelişiminde turizmin kayda
değer bir etkisinden söz edebilmemiz, ancak kentin kültür turizmi
potansiyelinin optimum değerlendirilmesi ile mümkündür. Bu çalışmada kültür
turizminde marka kentlerden biri olması hedeflenen Muğla kentinin kültür
turizmi potansiyelinin araştırılması ve çözüm önerilerinin sunulması
amaçlanmıştır.
Turizm Coğrafyası Kültür Turizmi Muğla Şehri Turizm Potansiyeli
ABSTRACT
Aegean province of Muğla is
located South West of Anatolia which is Turkey's main tourist destination. The
province is the third most visited destination in the country after Antalya,
Istanbul and its districts such as ‘’Bodrum, Marmaris, Fethiye, Dalaman’’, and
‘’Koycegiz’’. In spite of that, in Muğla, which is the administrative center of
the province, tourism has remained quite limited. The relative development of
tourism in the city has been realized with the opportunities of tourism
activity in coastal settlements and the restoration works carried out in the
city center within the scope of protectionism activities. To be able to talk
about a significant impact of tourism on the development of Muğla city,
however, it is only possible with the best assessment of the cultural tourism
potential of the city. In this study, it is aimed to investigate the cultural
tourism potential of Muğla, which is aimed to be one of the brand cities in
cultural tourism and to present solution suggestions.
Key
words: Tourism Geography, Cultural Tourism, Mugla City, Tourism Potential.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |