Bu araştırmanın temel amacı, Yalova’nın Termal ilçesinde hizmet veren 4 ve 5 yıldızlı termal otel işletmelerindeki müşteri yorumlarını inceleyerek termal otellerinde müşteri memnuniyetini etkileyen unsurları belirlemektir. Söz konusu yorumlar 2021-2022 tarihlerine aittir. Bu tarihler arasında 127 yorum bulunmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Yorumlar içerik analiz tekniği ile incelenmiştir. 127 yorumun 73 tanesi harika kategorisinde yer alırken, 103 tanesi ise Türkçe olarak yazılmıştır. İnceleme sonucunda yorumların sırasıyla otelin genel özellikleri, insan kaynakları, yiyecek-içecek, termal hizmet olanakları, odaların özellikleri ve Covid tedbirleri üzerinde yoğunlaştığı belirlenmiştir. En fazla olumlu ve olumsuz yorum yapılan alt temalar; otelin genel özelliklerinde hizmet kalitesi, insan kaynaklarında personelin ilgili olması, yiyecek-içecekte yemeklerin lezzetli olması, termal hizmet olanaklarında termal alanların güzel ve yeterli olması, odaların özelliklerinde odaların temiz olması, Covid tedbirlerinde ise önlem yeterliliğidir.
Termal Turizm Termal Termal Otel İşletmeleri Müşteri Yorumları TripAdvisor
The primary purpose of this research is to determine the factors affecting customer satisfaction in thermal hotels by examining the customer reviews in the four and 5-star thermal hotels serving in the Termal district of Yalova. The reviews in question belong to the dates 2021-2022. There are 127 reviews between these dates. A qualitative research method was used in this study. Reviews were analyzed using by content analysis technique. Of the 127 reviews, 73 were in the excellent category, while 103 were written in Turkish. As a result of the examination, it was determined that the reviews focused on the general features of the hotel, human resources, food and beverage, thermal service facilities, the characteristics of the rooms, and Covid measures, respectively. The sub-themes with the most positive and negative reviews are the service quality in the general features of the hotel, the concern of the personnel in the human resources, the delicious food and beverage, the friendly and sufficient thermal areas in the thermal service facilities, the cleanness of the rooms in the features of the rooms, the adequacy of the precautions in the Covid measures.
Thermal Tourism Termal Thermal Hotel Businesses Customer Reviews TripAdvisor
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 7 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 7 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |