Teorik derslerin uygulamalı derslerle desteklendiği Güzel Sanatlar Liseleri için, uzaktan eğitim dönemi uygulamalı derslerin etkililiği açısından öğretmenlere ve öğrencilere avantajdan çok dezavantaj getirmişir. Araştırmada Güzel Sanatlar Lisesi Resim ve Müzik Öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde uygulamalı derslerin etkililiği üzerine görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışmada olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmış, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği uygulanmış, elde edilen veriler ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Bursa İli Zeki Müren Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’nde görev yapan 7 resim ve 14 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Güzel Sanatlar Lisesi Resim ve Müzik bölümü öğretmenleri ile yapılan görüşmelerden elde edilen bulgular doğrultusunda; online olarak yapılan uygulamalı derslerin yüz yüze eğitim kadar verimli geçmediği, dersler sırasında yaşanan bağlantı ve teknik sorunlar olmak üzere, uzaktan eğitim platformlarının uygulamalı müzik ve resim dersleri için yeterli olmadığı ve bu durumun eğitim sürecini olumsuz etkilediği belirlenmiştir. Katılımcı yorumlarına göre ortak sorunlar; “Devamsızlık”, “Değerlendirme”, “Bağlantı Sorunları” “İnternet Kota Sorunu”, “Motivasyon Eksikliği” ve “Veli İlgisizliği” olarak kategorilenmiştir. Uygulamalı dersler için uzaktan eğitimin zorunlu haller dışında tercih edilmemesi gerektiği, yapılabilmesi için ise özel bir uygulamanın geliştirilmesi gerektiği sonuçlarına varılmıştır.
Güzel sanatlar lisesi müzik öğretmeni resim öğretmeni uygulamalı dersler uzaktan öğretim
For Fine Arts High Schools, where there are intensively applied courses and theoretical courses are supported by applied courses, the distance education period brings more disadvantage than advantage to teachers and students in terms of the effectiveness of applied courses. In this study, the phenomenology design, which is a method that focuses on understanding lived experiences, was used. Semi-structured interview technique was applied, and the obtained data were analyzed by content analysis. The study group of this research consists of 7 painting and 14 music teachers working at Bursa Zeki Müren Anatolian Fine Arts High School during the 2020-2021 Fall Semester distance education period. It has been determined that the applied lessons held online are not as efficient as face-to-face education, and distance education platforms are not sufficient for applied music and painting lessons, especially the connection and technical problems experienced during the lessons, and this situation negatively affects the education process. Common problems according to participant comments; It was categorized as “Absence”, “Assessment”, “Connection Problems” “Internet Quota Problem”, “Lack of Motivation” and “Parent Indifference”. It has been concluded that distance education should not be preferred for applied courses except in compulsory cases, a special application should be developed to be able to do it, and they want to continue the training of applied courses face-to-face in the post-pandemic period. As a result of the research, the general opinion of the participating teachers; Unless a special application or program is designed, applied courses should be conducted face-to-face in line with the necessary precautions.
Applied courses art teacher music teacher fine arts high school distance education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Haziran 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: E.Ş. Özel Sayısı |