Dil insanlar arasında anlaşmayı sağlayan en önemli araçtır. Dünya üzerinde farklı dil ailelerine mensup yaklaşık yedi bin dil bulunmaktadır. Bu dillerde her ne kadar alfabeler, kelimelerin yazılışı değişse de anlatılmak istenen fikir, duygu ve düşünceler değişmemekte ve bunlar dil ile ifade edilmektedir. Ayrıca her dil, mensubu olduğu milletin kendine özgü kültürünün de aktarıcısıdır. Buna bağlı olarak her dilin söz varlığı o dilin aynasıdır ve her dilde kullanılan kelimeler o dilin ifade gücünün de göstergesidir.
Son yıllarda Türkiye hem siyasi hem de ticari alanda büyük gelişme kaydeden bir devlettir. Buna bağlı olarak dünyada hem Türk kültürü hem de Türkçe merak edilmektedir. Bu nedenle bu kültürü yakından tanıyabilmek ve öğrenebilmek için insanlar; Türk dizilerini izlemekte, Türk şarkılarını dinlemektedirler. Ayrıca Türk kültürüne ilgi duyan bu insanlar Türkçe öğrenmek için dil öğreten kurum ve kuruluşlara başvurmaktadırlar. Bu durum ise dünyanın Türkçeye olan ilgisini göstermekte ve bu ilgi gün geçtikçe artmaktadır. Bu sebeple de yabancı dil olarak Türkçe öğretimi önemli bir bilim alanı hâline gelmiştir.
Bu araştırmada Anadolu Hikâyeleri dizisi setindeki söz varlığı unsurlarının sıklığı tespit edilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Veriler, Yunus Emre Enstitüsü tarafından hazırlanmış olan Anadolu Hikâyeleri dizisindeki beş kitabın incelenmesiyle elde edilmiştir. Hikâye kitaplarındaki söz varlığı unsurlarının sıklığını belirlemek için öncelikle hikâyelerin mevcut sayfa numaraları sabit kalmak kaydıyla sıklık dizini hazırlanmıştır. Sonrasında hikâye kitaplarındaki kelimelerin sıklığı analiz edilmiş ve alanda yapılmış olan kelime sıklığı çalışmalarıyla karşılaştırılarak yorumlanmıştır.
Bu çalışmayla, Yunus Emre Enstitüsü tarafından hazırlanmış olan Anadolu Hikâyeleri dizisindeki hikâye kitaplarının söz varlığının sözcük sıklığı tespit edilip yeni materyaller hazırlayacaklara söz varlığı hususunda yardımcı olmak amaçlanmıştır.
Anadolu Hikâyeleri Sıklık Çalışması Kelime Dizini Yabancılara Türkçe Öğretimi.
Language is the most important tool that provides communication between people. There are approximately seven thousand languages belonging to different language families in the world. Although the alphabets and the spelling of the words change in these languages, the ideas, feelings and thoughts that are meant to be expressed do not change and they are expressed with the language. In addition, each language is the transmitter of the unique culture of the nation it belongs to. Accordingly, the vocabulary of each language is the mirror of that language, and the words used in each language are also an indicator of the expressive power of that language.
In recent years, Turkey is a state that has made great progress in both political and commercial areas. Accordingly, both Turkish culture and Turkish are curious in the world. For this reason, in order to get to know and learn this culture closely, people; They watch Turkish TV series and listen to Turkish songs. In addition, these people who are interested in Turkish culture apply to institutions and organizations that teach languages to learn Turkish. This situation shows the world's interest in Turkish and this interest is increasing day by day. For this reason, teaching Turkish as a foreign language has become an important field of science.
In this research, the frequency of vocabulary elements in the Anatolian Stories series set was determined. Document analysis, one of the qualitative research methods, was used in the study. The data were obtained by examining the five books in the Anatolian Stories series prepared by Yunus Emre Institute. In order to determine the frequency of the vocabulary elements in the story books, firstly, the frequency index was prepared, provided that the existing page numbers of the stories were kept constant. Afterwards, the frequency of the words in the storybooks was analyzed and interpreted by comparing them with the word frequency studies conducted in the field.
With this study, it is aimed to determine the word frequency of the vocabulary of the story books in the Anatolian Stories series prepared by Yunus Emre Institute and to help those who will prepare new materials in terms of vocabulary.
Anatolian Stories Frequency Study Word Index Teaching Turkish to Foreigners.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sözlükbilim ve Anlambilim |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 12 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: E.Ş. Özel Sayısı |