Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Accumulating and Deletion in The Painting

Yıl 2025, Cilt: 10 Sayı: 1, 95 - 118, 20.03.2025

Öz

There is possible to approach painting from a historical and theoretical perspective. These approaches evaluate the art of painting in terms of narratives. There is possible to determine the transformations in the art of painting within the narrative and to see the changes in terms of thought. Another theoretical approach can be made with concepts, terms and considerations. In this study, the art of painting will be considered in terms of the words deletion and accumulating. Accumulating brings to mind art institutions and art styles. At the same time, accumulation as a metaphor is the habits, patterns or clichés that the painter encounters on the surface. Accumulation has been the way of historicizing art. Accumulation carries the promise of continuity. Deletion is the painter's throwing of clichés from the surface, as opposed to accumulation. Deletion is a feature of innovation. Powerful and radical deletion acts have been carried out since modern art. This study aims to understand the acts of deletion and accumulating with selected examples from the history of painting. In terms of thinking on the art of painting, the metaphors of deletion and accumulation are discussed. As a result, it was concluded that deletion is a way to accumulation and accumulation is a trigger that causes deletion.

Kaynakça

  • Ambrose, D. (2012).Deleuze’s Bacon: Automatism and the Pictoral Fact. Francis Bacon Critical and Theoretical Perspectives, (ss. 69-195). Peter Lang AG International Academic Publishers.
  • Artun, A. (2006). Sanat Müzeleri I. İletişim Yayınları.
  • Barasch, M. (1990). Modern Theories of Art I From Winckelmann to Baudelaire. NYU Press.
  • Bozdağ, F. (2023). Nitel Araştırma Yöntemlerinde Bir Veri Analiz Tekniği Olarak “İçerik Analizi” ( ss.195-209). Nitel Araştırma Yöntemleri. Çizgi Kitapevi.
  • Burger, P. (2003). Avangard Kuramı. İletişim Yayınları.
  • Clark, T.J. (1986).The Painting of Modern Life.Princeton University Press.
  • Deleuze, G. (2009).Francis Bacon. Norgunk Yayınları.
  • Erişti, S. D. B. (Ed.). (2023). Görsel Araştırma Yöntemleri (5. Bası). Pegem Akademi. Everdell, W. R. (2007). İlk Modernler. YKY.
  • Ferry, L. (2012).Homo Esteticus. Pinhan Yayınları.
  • Garrard, M. D. (2020).Artemisia Gentileschi and Feminism in Early Modern Europe.Reaktion Books.
  • Gürbüz, G. C. (2022). Resimde Kurgusal Olarak Gerçekçilik ve Konu Üzerine Bazı Eleştiriler. Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 7(3). 275-289. DOİ: https://doi.org/10.5281/zenodo.7075440
  • Hale, S. (2012).Titian His Life. Harper Collins Publishes.
  • Hauser,A. (2022). Sanatın Toplumsal Tarihi Cilt 2. Kırmızı Yayınları.
  • Hilberseimer, L. (1959). Introductıon.The Non-Objectıve World, (ss. 6-10). Paul Theobald and Company
  • İmer, K. ,Kocaman A. ve Özsoy, S. (2011). Dilbilim Sözlüğü. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. Jacobus, J. (1970). Henri Matisse. Harry N. Abrams.
  • Johnson, L. (1963).Delacroix Master and Movements. W. W. Norton and Company.
  • Malevich, K. (1959).The Non-Objectıve World. Paul Theobald and Company. Minor, V. H. (2020). Sanat Tarihinin Tarihi. Küy.
  • Muraoka, A. H. (2015).The Path of Humility Caravaggio and Carlo Borromeo. Peter Lang Publishing.
  • Nichols, T. (2013).Titian And The End Of The Venetian Renaissance.Reaktion Books.
  • O’Doherty, B. (2019). Beyaz Küpün İçinde. Sel Yayınları.
  • Pink, S. (Ed.) (2024).Görsel Metodolojide Gelişmeler (1. Baskı). Espas Yayınları.
  • Prettejohn, E. (2005).Beauty and Art, 1750-2000. Oxford University Press.
  • Read, H. (1974).A Concıse Hıstory Of Modern Paıntıng. Frederick A. Praeger.
  • Rosen, Stanley, (2005). Plato’s Republic A Study. Yale University Press New Haven & London.
  • Russell, J. (1969).The World Of Matisse 1869-1954. Time-Life Books.
  • Shatskikh, A. (2012).Black Square Malevich and the Origin of Suprematism. Yale Unv. Press.
  • Schneider, P. (1969).The World of Manet 1832-1883.Time-Life Books.
  • Todd, C. S. (2007). George Dickie. Art: Key Contemporary Thinkers (ss. 125-129). Berg.
  • Zirpolo, L. H. (2007).Historical Dictionary of Renaissance Art. The Scarecrow Press.
  • Wöllflin, H. (2000).Sanat Tarihinin Temel Kavramları. Remzi Kitabevi.

Biriktirmek ve Silmek Açısından Resim Sanatı

Yıl 2025, Cilt: 10 Sayı: 1, 95 - 118, 20.03.2025

Öz

Resim sanatına tarihsel ve teorik açıdan yaklaşmak mümkündür. Bu yaklaşımlar resim sanatını anlatılar içinde değerlendirmektedir. Anlatı içinde resim sanatında meydana gelen dönüşümlerin belirlenmesi, düşünce açısından değişimlerin görülmesi mümkündür. Başka bir teorik yaklaşım kavramlar, terimler ve düşünceler ile yapılabilir. Bu çalışmada silmek ve biriktirmek kelimeleri açısından resim sanatı üzerinde düşünülecektir. Biriktirmek, sanat kurumlarını ve sanat üsluplarını akla getirmektedir. Aynı zamanda mecaz olarak biriktirmek yüzeyde ressamın karşılaştığı alışkanlıklar, kalıplar veya klişelerdir. Biriktirme, sanatın tarihselleşmesinin yolu olmuştur. Biriktirme bir süreklilik vaadi taşımıştır. Silmek ise biriktirmenin tersine, yüzeyde ressamın klişeleri atmasıdır. Silmek, yeniliğin bir özelliğidir. Güçlü ve radikal silme edimleri modern sanattan itibaren gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma resim sanatı tarihinden seçilmiş örneklerle silmek ve biriktirmek edimlerini anlama amacındadır. Resim sanatı üzerine düşünme açısından silme ve biriktirme metaforları ele alınmıştır. Sonuç olarak da silmenin biriktirmeye giden bir yol, biriktirmenin ise silmeye neden olan bir tetikleyici olduğuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Ambrose, D. (2012).Deleuze’s Bacon: Automatism and the Pictoral Fact. Francis Bacon Critical and Theoretical Perspectives, (ss. 69-195). Peter Lang AG International Academic Publishers.
  • Artun, A. (2006). Sanat Müzeleri I. İletişim Yayınları.
  • Barasch, M. (1990). Modern Theories of Art I From Winckelmann to Baudelaire. NYU Press.
  • Bozdağ, F. (2023). Nitel Araştırma Yöntemlerinde Bir Veri Analiz Tekniği Olarak “İçerik Analizi” ( ss.195-209). Nitel Araştırma Yöntemleri. Çizgi Kitapevi.
  • Burger, P. (2003). Avangard Kuramı. İletişim Yayınları.
  • Clark, T.J. (1986).The Painting of Modern Life.Princeton University Press.
  • Deleuze, G. (2009).Francis Bacon. Norgunk Yayınları.
  • Erişti, S. D. B. (Ed.). (2023). Görsel Araştırma Yöntemleri (5. Bası). Pegem Akademi. Everdell, W. R. (2007). İlk Modernler. YKY.
  • Ferry, L. (2012).Homo Esteticus. Pinhan Yayınları.
  • Garrard, M. D. (2020).Artemisia Gentileschi and Feminism in Early Modern Europe.Reaktion Books.
  • Gürbüz, G. C. (2022). Resimde Kurgusal Olarak Gerçekçilik ve Konu Üzerine Bazı Eleştiriler. Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 7(3). 275-289. DOİ: https://doi.org/10.5281/zenodo.7075440
  • Hale, S. (2012).Titian His Life. Harper Collins Publishes.
  • Hauser,A. (2022). Sanatın Toplumsal Tarihi Cilt 2. Kırmızı Yayınları.
  • Hilberseimer, L. (1959). Introductıon.The Non-Objectıve World, (ss. 6-10). Paul Theobald and Company
  • İmer, K. ,Kocaman A. ve Özsoy, S. (2011). Dilbilim Sözlüğü. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları. Jacobus, J. (1970). Henri Matisse. Harry N. Abrams.
  • Johnson, L. (1963).Delacroix Master and Movements. W. W. Norton and Company.
  • Malevich, K. (1959).The Non-Objectıve World. Paul Theobald and Company. Minor, V. H. (2020). Sanat Tarihinin Tarihi. Küy.
  • Muraoka, A. H. (2015).The Path of Humility Caravaggio and Carlo Borromeo. Peter Lang Publishing.
  • Nichols, T. (2013).Titian And The End Of The Venetian Renaissance.Reaktion Books.
  • O’Doherty, B. (2019). Beyaz Küpün İçinde. Sel Yayınları.
  • Pink, S. (Ed.) (2024).Görsel Metodolojide Gelişmeler (1. Baskı). Espas Yayınları.
  • Prettejohn, E. (2005).Beauty and Art, 1750-2000. Oxford University Press.
  • Read, H. (1974).A Concıse Hıstory Of Modern Paıntıng. Frederick A. Praeger.
  • Rosen, Stanley, (2005). Plato’s Republic A Study. Yale University Press New Haven & London.
  • Russell, J. (1969).The World Of Matisse 1869-1954. Time-Life Books.
  • Shatskikh, A. (2012).Black Square Malevich and the Origin of Suprematism. Yale Unv. Press.
  • Schneider, P. (1969).The World of Manet 1832-1883.Time-Life Books.
  • Todd, C. S. (2007). George Dickie. Art: Key Contemporary Thinkers (ss. 125-129). Berg.
  • Zirpolo, L. H. (2007).Historical Dictionary of Renaissance Art. The Scarecrow Press.
  • Wöllflin, H. (2000).Sanat Tarihinin Temel Kavramları. Remzi Kitabevi.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Güzel Sanatlar, Resim
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Engin Ümer 0000-0001-9685-3531

Erken Görünüm Tarihi 16 Mart 2025
Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2025
Gönderilme Tarihi 9 Şubat 2025
Kabul Tarihi 14 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ümer, E. (2025). Biriktirmek ve Silmek Açısından Resim Sanatı. Uluslararası İnsan Ve Sanat Araştırmaları Dergisi, 10(1), 95-118.

logo.svg    doi.png    grammarly-0fb692ef.svg  88x31.png    ith-logo.png  a94bbc48292e3b6e54b776e608d10ad5cb_turnitin-login-page-logo-2022.png  İjhar.png
Uluslararası İnsan ve Sanat Araştırmaları Dergisi IJHAR, Türk Patent ve Marka Kurumu'nun 71248886-2020/24446 / E.2020-OE-458377 sayılı kararı ile tescillenmiştir.