Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Okul Dışı Öğrenme Ortamı: Sinop Çocuk Üniversitesi

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 10, 370 - 381, 30.04.2019

Öz

Bir okul dışı
öğrenme ortamı olan çocuk üniversiteleri, çocuklarda merak duygusunu
geliştirmek, onlara keşfetme mutluluğu yaşatmak, çocukların güncel bilgi ve
teknolojileri kullanarak günlük hayat problemlerine çözüm bulmalarına fırsat
sunarak ve birçok üst düzey becerilerine olumlu katkılar sağlamak amacı ile
kurulmuştur. Ülkemizde gün geçtikçe sayıları artan çocuk üniversiteleri benzer
amaçlarla yapılanmakta ve çocuklara çeşitli programlarla etkili ortamlar
sunmaktadır. Sinop Çocuk Üniversitesi de çocukların üniversite ile
tanışmalarını, merak ve ilgilerini canlı tutarak yeni bilgiler keşfetmelerini,
bilgiyi günlük hayatında kullanarak karşılaşabilecekleri olası problemlere
çözümler üretmelerini ve bilimin sanat ve sporla bütünleştiği eğitim
programlarından faydalanmalarını sağlamak hedefi ile öğrencilerin çeşitli proje
ve etkinliklere katılımını gerçekleştirmiş ve gerçekleştirmeye de devam
etmektedir. Bu çalışmada kurulduğu günden bu yana Sinop Çocuk Üniversitesi’nde
sadece ortaokul öğrencileri ile gerçekleştirilen projeler, projelerin amaçları
ve kısaca bulgularına değinilmiştir. Araştırmanın çocuk üniversitesi kurmayı
planlayan ya da kurmuş/faaliyette olan devlet ya da özel kurumlar için rehber
olacağı düşünülmektedir. Ayrıca Çocuk Üniversitelerinin işbirliği içinde gerek
Türkiye’de gerekse de Avrupa’da bir ağ kurması ve gerçekleştirilecek projelerle
çok sayıda katılımcıya ulaşması hedefi ile çocuk üniversitelerinin etkili okul
dışı öğrenme ortamları olacağına dair ümit vericidir.

Kaynakça

  • İstanbul Aydın Çocuk Üniversitesi (2015). Avrupa ve Türkiye’de Çocuk Üniversiteleri Raporu, İstanbul.
  • Bozdoğan, A. E. (2016). Okul Dışı Çevrelere Eğitim Amaçlı Gezi Düzenleyebilme Öz-Yeterlik İnancı Ölçeğinin Geliştirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(1), 111-129.
  • Bozkurt Altan, E., Üçüncüoğlu, İ., & Öztürk N. (2019). Preparation of out-of-school learning environment based on STEM education and investigating its effects. Science Education International, 30(2), xxxx-xxxx. (Baskıda)
  • Children’s University, (2014). Erişim: 6 Nisan 2019, from:http://www.childrensuniversity.co.uk/home/about-us/what-we-do-and-why/
  • Eş, H., & Öztürk Geren, N. (2014). Öğrenci ve velilerin çocuk üniversitesi algısı. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi (International Journal of Turkish Education Sciences), 3, 94-105.
  • Eş. H., Öztürk, N., & Bozkurt, E. (2014). Öğrencilerde bıraktığı etkilerle Sinop Çocuk Üniversitesi’nde TÜBİTAK destekli bilim sanat ve spor okulu. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 11-14 Eylül, Adana, Türkiye.
  • Eş, H., ,Öztürk Geren, N., & Bozkurt Altan, E. (2015). Science art and sports school at sinop children’s university its effects on children s perceptions. Turkish Journal of Education, 4(4), 30-44.
  • Eucu.net, (2010). White Book, European Children's Universities Network. Vienna: Vienna University Children’s Office.
  • Karademir, E. (2018). Okul dışı ortamlarda fen öğretimi (426-448). O. Karamustafaoğlu, Ö. Tezel ve U. Sarı (Ed.), Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Destekli Fen Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kiınderburo, (2014). Erisim: 10 Nisan2019, from: https://kinderbuero-uniwien.at/en/about-us/thats-us/
  • Laçin Şimşek, C. (2011). Okul dışı öğrenme ortamları ve fen eğitimi. Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. (Ed. Laçin Şimşek, 2011). Ankara: Pegem Akademi.
  • Marulcu, İ., Saylan, A., & Güven, E. (2014). 6. ve 7. sınıf öğrenciler için gerçekleştirilen “Küçük bilginler bilim okulu” nun değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(25), 341-352.
  • Overton, D. T. (2010). Formation of a Children’s University: Formative issues and initial concerns. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 3876-3882.
  • Öztürk, N., & Türköz, G. (2019). Watch-think over-discuss: an activity sample regarding the teaching of socio-scientific issues. Journal of Inquiry Based Activities (JIBA), 1 (11), 1-11.
  • Şahin, A., Ayar, M. C., & Adıgüzel, T. (2014). STEM related after-school program activities and associated outcomes on student learning. Educational Science: Theory & Practice, 14(1), 309-322.
Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 10, 370 - 381, 30.04.2019

Öz

Kaynakça

  • İstanbul Aydın Çocuk Üniversitesi (2015). Avrupa ve Türkiye’de Çocuk Üniversiteleri Raporu, İstanbul.
  • Bozdoğan, A. E. (2016). Okul Dışı Çevrelere Eğitim Amaçlı Gezi Düzenleyebilme Öz-Yeterlik İnancı Ölçeğinin Geliştirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(1), 111-129.
  • Bozkurt Altan, E., Üçüncüoğlu, İ., & Öztürk N. (2019). Preparation of out-of-school learning environment based on STEM education and investigating its effects. Science Education International, 30(2), xxxx-xxxx. (Baskıda)
  • Children’s University, (2014). Erişim: 6 Nisan 2019, from:http://www.childrensuniversity.co.uk/home/about-us/what-we-do-and-why/
  • Eş, H., & Öztürk Geren, N. (2014). Öğrenci ve velilerin çocuk üniversitesi algısı. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi (International Journal of Turkish Education Sciences), 3, 94-105.
  • Eş. H., Öztürk, N., & Bozkurt, E. (2014). Öğrencilerde bıraktığı etkilerle Sinop Çocuk Üniversitesi’nde TÜBİTAK destekli bilim sanat ve spor okulu. XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 11-14 Eylül, Adana, Türkiye.
  • Eş, H., ,Öztürk Geren, N., & Bozkurt Altan, E. (2015). Science art and sports school at sinop children’s university its effects on children s perceptions. Turkish Journal of Education, 4(4), 30-44.
  • Eucu.net, (2010). White Book, European Children's Universities Network. Vienna: Vienna University Children’s Office.
  • Karademir, E. (2018). Okul dışı ortamlarda fen öğretimi (426-448). O. Karamustafaoğlu, Ö. Tezel ve U. Sarı (Ed.), Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Destekli Fen Öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kiınderburo, (2014). Erisim: 10 Nisan2019, from: https://kinderbuero-uniwien.at/en/about-us/thats-us/
  • Laçin Şimşek, C. (2011). Okul dışı öğrenme ortamları ve fen eğitimi. Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. (Ed. Laçin Şimşek, 2011). Ankara: Pegem Akademi.
  • Marulcu, İ., Saylan, A., & Güven, E. (2014). 6. ve 7. sınıf öğrenciler için gerçekleştirilen “Küçük bilginler bilim okulu” nun değerlendirilmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(25), 341-352.
  • Overton, D. T. (2010). Formation of a Children’s University: Formative issues and initial concerns. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 3876-3882.
  • Öztürk, N., & Türköz, G. (2019). Watch-think over-discuss: an activity sample regarding the teaching of socio-scientific issues. Journal of Inquiry Based Activities (JIBA), 1 (11), 1-11.
  • Şahin, A., Ayar, M. C., & Adıgüzel, T. (2014). STEM related after-school program activities and associated outcomes on student learning. Educational Science: Theory & Practice, 14(1), 309-322.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nurhan Öztürk 0000-0001-8624-3609

Esra Bozkurt Altan

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Gönderilme Tarihi 23 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Öztürk, N., & Bozkurt Altan, E. (2019). Bir Okul Dışı Öğrenme Ortamı: Sinop Çocuk Üniversitesi. Uluslararası Beşeri Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 5(10), 370-381.

Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi 

Bu eser Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmıştır.