Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 3, 180 - 199, 29.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Adnan, K. (2001). Vardiyalı Çalışma Sistemini Uygulayan Sağlık Bakanlığına Bağlı Bir Hastanede Hasta Memnuniyetinin Araştırılması, 4.Ulusal Sağlık ve Hastane Yönetimi Sempozyumu, İstanbul.421
  • Akgül, M. (2000). Sağlık Hizmetlerinde Hasta Tatmini ve Haydarpaşa Numune Hastanesinde Bir Uygulama Çalışması, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 11
  • Assemgul D. (2017) İstanbul’a Sağlık Turizmi Amacıyla Rusya ve Orta Asya’dan Gelen Hastaların İzlenim ve Memnuniyet Düzeyleri, Rapor, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Enstitüsü Wps No/ 128 /2017-12.
  • Aydın D, Constantinides C, Mike C, Yılmaz C, Genç A ve Lanyi A. (2012). Sağlık Turizminde Süreçler ve Aracı Kuruluşlar Araştırma Raporu, Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Büber R, Başer H. (2012).Sağlık İşletmelerinde Müşteri Memnuniyeti: Vakıf Üniversitesi Hastanesinde Bir Uygulama. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(1):265-274.
  • Canoğlu M, İnan H, Güler Ö.E. (2016) The Motivational Behaviors And Perceptions Of The Medical Tourists – The Case Turkey Int. Journal Of Health Manag. And Tourism 1(3), 45-67
  • Connell, J. (2013). Contemporary Medical Tourism: Conceptualisation, Culture And Commodification. Tourism Management Journal. 34:1-13.
  • Cortez N. (2008). Patient without borders: the emerging global market for patients and the evolution of modern health care. Indiana Law Journal; 83:71.
  • Engiz, O. (1999). Sağlık Hizmetlerinde “Hasta Odaklı” Kalite Gelişim Modeli ve Memnuniyet Ölçüm Anketleri, Toplam Kalite Yönetimi Prensiplerinin Sağlık Hizmetlerinde Uygulamaları, Ed.: M. Çoruh, Haberal Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara, .411-413.
  • Girgin A, Yazan T, Karadag E. (2017). Evaluation of the satisfaction of Foreign States in Public Hospitals. Khazar Journal of Humanities and Social Sciences. (Special Issue) Hestourex World Health, Sports Tourism Congress & Exhibition): 5-17 DOI: 10.5782/ kjhss.2017.5.17
  • Güngör, N. ve Eser E., (2004). “C.B.Ü. Tıp Fak. Eğitim ve Araştırma Hastanesinde Yatan Yetişkin Hastaların Sosyo-Demografik Özelliklerinin, Sağlık Hizmetlerinden Memnuniyetinin ve Yaşam Kalitelerinin incelenmesi”, Modern Hastane Yönetimi, C:VIII,No:1. 45.
  • İçöz, O (2009). Sağlık Turizmi Kapsamında Medikal (Tıbbi) Turizm Ve Türkiye’nin Olanakları. Journal of Yaşar University; 4(14), 2257-2279
  • Karaca, B. (2004).Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi ve Hasta Beklentileri Konusunda Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, 54.
  • Karafakıoğlu, M. (1998).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları No:271.71
  • Kısa, A, (2007).Sağlık Kurumları Yönetimi, Ed.: N. Toggöz, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1778, Eskişehir, 206.
  • Lajevardia M, (2016). A Comprehensive Perspective On Medical Tourism Context And Create A Conceptual Framework. Journal of Recreation and Tourism Research; 3 (3), 35-52
  • Lunt N., Richard S., Exworthy M., Green S., Horsfall D., Mannion R. (2011). Medical Tourism: Treatments, Markets and Health System Implications: A scoping review. Directorate for Employment, Labour and Social Affairs
  • Oltulular, İ. (2018) Medikal Turizm Girişimciliğinde Mevcut Durum ve Sorunların Tespitine Yönelik Bir Araştırma, Balıkesir Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi. 23.
  • Öncü MA, Çatı K, Yalman F. (2016). Medikal Turizm Kapsamında Gelen Yabancı Hastalar ile Yerli Hastaların Memnuniyet ve Sadakatlerinin Karşılaştırılması. Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi;7(14): 45-71.
  • Özdemir A., Kurtulmuşoğlu F.B., EsiyokB. (2017) Treatment Type As A Factor In Medıcal Tourısm Destınatıon Preferences: The Case Of Turkey Int. Journal Of Health Manag. And Tourism, 2(2), 58-72
  • T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlık Turizmi Daire Başkanlığı Türkiye Medikal Turizm Değerlendirme Raporu. (2013). Retrieved 15 August 2019. http://dosyasb.saglik.gov.tr/Eklenti/535,turkiye-medikal-turizm-degerlendirme-raporu-2013pdf.pdf
  • Tatarlı, N. (2007). Sağlık Hizmetlerinde Hasta Tatminini Etkileyen Unsurlar ve Sağlık Sektöründe Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. 58.
  • Türköz, Y.T., Aksoy, A. ve Perçin, A.K., (1997). Hasta Tatmininin Sosyo-demografik Değişkenler ve Tedaviye Özgü Değişkenler Yönünden İncelenmesi, Sağlık Yönetiminde Devamlı Kalite İyileştirme, Ed.: M. Çoruh, Haberal Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara.33
  • Uçku, R., Engin, S., Musal, B. ve Elçi, O.C., (1995).Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kalite ile Bağlantılı Sağlık İnsan Gücü, I. Basamak Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Ed.: M. Çoruh, Haberal Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara.60.
  • Yazan, T, Şengül, S, Girgin, A. (2018) Sağlık Hizmetleri ve Hasta Memnuniyeti. Acta Medica Alanya ; 2 (1), 24-29.
  • Yılmaz M. (2001). Sağlık Bakım Kalitesinin Bir Ölçütü: Hasta Memnuniyeti. C. Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi; 5(2): 69-74.

PATIENT EXPECTATIONS AND SATISFACTION IN HEALTH TOURISM EXAMPLE OF A PRIVATE HOSPITAL GROUP

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 3, 180 - 199, 29.12.2019

Öz

The aim of this study to determine the satisfaction level of the patients coming for health tourism in accordance with the received treatment services and the factors affecting their satisfaction. The study was performed in a private hospital group providing health service in more than one location in Istanbul. The data were collected through a survey. The survey was made between April-May 2018. The study included a total of 115 patients (both inpatient and outpatients). The satisfaction level for the services rendered was found out to be high both generally and sub-dimensionally. It was also found out that the satisfaction level was not statistically different at hospital and doctor sub-dimensions while it was statistically different at accessibility and nursing care sub-dimensions in accordance with the origin countries of the participant. It was stated out that the satisfaction of the participants whose medical expenses were covered by private insurances was higher than the others. It has been concluded from the study that increasing the awareness of health tourism in a sustainable way is only possible by determining the expectations of the patients correctly and providing satisfaction through the realization of these expectations.

Kaynakça

  • Adnan, K. (2001). Vardiyalı Çalışma Sistemini Uygulayan Sağlık Bakanlığına Bağlı Bir Hastanede Hasta Memnuniyetinin Araştırılması, 4.Ulusal Sağlık ve Hastane Yönetimi Sempozyumu, İstanbul.421
  • Akgül, M. (2000). Sağlık Hizmetlerinde Hasta Tatmini ve Haydarpaşa Numune Hastanesinde Bir Uygulama Çalışması, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 11
  • Assemgul D. (2017) İstanbul’a Sağlık Turizmi Amacıyla Rusya ve Orta Asya’dan Gelen Hastaların İzlenim ve Memnuniyet Düzeyleri, Rapor, İstanbul Ticaret Üniversitesi Dış Ticaret Enstitüsü Wps No/ 128 /2017-12.
  • Aydın D, Constantinides C, Mike C, Yılmaz C, Genç A ve Lanyi A. (2012). Sağlık Turizminde Süreçler ve Aracı Kuruluşlar Araştırma Raporu, Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Büber R, Başer H. (2012).Sağlık İşletmelerinde Müşteri Memnuniyeti: Vakıf Üniversitesi Hastanesinde Bir Uygulama. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(1):265-274.
  • Canoğlu M, İnan H, Güler Ö.E. (2016) The Motivational Behaviors And Perceptions Of The Medical Tourists – The Case Turkey Int. Journal Of Health Manag. And Tourism 1(3), 45-67
  • Connell, J. (2013). Contemporary Medical Tourism: Conceptualisation, Culture And Commodification. Tourism Management Journal. 34:1-13.
  • Cortez N. (2008). Patient without borders: the emerging global market for patients and the evolution of modern health care. Indiana Law Journal; 83:71.
  • Engiz, O. (1999). Sağlık Hizmetlerinde “Hasta Odaklı” Kalite Gelişim Modeli ve Memnuniyet Ölçüm Anketleri, Toplam Kalite Yönetimi Prensiplerinin Sağlık Hizmetlerinde Uygulamaları, Ed.: M. Çoruh, Haberal Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara, .411-413.
  • Girgin A, Yazan T, Karadag E. (2017). Evaluation of the satisfaction of Foreign States in Public Hospitals. Khazar Journal of Humanities and Social Sciences. (Special Issue) Hestourex World Health, Sports Tourism Congress & Exhibition): 5-17 DOI: 10.5782/ kjhss.2017.5.17
  • Güngör, N. ve Eser E., (2004). “C.B.Ü. Tıp Fak. Eğitim ve Araştırma Hastanesinde Yatan Yetişkin Hastaların Sosyo-Demografik Özelliklerinin, Sağlık Hizmetlerinden Memnuniyetinin ve Yaşam Kalitelerinin incelenmesi”, Modern Hastane Yönetimi, C:VIII,No:1. 45.
  • İçöz, O (2009). Sağlık Turizmi Kapsamında Medikal (Tıbbi) Turizm Ve Türkiye’nin Olanakları. Journal of Yaşar University; 4(14), 2257-2279
  • Karaca, B. (2004).Sağlık Hizmetlerinde Kalite Yönetimi ve Hasta Beklentileri Konusunda Bir Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, 54.
  • Karafakıoğlu, M. (1998).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayınları No:271.71
  • Kısa, A, (2007).Sağlık Kurumları Yönetimi, Ed.: N. Toggöz, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 1778, Eskişehir, 206.
  • Lajevardia M, (2016). A Comprehensive Perspective On Medical Tourism Context And Create A Conceptual Framework. Journal of Recreation and Tourism Research; 3 (3), 35-52
  • Lunt N., Richard S., Exworthy M., Green S., Horsfall D., Mannion R. (2011). Medical Tourism: Treatments, Markets and Health System Implications: A scoping review. Directorate for Employment, Labour and Social Affairs
  • Oltulular, İ. (2018) Medikal Turizm Girişimciliğinde Mevcut Durum ve Sorunların Tespitine Yönelik Bir Araştırma, Balıkesir Üniversitesi, Yüksek Lisans Tezi. 23.
  • Öncü MA, Çatı K, Yalman F. (2016). Medikal Turizm Kapsamında Gelen Yabancı Hastalar ile Yerli Hastaların Memnuniyet ve Sadakatlerinin Karşılaştırılması. Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi;7(14): 45-71.
  • Özdemir A., Kurtulmuşoğlu F.B., EsiyokB. (2017) Treatment Type As A Factor In Medıcal Tourısm Destınatıon Preferences: The Case Of Turkey Int. Journal Of Health Manag. And Tourism, 2(2), 58-72
  • T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlık Turizmi Daire Başkanlığı Türkiye Medikal Turizm Değerlendirme Raporu. (2013). Retrieved 15 August 2019. http://dosyasb.saglik.gov.tr/Eklenti/535,turkiye-medikal-turizm-degerlendirme-raporu-2013pdf.pdf
  • Tatarlı, N. (2007). Sağlık Hizmetlerinde Hasta Tatminini Etkileyen Unsurlar ve Sağlık Sektöründe Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu. 58.
  • Türköz, Y.T., Aksoy, A. ve Perçin, A.K., (1997). Hasta Tatmininin Sosyo-demografik Değişkenler ve Tedaviye Özgü Değişkenler Yönünden İncelenmesi, Sağlık Yönetiminde Devamlı Kalite İyileştirme, Ed.: M. Çoruh, Haberal Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara.33
  • Uçku, R., Engin, S., Musal, B. ve Elçi, O.C., (1995).Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kalite ile Bağlantılı Sağlık İnsan Gücü, I. Basamak Sağlık Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Ed.: M. Çoruh, Haberal Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara.60.
  • Yazan, T, Şengül, S, Girgin, A. (2018) Sağlık Hizmetleri ve Hasta Memnuniyeti. Acta Medica Alanya ; 2 (1), 24-29.
  • Yılmaz M. (2001). Sağlık Bakım Kalitesinin Bir Ölçütü: Hasta Memnuniyeti. C. Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi; 5(2): 69-74.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İdil Cakır Bu kişi benim 0000-0001-5945-3408

Mesut Cımen 0000-0002-0937-9411

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 1 Ekim 2019
Kabul Tarihi 26 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Cakır, İ., & Cımen, M. (2019). PATIENT EXPECTATIONS AND SATISFACTION IN HEALTH TOURISM EXAMPLE OF A PRIVATE HOSPITAL GROUP. International Journal of Health Management and Tourism, 4(3), 180-199.