Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLLÜSTRATİF MARKA TASARIMINDA GÜNCEL UYGULAMALAR

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 4, 0 - 0, 31.07.2018

Öz

Görsel üretiminin etkileyici yöntemlerinden biri olan illüstrasyon; marka kimliği tasarımında, markanın hikayesinin betimlenmesi, açıklanması ya da yalnızca bilgi vermesi amacıyla farklı mecralarda kullanılmaktadır. Marka kimliği, sadece logo tasarımlarında değil, sosyal medya, ürün ambalaj tasarımı, tanıtım görselleri gibi gündelik hayatın her noktasında gözlemlenebilmektedir. Bu araştırma, günümüz itibariyle bu derece popüler olan illüstratif marka kimliklerine neden ihtiyaç duyulduğu, illüstrasyonların neye göre şekillendiği, ardında hangi fikirleri barındırdığı ve kimlik kapsamındaki temaların nasıl uygulandığı sorularına cevap aramaktadır. İnceleme kapsamında kullanılan görsel analiz yöntemi, ele alınan her bir kavramın verilen örnek üzerinden görsel çözümlemesinin yapılmasıdır. Bu çözümleme, 2017 yılında The Dieline tarafından yayınlanan tasarım ve tüketici alışveriş eğilimleri raporu temel alınarak, güncel temalarda üretilen tasarımlarda illüstrasyon kullanımı incelenerek tamamlanmıştır. İnceleme sonucunda, illüstrasyon kullanımının, katmış olduğu anlam, farklılık, beğenilirlik ve tüketiciyle arasında kurduğu duygusal bağ sebebiyle markalar tarafından sıklıkla tercih edildiği anlaşılmıştır. Görsel trendler, tüketici davranışlarının değişmesine bağlı olarak gelişmektedir ve günümüzde tüketici “cevaplar için alışveriş” yapmaktadır. Buna bağlı olarak, sadece bir ürün satın alınmamakta, bir başka amaca hizmet etme, iç huzur, deneyim, güven, sosyal bağlar kurmak düşünülmektedir. Bu arayışlara karşılık olarak da markalar sürekli olarak pazarlama stratejilerini dönüştürmekte ve bu da tasarımda trendleri ortaya çıkarmaktadır. Tasarımcıların bu trendlerin farkında olmaları, “tekrar” etmelerini önlemekte ve özgün yaklaşımları ortaya çıkarmalarına imkan vermektedir.

Kaynakça

  • Batra, R., Aaker, D. A. ve Myers J. G. (1996). Advertising Management. New Jersey: Prentice Hall. Budelmann, K., Kim, Y. ve Wozniak, C. (2010). Brand Identity Essentials, China: Rockport Publishers. Chapin III, F.S., Torn, M.S. ve Tateno, M. (1996). Principles of Ecosystem Sustainability. American Naturalist. 148(6). 1016-1037. Chen, J. C. ve Millman, D. (2011). Fingerprint No. 2: The Evolution of Handmade Elements in Graphic Design, England: How Books. Davis, M. ve Baldwin, J. (2006). More Than a Name: An Introduction to Branding. Switzerland: AVA Publishing. Duncan, A. (1994). Art Nouveau, London: Thames&Hudson Ltd. Gauntlett, D. (2013). Making is Connecting, New York: John Wiley & Sons. Gibbs, A., 2017, 13 Emerging Package Design and Consumer Shopping Trends of 2017. 3 Şubat 2017 tarihinde http://www.thedieline.com/blog/2017/1/30/13-emerging-package-design-consumershopping-trends-of-2017 adresinden erişildi. Harvey, D. (1998). Postmodernliğin Durumu (S. Savran, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları. Kotler P. T., Wong, V., Saunders, J., Armstrong G. (2005). Principles of Marketing, Essex: Pearson Education Limited. Millman, D. (2012). Brand Bible: The Complete Guide to Building, Designing, and Sustaining Brands, China: Rockport Publishers. Wheeler, A. (2013). Designing Brand Identity, USA: John Wiley & Sons, Inc. Rioux, C. (2013). Arts and Crafts, the Creative Economy and the Creative Industries, and their Interaction with the Luxury Industries. Talking About Arts and Crafts International Study Days Bildiriler Kitabı içinde (154-164). Paris: Institut National des Métiers d’Art & Les Art Decoratifs.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nazlı Gürgan

Yağmur İlhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Gürgan, N., & İlhan, Y. (2018). İLLÜSTRATİF MARKA TASARIMINDA GÜNCEL UYGULAMALAR. Uluslararası Disiplinlerarası Ve Kültürlerarası Sanat, 3(4).