Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

LEONARDO DA VİNCİ ANGHİARİ SAVAŞI RESMİ ÖNCESİ ÇİZİMLERİNDE ANLAM

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 10, 281 - 288, 31.07.2020

Öz

Resim sanatı tarihinde tüyler ürperten ve insanları derinden etkileyen savaşlar için ressamların kendilerine özgü heyecan, coşku, ürperti ve estetik kaygılarla resim yapmaları adeta kaçınılmaz olmuştur. Bazen sadece atlar ve savaşçıların kompozisyonundan ibaret gibi görünebilen eserler, vahşetin ötesinde yüklendiği anlamla, döneminin ötesine geçmişlerdir. Bu makalede birçok açıdan değerlendirilmeye çalışılan Anghiari savaş resmi öncesi taslak ve desenleri, Leonardo da Vinci’nin resimde yaratmak istediği hırs ve gözüdönmüşlük ilişkisidir. Bu bize hiç yabancı değil; insanın beynindeki kötülük ve elde etme isteği süreçlerinin hiç de pasif anlatılacak kadar huzurlu yaşanmadığını çok iyi bilmekteyiz ve her gün yeniden anlamaktayız. Böylece Anghiari Savaşı resmi çizimlerinin insanın mücadeleci olarak verdiği acı kavganın, savaş resimleri şeklinde yaratılmış olan ilk özgün eserleridir demek doğrudur.

Kaynakça

  • Bramly, S. (2005). Leonardo da Vinci, A. Sarman ve C. Utku (Çev.). İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • De Silva, A., Von Simson, O., Hinks, R. (1964). Man Through His Art. War And Peace, (1) 44 – 45. Frere, J.C. (1995). Leonardo. Italy: Bayart Presse.
  • Kandinsky, W. (2015). Sanatta Ruhsallık Üzerine, Gülin Ekinci (Çev.). İstanbul: Altıkırkbeş Yayın.
  • Meyer, B. H. (1984). Leonardo’s Battle of Anghiari: Prospals fon some sources and a reflection, The Arts Bulletin, September. 367 – 387.
  • Proehl, J. (2019). Sanatta Görünürlüğün Yok Olması ve Geri Dönüşü ya da Neo Dada Asla Var Olmadı. Bakış. (13) 76.

LEONARDO DA VİNCİ MEANING IN PRE-DRAWINGS OF THE ANGHIARI WAR PICTURE

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 10, 281 - 288, 31.07.2020

Öz

It was almost inevitable for painters to paint with their own unique excitement, enthusiasm, chill and aesthetic concerns in the history of the art of painting that warmed and deeply affected people. Artifacts, which sometimes seem to consist solely of the composition of horses and warriors, have gone beyond its era with a certain style of mobility and semanticity that it loads. The Anghiari pre-painting drafts and patterns, which are tried to be evaluated in many aspects in this article, are the relationship between Leonardo da Vinci's drawings and the ambition and intimidation he wants to create in the picture. This is no stranger to us; we know very well that the processes of curiosity, questioning, skepticism, and acquisition in the human brain are not at all peaceful enough to be described passively, and we understand it every day. Thus, it is true to say that the Anghiari War is the first original work created in the form of war pictures of the painful struggle given by the human drawings.

Kaynakça

  • Bramly, S. (2005). Leonardo da Vinci, A. Sarman ve C. Utku (Çev.). İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • De Silva, A., Von Simson, O., Hinks, R. (1964). Man Through His Art. War And Peace, (1) 44 – 45. Frere, J.C. (1995). Leonardo. Italy: Bayart Presse.
  • Kandinsky, W. (2015). Sanatta Ruhsallık Üzerine, Gülin Ekinci (Çev.). İstanbul: Altıkırkbeş Yayın.
  • Meyer, B. H. (1984). Leonardo’s Battle of Anghiari: Prospals fon some sources and a reflection, The Arts Bulletin, September. 367 – 387.
  • Proehl, J. (2019). Sanatta Görünürlüğün Yok Olması ve Geri Dönüşü ya da Neo Dada Asla Var Olmadı. Bakış. (13) 76.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ümran Bulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Bulut, Ü. (2020). LEONARDO DA VİNCİ ANGHİARİ SAVAŞI RESMİ ÖNCESİ ÇİZİMLERİNDE ANLAM. Uluslararası Disiplinlerarası Ve Kültürlerarası Sanat, 5(10), 281-288.