Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MOBİL UYGULAMALARDA İNTERAKTİF SAYISAL ARAYÜZ TASARIMI VE BİR ETKİLEŞİMLİ SAYISAL ARAYÜZ APLİKASYON ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 15, 101 - 125, 31.12.2022

Öz

Ulusal ve uluslararası düzeyde insanların birbirleriyle etkileşim ve iletişim ağını güçlendirmesini
sağlayan akıllı telefonlar mobil teknolojinin önemli bir cihazı olarak yaygın şekilde kullanılmaktadır.
Akıllı telefon ve tablet gibi cihazların günlük hayatımızda kullanılmaya başladığı dönemden itibaren
büyük önem kazanan mobil uygulamalar, alan özelliklerine göre tasarlanıp kodlanan yazılımlardır.
Bu yazılımlar mobil cihazlar üzerinde kullanıcılara pratik çözümler sunan interaktif sayısal arayüz
tasarımlarıdır. Kullanıcıların diledikleri zaman ve istedikleri yerden mobil uygulamalara güvenilir
şekilde ulaşabilmesi bu uygulamaların yaygınlaşmasını ve gün geçtikçe işlevlerinin artmasını
sağlamıştır. Mobil uygulamalar masaüstü uygulamaların sağlamış olduğu imkanların büyük bir
çoğunluğunu sağlayabildiği için tercih edilmektedirler. Tasarım ve yazılım süreçleri bakımından
masaüstü uygulamalar ile benzer özelliklere sahip olmalarına rağmen içerik geliştirme ortamları,
arayüz tasarımları, kullanılan teknoloji ve cihaz donanımları bakımından farklılıklar
gösterebilmektedir.
Günümüz teknoloji dünyasında yeni medyanın gelişimiyle birlikte akıllı telefonlarla sosyal medya
platformlarında etkili reklam çalışmaları yapılmakta ve çeşitli uygulamalar ihtiyaçlar doğrultusunda
kullanılmaktadır. Uygulamalar; akıllı telefonlar, tabletler ve bilgisayarlar vasıtasıyla kullanıcılar
arasında bir etkileşim meydana getirebilmektedir. Bireyler arasındaki etkileşimin gerçekleştiği akıllı
telefonlarda yeni trendler ve teknolojik yenilikler meydana gelmiştir. Bunlardan bazıları etkileşimli
ortamlar yaratan kullanıcı deneyimi (UX), arayüz tasarımları (UI), sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış
gerçeklik (AR) teknolojileridir. Mobil cihazlar için tasarlanan uygulamaların kullanıcı dostu
olabilmesi için erişimin kolay sağlanabildiği etkili arayüz tasarımlarının yapılması gerekir.
Teknolojik yeniliklerin tüm olanaklarını sunabilen etkileşimli arayüz tasarımları kullanıcı
deneyimini oldukça etkilemektedir. Dolayısıyla bu çalışmada, mobil uygulama teknolojisi, mobil
işletim sistemleri, mobil uygulamalar, sanal evren ve mobil uygulamalarda interaktif sayısal arayüz
tasarımları konu bütünlüğü içerisinde irdelenmiş ve kullanıcı arayüz tasarımlarının kalitesini
iyileştirmeye yönelik açıklamalar yapılmıştır. Bu açıklamalar çerçevesinde bir interaktif sayısal
arayüz tasarım örneği olarak Samsun Kent Müzesi için mobil aplikasyon tasarımı yapılmış ve öneri
niteliğinde sunulmuştur. Yapılan mobil uygulama ile sanal ortamda Samsun Kent Müzesi’nin ulusal
ve uluslararası düzeyde ziyaretçi sayısının arttırılarak tanıtımının etkili şekilde yapılması
amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (2022). Mobil Uygulamalarda Etkileşimli Arayüz Tasarımı: Samsun Kent Müzesi Uygulama Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun.
  • Akyol, G. (2014). Mobil Uygulama Arayüzlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma, 2. International Symposıum on Innovative Technologies in Engineering and Science, 18-20 Haziran 2014, Karabük Üniversitesi, Karabük: Academic Platform, s. 530 - 539.
  • Akyol, G. (2016). Mobil Arayüzlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma. Erişim: 12 Mayıs 2022, https://journo.com.tr/6-adimda-mobil-uygulama-arayuzu-tasarimi
  • Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning Methods and Development. 3rd edition. Massachusetts, USA: Allyn and Bacon.
  • Alpşar, E. (2021). https://www.userspots.com/ekipten/arayuz-tasariminin-6-prensibi-ui-design (Erişim: 15 Kasım 2022).
  • Anonim. (1901). "İşte Kablosuz Telefon", New York Sun.
  • Atasoy, S. N. (2018). Afiş Tasarımlarında Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları, Sanatta Yeterlik Tezi, Ankara.
  • Camcı, S. (2020). Mobil Uygulamalarda Kullanıcı Deneyimi ve Arayüz Tasarımı: E-Ticaret Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Çankırı Karatekin Üniversitesi GSE, Çankırı.
  • Chen, J., Kinshuk, J. (2005). Mobile Technology in Educational Services. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, s.14(1), s. 91-109.
  • Çakmak, E. K. (2007), Arayüz Tasarımında Yeni Bir Yaklaşım: Paralel ÖğretimTasarımı, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı ,1-22.
  • Demirbilek, M. (2004). Effects of interface windowing modes and individual differenceson disorientation and cognitive load in a hypermedia learning environment. Doktora Tezi, University of Florida.
  • Durdemir, T. (2019). Antalya Kent Müzesi Mobil Uygulama Arayüz Tasarımı, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi GSE, Isparta.
  • Ekşi, H. (2019). Mobil Uygulamalarda Hibrit ve Native Nedir? Farkları Nelerdir? (Erişim: 13 Kasım 2022). https://hasaneksi.net/mobil-uygulamalarda-hibrit-ve-native-nedir-farklari-nelerdir/
  • Fletcher, N. (2022). Apple: we plan to have an iPhone SDK in developers' hands in February. (Erişim: 12 Mayıs 2022), http://www.tuaw.com/2007/10/17/apple-we-plan-to-have-aniphone- sdk-in-developers-hands-in-fe/
  • Goode, L. (2022). iPadOS Isn't Just a Name. It's a New Direction for Apple. (Erişim: 10 Nisan 2022), https://www.wired.com/story/ipados-more-than-just-a-name/
  • Gray, Charlotte (2006), Reluctant Genius: The Passionate Life and Inventive Mind of Alexander Graham Bell, New York: Arcade, s. 419.
  • Ham, P. V. (2010). Social Power in International Politics, New York: Taylor & Francis e-Library.
  • Hayes, A. (2022). Augmented Reality (AR) Defined, with Examples and Uses, (Erişim: 14 Kasım 2022). https://www.investopedia.com/terms/a/augmented-reality.asp
  • Keş, Y. (2009). Elektronik Yayıncılık ve Web Tasarım, İstanbul: Hiperlink Yayınları; 8.
  • Keş, Y. (2006). e-Grafik.net Elektronik Dergi Tasarımı, Sanatta Yeterlik Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korf, M., Oksman, E. (2012). Native, HTML5, or Hybrid: “Understanding Your Mobile Application Development Options, Developerforce Technical Library.
  • Okay, H. (2022). Metaverse (Sanal Evren), https://www.dunya.com/kose-yazisi/metaverse-sanalevren/ 653162 (Erişim: 13 Kasım 2022).
  • Patel, N. (2022). iPhone OS 4 renamed iOS 4, launching June 21 with 1500 new features, Erişim: 12 Nisan 2022, https://www.engadget.com/2010-06-07-iphone-os-4-renamed-ios-gets-1500- new-features.html
  • Qien, W. (2021). What is mixed reality, https://github.com/MicrosoftDocs/mixedreality/ blob/docs/mixed-reality-docs/mr-dev-docs/discover/mixed-reality.md (Erişim: 14 Kasım 2022).
  • Radoff, J. (2021). Market Map of the Metaverse, Medium.com. (Erişim: 14 Kasım 2022). Market Map of the Metaverse. In my article on the value-chain of the… by Jon Radoff, Building the Metaverse, Medium.
  • Rogers, P. L. (2001). Designing Instruction for Technology Enhanced Learning. London: IRM Pres. Türk, G. D., Bayrakcı, S. & Akçay, E. (2022). Metaverse ve Benlik Sunumu. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 12 (2), 316-333.
  • Waldon, F. (1902). The Latest Advance in Wireless Telephony, Kablosuz Telefondaki En Son Gelişme, Scientific American, Volume 86, Issue 2, 10.1038/scientificamerican05241902-363.
  • Yazar, T., Aslan, T. & Şener, S. (2014). Sanat Eğitimi Sorunu Olarak Ülkemizde İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Sanat Eğitimine Olan İlgisizlik Sebepleri. Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty, 33 (2), 593-605.
  • Yazar, T., Geçen, F. (2018). Universal Language and Artistic Symbolism in Visual Arts, The Journal of International Social Research, Volume 11, Issue 61, ISSN:1307-9581. http://dx.doi.org/10.177119/jisr.2018.2946.
Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 15, 101 - 125, 31.12.2022

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (2022). Mobil Uygulamalarda Etkileşimli Arayüz Tasarımı: Samsun Kent Müzesi Uygulama Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun.
  • Akyol, G. (2014). Mobil Uygulama Arayüzlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma, 2. International Symposıum on Innovative Technologies in Engineering and Science, 18-20 Haziran 2014, Karabük Üniversitesi, Karabük: Academic Platform, s. 530 - 539.
  • Akyol, G. (2016). Mobil Arayüzlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma. Erişim: 12 Mayıs 2022, https://journo.com.tr/6-adimda-mobil-uygulama-arayuzu-tasarimi
  • Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning Methods and Development. 3rd edition. Massachusetts, USA: Allyn and Bacon.
  • Alpşar, E. (2021). https://www.userspots.com/ekipten/arayuz-tasariminin-6-prensibi-ui-design (Erişim: 15 Kasım 2022).
  • Anonim. (1901). "İşte Kablosuz Telefon", New York Sun.
  • Atasoy, S. N. (2018). Afiş Tasarımlarında Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları, Sanatta Yeterlik Tezi, Ankara.
  • Camcı, S. (2020). Mobil Uygulamalarda Kullanıcı Deneyimi ve Arayüz Tasarımı: E-Ticaret Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Çankırı Karatekin Üniversitesi GSE, Çankırı.
  • Chen, J., Kinshuk, J. (2005). Mobile Technology in Educational Services. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, s.14(1), s. 91-109.
  • Çakmak, E. K. (2007), Arayüz Tasarımında Yeni Bir Yaklaşım: Paralel ÖğretimTasarımı, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı ,1-22.
  • Demirbilek, M. (2004). Effects of interface windowing modes and individual differenceson disorientation and cognitive load in a hypermedia learning environment. Doktora Tezi, University of Florida.
  • Durdemir, T. (2019). Antalya Kent Müzesi Mobil Uygulama Arayüz Tasarımı, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi GSE, Isparta.
  • Ekşi, H. (2019). Mobil Uygulamalarda Hibrit ve Native Nedir? Farkları Nelerdir? (Erişim: 13 Kasım 2022). https://hasaneksi.net/mobil-uygulamalarda-hibrit-ve-native-nedir-farklari-nelerdir/
  • Fletcher, N. (2022). Apple: we plan to have an iPhone SDK in developers' hands in February. (Erişim: 12 Mayıs 2022), http://www.tuaw.com/2007/10/17/apple-we-plan-to-have-aniphone- sdk-in-developers-hands-in-fe/
  • Goode, L. (2022). iPadOS Isn't Just a Name. It's a New Direction for Apple. (Erişim: 10 Nisan 2022), https://www.wired.com/story/ipados-more-than-just-a-name/
  • Gray, Charlotte (2006), Reluctant Genius: The Passionate Life and Inventive Mind of Alexander Graham Bell, New York: Arcade, s. 419.
  • Ham, P. V. (2010). Social Power in International Politics, New York: Taylor & Francis e-Library.
  • Hayes, A. (2022). Augmented Reality (AR) Defined, with Examples and Uses, (Erişim: 14 Kasım 2022). https://www.investopedia.com/terms/a/augmented-reality.asp
  • Keş, Y. (2009). Elektronik Yayıncılık ve Web Tasarım, İstanbul: Hiperlink Yayınları; 8.
  • Keş, Y. (2006). e-Grafik.net Elektronik Dergi Tasarımı, Sanatta Yeterlik Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korf, M., Oksman, E. (2012). Native, HTML5, or Hybrid: “Understanding Your Mobile Application Development Options, Developerforce Technical Library.
  • Okay, H. (2022). Metaverse (Sanal Evren), https://www.dunya.com/kose-yazisi/metaverse-sanalevren/ 653162 (Erişim: 13 Kasım 2022).
  • Patel, N. (2022). iPhone OS 4 renamed iOS 4, launching June 21 with 1500 new features, Erişim: 12 Nisan 2022, https://www.engadget.com/2010-06-07-iphone-os-4-renamed-ios-gets-1500- new-features.html
  • Qien, W. (2021). What is mixed reality, https://github.com/MicrosoftDocs/mixedreality/ blob/docs/mixed-reality-docs/mr-dev-docs/discover/mixed-reality.md (Erişim: 14 Kasım 2022).
  • Radoff, J. (2021). Market Map of the Metaverse, Medium.com. (Erişim: 14 Kasım 2022). Market Map of the Metaverse. In my article on the value-chain of the… by Jon Radoff, Building the Metaverse, Medium.
  • Rogers, P. L. (2001). Designing Instruction for Technology Enhanced Learning. London: IRM Pres. Türk, G. D., Bayrakcı, S. & Akçay, E. (2022). Metaverse ve Benlik Sunumu. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 12 (2), 316-333.
  • Waldon, F. (1902). The Latest Advance in Wireless Telephony, Kablosuz Telefondaki En Son Gelişme, Scientific American, Volume 86, Issue 2, 10.1038/scientificamerican05241902-363.
  • Yazar, T., Aslan, T. & Şener, S. (2014). Sanat Eğitimi Sorunu Olarak Ülkemizde İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Sanat Eğitimine Olan İlgisizlik Sebepleri. Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty, 33 (2), 593-605.
  • Yazar, T., Geçen, F. (2018). Universal Language and Artistic Symbolism in Visual Arts, The Journal of International Social Research, Volume 11, Issue 61, ISSN:1307-9581. http://dx.doi.org/10.177119/jisr.2018.2946.
Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 15, 101 - 125, 31.12.2022

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (2022). Mobil Uygulamalarda Etkileşimli Arayüz Tasarımı: Samsun Kent Müzesi Uygulama Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun.
  • Akyol, G. (2014). Mobil Uygulama Arayüzlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma, 2. International Symposıum on Innovative Technologies in Engineering and Science, 18-20 Haziran 2014, Karabük Üniversitesi, Karabük: Academic Platform, s. 530 - 539.
  • Akyol, G. (2016). Mobil Arayüzlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma. Erişim: 12 Mayıs 2022, https://journo.com.tr/6-adimda-mobil-uygulama-arayuzu-tasarimi
  • Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning Methods and Development. 3rd edition. Massachusetts, USA: Allyn and Bacon.
  • Alpşar, E. (2021). https://www.userspots.com/ekipten/arayuz-tasariminin-6-prensibi-ui-design (Erişim: 15 Kasım 2022).
  • Anonim. (1901). "İşte Kablosuz Telefon", New York Sun.
  • Atasoy, S. N. (2018). Afiş Tasarımlarında Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları, Sanatta Yeterlik Tezi, Ankara.
  • Camcı, S. (2020). Mobil Uygulamalarda Kullanıcı Deneyimi ve Arayüz Tasarımı: E-Ticaret Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Çankırı Karatekin Üniversitesi GSE, Çankırı.
  • Chen, J., Kinshuk, J. (2005). Mobile Technology in Educational Services. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, s.14(1), s. 91-109.
  • Çakmak, E. K. (2007), Arayüz Tasarımında Yeni Bir Yaklaşım: Paralel ÖğretimTasarımı, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı ,1-22.
  • Demirbilek, M. (2004). Effects of interface windowing modes and individual differenceson disorientation and cognitive load in a hypermedia learning environment. Doktora Tezi, University of Florida.
  • Durdemir, T. (2019). Antalya Kent Müzesi Mobil Uygulama Arayüz Tasarımı, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi GSE, Isparta.
  • Ekşi, H. (2019). Mobil Uygulamalarda Hibrit ve Native Nedir? Farkları Nelerdir? (Erişim: 13 Kasım 2022). https://hasaneksi.net/mobil-uygulamalarda-hibrit-ve-native-nedir-farklari-nelerdir/
  • Fletcher, N. (2022). Apple: we plan to have an iPhone SDK in developers' hands in February. (Erişim: 12 Mayıs 2022), http://www.tuaw.com/2007/10/17/apple-we-plan-to-have-aniphone- sdk-in-developers-hands-in-fe/
  • Goode, L. (2022). iPadOS Isn't Just a Name. It's a New Direction for Apple. (Erişim: 10 Nisan 2022), https://www.wired.com/story/ipados-more-than-just-a-name/
  • Gray, Charlotte (2006), Reluctant Genius: The Passionate Life and Inventive Mind of Alexander Graham Bell, New York: Arcade, s. 419.
  • Ham, P. V. (2010). Social Power in International Politics, New York: Taylor & Francis e-Library.
  • Hayes, A. (2022). Augmented Reality (AR) Defined, with Examples and Uses, (Erişim: 14 Kasım 2022). https://www.investopedia.com/terms/a/augmented-reality.asp
  • Keş, Y. (2009). Elektronik Yayıncılık ve Web Tasarım, İstanbul: Hiperlink Yayınları; 8.
  • Keş, Y. (2006). e-Grafik.net Elektronik Dergi Tasarımı, Sanatta Yeterlik Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korf, M., Oksman, E. (2012). Native, HTML5, or Hybrid: “Understanding Your Mobile Application Development Options, Developerforce Technical Library.
  • Okay, H. (2022). Metaverse (Sanal Evren), https://www.dunya.com/kose-yazisi/metaverse-sanalevren/ 653162 (Erişim: 13 Kasım 2022).
  • Patel, N. (2022). iPhone OS 4 renamed iOS 4, launching June 21 with 1500 new features, Erişim: 12 Nisan 2022, https://www.engadget.com/2010-06-07-iphone-os-4-renamed-ios-gets-1500- new-features.html
  • Qien, W. (2021). What is mixed reality, https://github.com/MicrosoftDocs/mixedreality/ blob/docs/mixed-reality-docs/mr-dev-docs/discover/mixed-reality.md (Erişim: 14 Kasım 2022).
  • Radoff, J. (2021). Market Map of the Metaverse, Medium.com. (Erişim: 14 Kasım 2022). Market Map of the Metaverse. In my article on the value-chain of the… by Jon Radoff, Building the Metaverse, Medium.
  • Rogers, P. L. (2001). Designing Instruction for Technology Enhanced Learning. London: IRM Pres. Türk, G. D., Bayrakcı, S. & Akçay, E. (2022). Metaverse ve Benlik Sunumu. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 12 (2), 316-333.
  • Waldon, F. (1902). The Latest Advance in Wireless Telephony, Kablosuz Telefondaki En Son Gelişme, Scientific American, Volume 86, Issue 2, 10.1038/scientificamerican05241902-363.
  • Yazar, T., Aslan, T. & Şener, S. (2014). Sanat Eğitimi Sorunu Olarak Ülkemizde İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Sanat Eğitimine Olan İlgisizlik Sebepleri. Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty, 33 (2), 593-605.
  • Yazar, T., Geçen, F. (2018). Universal Language and Artistic Symbolism in Visual Arts, The Journal of International Social Research, Volume 11, Issue 61, ISSN:1307-9581. http://dx.doi.org/10.177119/jisr.2018.2946.

INTERACTIVE DIGITAL INTERFACE DESIGN IN MOBILE APPLICATIONS AND AN INTERACTIVE DIGITAL INTERFACE APPLICATION EXAMPLE

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 15, 101 - 125, 31.12.2022

Öz

Smartphones, which enable people to strengthen their interaction and communication network at
national and international level, are widely used as an important device of mobile technology. Mobile
applications, which have gained great importance since the period when devices such as smartphones
and tablets began to be used in our daily lives, are software designed and coded according to field
characteristics. These software are interactive digital interface designs that offer practical solutions
to users on mobile devices. The fact that users can access mobile applications reliably whenever and
wherever they want has enabled these applications to become widespread and their functions to
increase day by day. Mobile applications are preferred because they can provide most of the
opportunities that desktop applications provide. Although they have similar features with desktop
applications in terms of design and software processes, they can differ in terms of content
development environments, interface designs, technology used and device hardware.
With the development of new media in today's technology world, effective advertising activities are
carried out on social media platforms with smart phones and various applications are used in line
with the needs. Apps; It can create an interaction between users through smartphones, tablets and
computers. New trends and technological innovations have occurred in smartphones where
interaction between individuals takes place. Some of these are user experience (UX), interface
designs (UI), virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies that create interactive
environments. In order for applications designed for mobile devices to be user-friendly, effective
interface designs with easy access should be made. Interactive interface designs that can offer all the
possibilities of technological innovations greatly affect the user experience. Therefore, in this study,
interactive digital interface designs in mobile application technology, mobile operating systems,
mobile applications, virtual universe and mobile applications are examined within the integrity of
the subject and explanations are made to improve the quality of user interface designs. Within the
framework of these explanations, a mobile application was designed for Samsun City Museum as an
interactive digital interface design example and presented as a suggestion. With the mobile
application, it is aimed to promote the Samsun City Museum effectively by increasing the number
of visitors at national and international level in the virtual environment.

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (2022). Mobil Uygulamalarda Etkileşimli Arayüz Tasarımı: Samsun Kent Müzesi Uygulama Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun.
  • Akyol, G. (2014). Mobil Uygulama Arayüzlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma, 2. International Symposıum on Innovative Technologies in Engineering and Science, 18-20 Haziran 2014, Karabük Üniversitesi, Karabük: Academic Platform, s. 530 - 539.
  • Akyol, G. (2016). Mobil Arayüzlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma. Erişim: 12 Mayıs 2022, https://journo.com.tr/6-adimda-mobil-uygulama-arayuzu-tasarimi
  • Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning Methods and Development. 3rd edition. Massachusetts, USA: Allyn and Bacon.
  • Alpşar, E. (2021). https://www.userspots.com/ekipten/arayuz-tasariminin-6-prensibi-ui-design (Erişim: 15 Kasım 2022).
  • Anonim. (1901). "İşte Kablosuz Telefon", New York Sun.
  • Atasoy, S. N. (2018). Afiş Tasarımlarında Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları, Sanatta Yeterlik Tezi, Ankara.
  • Camcı, S. (2020). Mobil Uygulamalarda Kullanıcı Deneyimi ve Arayüz Tasarımı: E-Ticaret Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Çankırı Karatekin Üniversitesi GSE, Çankırı.
  • Chen, J., Kinshuk, J. (2005). Mobile Technology in Educational Services. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, s.14(1), s. 91-109.
  • Çakmak, E. K. (2007), Arayüz Tasarımında Yeni Bir Yaklaşım: Paralel ÖğretimTasarımı, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı ,1-22.
  • Demirbilek, M. (2004). Effects of interface windowing modes and individual differenceson disorientation and cognitive load in a hypermedia learning environment. Doktora Tezi, University of Florida.
  • Durdemir, T. (2019). Antalya Kent Müzesi Mobil Uygulama Arayüz Tasarımı, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi GSE, Isparta.
  • Ekşi, H. (2019). Mobil Uygulamalarda Hibrit ve Native Nedir? Farkları Nelerdir? (Erişim: 13 Kasım 2022). https://hasaneksi.net/mobil-uygulamalarda-hibrit-ve-native-nedir-farklari-nelerdir/
  • Fletcher, N. (2022). Apple: we plan to have an iPhone SDK in developers' hands in February. (Erişim: 12 Mayıs 2022), http://www.tuaw.com/2007/10/17/apple-we-plan-to-have-aniphone- sdk-in-developers-hands-in-fe/
  • Goode, L. (2022). iPadOS Isn't Just a Name. It's a New Direction for Apple. (Erişim: 10 Nisan 2022), https://www.wired.com/story/ipados-more-than-just-a-name/
  • Gray, Charlotte (2006), Reluctant Genius: The Passionate Life and Inventive Mind of Alexander Graham Bell, New York: Arcade, s. 419.
  • Ham, P. V. (2010). Social Power in International Politics, New York: Taylor & Francis e-Library.
  • Hayes, A. (2022). Augmented Reality (AR) Defined, with Examples and Uses, (Erişim: 14 Kasım 2022). https://www.investopedia.com/terms/a/augmented-reality.asp
  • Keş, Y. (2009). Elektronik Yayıncılık ve Web Tasarım, İstanbul: Hiperlink Yayınları; 8.
  • Keş, Y. (2006). e-Grafik.net Elektronik Dergi Tasarımı, Sanatta Yeterlik Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korf, M., Oksman, E. (2012). Native, HTML5, or Hybrid: “Understanding Your Mobile Application Development Options, Developerforce Technical Library.
  • Okay, H. (2022). Metaverse (Sanal Evren), https://www.dunya.com/kose-yazisi/metaverse-sanalevren/ 653162 (Erişim: 13 Kasım 2022).
  • Patel, N. (2022). iPhone OS 4 renamed iOS 4, launching June 21 with 1500 new features, Erişim: 12 Nisan 2022, https://www.engadget.com/2010-06-07-iphone-os-4-renamed-ios-gets-1500- new-features.html
  • Qien, W. (2021). What is mixed reality, https://github.com/MicrosoftDocs/mixedreality/ blob/docs/mixed-reality-docs/mr-dev-docs/discover/mixed-reality.md (Erişim: 14 Kasım 2022).
  • Radoff, J. (2021). Market Map of the Metaverse, Medium.com. (Erişim: 14 Kasım 2022). Market Map of the Metaverse. In my article on the value-chain of the… by Jon Radoff, Building the Metaverse, Medium.
  • Rogers, P. L. (2001). Designing Instruction for Technology Enhanced Learning. London: IRM Pres. Türk, G. D., Bayrakcı, S. & Akçay, E. (2022). Metaverse ve Benlik Sunumu. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 12 (2), 316-333.
  • Waldon, F. (1902). The Latest Advance in Wireless Telephony, Kablosuz Telefondaki En Son Gelişme, Scientific American, Volume 86, Issue 2, 10.1038/scientificamerican05241902-363.
  • Yazar, T., Aslan, T. & Şener, S. (2014). Sanat Eğitimi Sorunu Olarak Ülkemizde İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Sanat Eğitimine Olan İlgisizlik Sebepleri. Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty, 33 (2), 593-605.
  • Yazar, T., Geçen, F. (2018). Universal Language and Artistic Symbolism in Visual Arts, The Journal of International Social Research, Volume 11, Issue 61, ISSN:1307-9581. http://dx.doi.org/10.177119/jisr.2018.2946.
Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 15, 101 - 125, 31.12.2022

Öz

Kaynakça

  • Akpınar, Y. (2022). Mobil Uygulamalarda Etkileşimli Arayüz Tasarımı: Samsun Kent Müzesi Uygulama Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun.
  • Akyol, G. (2014). Mobil Uygulama Arayüzlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma, 2. International Symposıum on Innovative Technologies in Engineering and Science, 18-20 Haziran 2014, Karabük Üniversitesi, Karabük: Academic Platform, s. 530 - 539.
  • Akyol, G. (2016). Mobil Arayüzlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma. Erişim: 12 Mayıs 2022, https://journo.com.tr/6-adimda-mobil-uygulama-arayuzu-tasarimi
  • Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning Methods and Development. 3rd edition. Massachusetts, USA: Allyn and Bacon.
  • Alpşar, E. (2021). https://www.userspots.com/ekipten/arayuz-tasariminin-6-prensibi-ui-design (Erişim: 15 Kasım 2022).
  • Anonim. (1901). "İşte Kablosuz Telefon", New York Sun.
  • Atasoy, S. N. (2018). Afiş Tasarımlarında Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları, Sanatta Yeterlik Tezi, Ankara.
  • Camcı, S. (2020). Mobil Uygulamalarda Kullanıcı Deneyimi ve Arayüz Tasarımı: E-Ticaret Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Çankırı Karatekin Üniversitesi GSE, Çankırı.
  • Chen, J., Kinshuk, J. (2005). Mobile Technology in Educational Services. Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, s.14(1), s. 91-109.
  • Çakmak, E. K. (2007), Arayüz Tasarımında Yeni Bir Yaklaşım: Paralel ÖğretimTasarımı, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 27, Sayı ,1-22.
  • Demirbilek, M. (2004). Effects of interface windowing modes and individual differenceson disorientation and cognitive load in a hypermedia learning environment. Doktora Tezi, University of Florida.
  • Durdemir, T. (2019). Antalya Kent Müzesi Mobil Uygulama Arayüz Tasarımı, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi GSE, Isparta.
  • Ekşi, H. (2019). Mobil Uygulamalarda Hibrit ve Native Nedir? Farkları Nelerdir? (Erişim: 13 Kasım 2022). https://hasaneksi.net/mobil-uygulamalarda-hibrit-ve-native-nedir-farklari-nelerdir/
  • Fletcher, N. (2022). Apple: we plan to have an iPhone SDK in developers' hands in February. (Erişim: 12 Mayıs 2022), http://www.tuaw.com/2007/10/17/apple-we-plan-to-have-aniphone- sdk-in-developers-hands-in-fe/
  • Goode, L. (2022). iPadOS Isn't Just a Name. It's a New Direction for Apple. (Erişim: 10 Nisan 2022), https://www.wired.com/story/ipados-more-than-just-a-name/
  • Gray, Charlotte (2006), Reluctant Genius: The Passionate Life and Inventive Mind of Alexander Graham Bell, New York: Arcade, s. 419.
  • Ham, P. V. (2010). Social Power in International Politics, New York: Taylor & Francis e-Library.
  • Hayes, A. (2022). Augmented Reality (AR) Defined, with Examples and Uses, (Erişim: 14 Kasım 2022). https://www.investopedia.com/terms/a/augmented-reality.asp
  • Keş, Y. (2009). Elektronik Yayıncılık ve Web Tasarım, İstanbul: Hiperlink Yayınları; 8.
  • Keş, Y. (2006). e-Grafik.net Elektronik Dergi Tasarımı, Sanatta Yeterlik Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Korf, M., Oksman, E. (2012). Native, HTML5, or Hybrid: “Understanding Your Mobile Application Development Options, Developerforce Technical Library.
  • Okay, H. (2022). Metaverse (Sanal Evren), https://www.dunya.com/kose-yazisi/metaverse-sanalevren/ 653162 (Erişim: 13 Kasım 2022).
  • Patel, N. (2022). iPhone OS 4 renamed iOS 4, launching June 21 with 1500 new features, Erişim: 12 Nisan 2022, https://www.engadget.com/2010-06-07-iphone-os-4-renamed-ios-gets-1500- new-features.html
  • Qien, W. (2021). What is mixed reality, https://github.com/MicrosoftDocs/mixedreality/ blob/docs/mixed-reality-docs/mr-dev-docs/discover/mixed-reality.md (Erişim: 14 Kasım 2022).
  • Radoff, J. (2021). Market Map of the Metaverse, Medium.com. (Erişim: 14 Kasım 2022). Market Map of the Metaverse. In my article on the value-chain of the… by Jon Radoff, Building the Metaverse, Medium.
  • Rogers, P. L. (2001). Designing Instruction for Technology Enhanced Learning. London: IRM Pres. Türk, G. D., Bayrakcı, S. & Akçay, E. (2022). Metaverse ve Benlik Sunumu. The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 12 (2), 316-333.
  • Waldon, F. (1902). The Latest Advance in Wireless Telephony, Kablosuz Telefondaki En Son Gelişme, Scientific American, Volume 86, Issue 2, 10.1038/scientificamerican05241902-363.
  • Yazar, T., Aslan, T. & Şener, S. (2014). Sanat Eğitimi Sorunu Olarak Ülkemizde İlk ve Orta Öğretim Kurumlarında Sanat Eğitimine Olan İlgisizlik Sebepleri. Ondokuz Mayıs University Journal of Education Faculty, 33 (2), 593-605.
  • Yazar, T., Geçen, F. (2018). Universal Language and Artistic Symbolism in Visual Arts, The Journal of International Social Research, Volume 11, Issue 61, ISSN:1307-9581. http://dx.doi.org/10.177119/jisr.2018.2946.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tarık Yazar Bu kişi benim 0000-0001-5208-825X

Yusuf Akpınar 0000-0001-9563-5241

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Yazar, T., & Akpınar, Y. (2022). MOBİL UYGULAMALARDA İNTERAKTİF SAYISAL ARAYÜZ TASARIMI VE BİR ETKİLEŞİMLİ SAYISAL ARAYÜZ APLİKASYON ÖRNEĞİ. Uluslararası Disiplinlerarası Ve Kültürlerarası Sanat, 7(15), 101-125.