Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Perspectives of SMEs on Islamic Banking Practices: A Study on the Assessment of Investment Financing and Business Savings

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 3, 50 - 61, 30.11.2018
https://doi.org/10.25272/ijisef.418224

Öz

This study investigates the factors affecting the
preferences of SMEs in terms of investing their funds and savings in Islamic
banking, which has a tendency to grow rapidly in Turkey.  From the point of conservative capital having
entered the market and being actively evaluated, this study aims to offer
information needed about SMEs for the Islamic banking industry. According to
the findings of the analysis, the most important factor affecting the intention
to use Islamic banking for SMEs is the perception of service quality.
Recognition, transparency and reliability are other factors that influence the
intention to use Islamic banking. Religious sensitivities, contrary to the
common opinion, have no influence on the intention to use Islamic banking. 

Kaynakça

  • Bellalah, M., Ellouz S. (2004) Islamic finance, interest rates and Islamic banking: A Survey of the literature, Finance India: special issue, 18, pp.533-546.
  • Bilir, A. (2010). Katılım Bankalarında Müşteri Memnuniyetinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana.
  • Çobankaya, F.T. (2014). Katılım Bankalarının Türkiye’deki Farkındalık Düzeyinin Tespiti: Batı Akdeniz Bölgesinde Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Gençtürk, M., Çobankaya, F. T. (2015). Katılım Bankalarının Batı Akdeniz Bölgesindeki Farkındalık Düzeyinin Tespiti, Bankacılar Dergisi, Sayı 93, 82-105.
  • Kaytancı, B.G., Ergeç, E.H, Toprak, M. (2013). 801 Katılım Bankası Müşterilerinde Bankacılık Ürün ve Hizmetlerine Yönelik Memnuniyet: Türkiye Örneği, International Conference On Eurasian Economies 2013, Session 7C, 801-811
  • Khattak, N. A., Ur Rehman, K. (2010). Customer satisfaction and awareness of Islamic banking system in Pakistan, African Journal of Business Management, Sayı 4 Cilt 5, 662–671.
  • Lee, K. ve Ullah, S. (2011). Customers’ Attitude Toward Islamic Banking in Pakistan, International Journal of Islamic and Middle Eastern Finance and Management, 4(2), 131-145.
  • Lee, M. (2009). Factors İnfluencing The Adoption of İnternet Banking: An İntegration of TAM and TPB with Perceived Risk and Perceived Benefit, Electronic Commerce Research and Applications, 8: pp.130–141.
  • Mallin, C., Faraga, H., Yonga, K. (2014). Corporate social responsibility and financial performance in Islamic banks, Journal of Economic Behavior & Organization 103, pp.21–S38.
  • Marimuthu, M., Jing, C. W., Gie, L. P., Mun, L. P. ve Ping T. Y. (2010). Islamic Banking: Selection Criteria and Implications, Global Journal of Human Social Science, 10(4), 52-62.
  • Metawa, S. A., Almossawi, M. (1998). Banking behavior of Islamic Bank Customers: Perspectives and İmplications, International Journal of Bank Marketing, Sayı 16, Cilt 7, 299–313.
  • Naser, K., Salem, A. ve Nuseibeh, R. (2013). Customers Awareness and Satisfaction of Islamic Banking Products and Services: Evidence from the Kuwait Finance House (Note 1), International Journal of Marketing Studies, 5(6), 185-199.
  • Özsoy, İ., Görmez, B. ve Mekik, S. (2013). Türkiye’de Katılım Bankalarının Tercih Edilme Sebepleri: Ampirik Bir Tetkik, Yönetim ve Ekonomi, 20(1), 188-206.
  • Ramadan, Z. S. (2013). Jordanian Criteria for Islamic Banks Selection: Evidence From The Jordanian Banking Sector. International Journal of Academic Research in Accounting, Finance and Management Sciences, Sayı 3, Cilt 3, 139–145.
  • Toroman, C., Ata, H.A., Buğan, M.F. (2015). İslami Bankacılık Faaliyetlerine Yönelik Müşteri Algısı Üzerine Bir Araştırma, Gaziantep University Journal of Social Sciences, Sayı 14, Cilt 4, 761-779,
  • Türkiye Katılım Bankaları Birliği (2016). Katılım Bankaları Aktif Büyüklüğü Veri Seti, http://www.tkbb.org.tr/veri-seti. Erişim: 29.03.2016
  • Yılmaz, H. N. (2010). Türkiye’de Katılım Bankaları Alanında Yaşanan Gelişmeler Ve Katılım Bankalarında Müşteri Memnuniyeti: Türkiye Finans Katılım Bankası Örneği, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kütahya
Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 3, 50 - 61, 30.11.2018
https://doi.org/10.25272/ijisef.418224

Öz

Kaynakça

  • Bellalah, M., Ellouz S. (2004) Islamic finance, interest rates and Islamic banking: A Survey of the literature, Finance India: special issue, 18, pp.533-546.
  • Bilir, A. (2010). Katılım Bankalarında Müşteri Memnuniyetinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adana.
  • Çobankaya, F.T. (2014). Katılım Bankalarının Türkiye’deki Farkındalık Düzeyinin Tespiti: Batı Akdeniz Bölgesinde Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi.
  • Gençtürk, M., Çobankaya, F. T. (2015). Katılım Bankalarının Batı Akdeniz Bölgesindeki Farkındalık Düzeyinin Tespiti, Bankacılar Dergisi, Sayı 93, 82-105.
  • Kaytancı, B.G., Ergeç, E.H, Toprak, M. (2013). 801 Katılım Bankası Müşterilerinde Bankacılık Ürün ve Hizmetlerine Yönelik Memnuniyet: Türkiye Örneği, International Conference On Eurasian Economies 2013, Session 7C, 801-811
  • Khattak, N. A., Ur Rehman, K. (2010). Customer satisfaction and awareness of Islamic banking system in Pakistan, African Journal of Business Management, Sayı 4 Cilt 5, 662–671.
  • Lee, K. ve Ullah, S. (2011). Customers’ Attitude Toward Islamic Banking in Pakistan, International Journal of Islamic and Middle Eastern Finance and Management, 4(2), 131-145.
  • Lee, M. (2009). Factors İnfluencing The Adoption of İnternet Banking: An İntegration of TAM and TPB with Perceived Risk and Perceived Benefit, Electronic Commerce Research and Applications, 8: pp.130–141.
  • Mallin, C., Faraga, H., Yonga, K. (2014). Corporate social responsibility and financial performance in Islamic banks, Journal of Economic Behavior & Organization 103, pp.21–S38.
  • Marimuthu, M., Jing, C. W., Gie, L. P., Mun, L. P. ve Ping T. Y. (2010). Islamic Banking: Selection Criteria and Implications, Global Journal of Human Social Science, 10(4), 52-62.
  • Metawa, S. A., Almossawi, M. (1998). Banking behavior of Islamic Bank Customers: Perspectives and İmplications, International Journal of Bank Marketing, Sayı 16, Cilt 7, 299–313.
  • Naser, K., Salem, A. ve Nuseibeh, R. (2013). Customers Awareness and Satisfaction of Islamic Banking Products and Services: Evidence from the Kuwait Finance House (Note 1), International Journal of Marketing Studies, 5(6), 185-199.
  • Özsoy, İ., Görmez, B. ve Mekik, S. (2013). Türkiye’de Katılım Bankalarının Tercih Edilme Sebepleri: Ampirik Bir Tetkik, Yönetim ve Ekonomi, 20(1), 188-206.
  • Ramadan, Z. S. (2013). Jordanian Criteria for Islamic Banks Selection: Evidence From The Jordanian Banking Sector. International Journal of Academic Research in Accounting, Finance and Management Sciences, Sayı 3, Cilt 3, 139–145.
  • Toroman, C., Ata, H.A., Buğan, M.F. (2015). İslami Bankacılık Faaliyetlerine Yönelik Müşteri Algısı Üzerine Bir Araştırma, Gaziantep University Journal of Social Sciences, Sayı 14, Cilt 4, 761-779,
  • Türkiye Katılım Bankaları Birliği (2016). Katılım Bankaları Aktif Büyüklüğü Veri Seti, http://www.tkbb.org.tr/veri-seti. Erişim: 29.03.2016
  • Yılmaz, H. N. (2010). Türkiye’de Katılım Bankaları Alanında Yaşanan Gelişmeler Ve Katılım Bankalarında Müşteri Memnuniyeti: Türkiye Finans Katılım Bankası Örneği, Dumlupınar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kütahya
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Recep Çakar 0000-0002-4069-7653

İsmail Yıldırım

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çakar, R., & Yıldırım, İ. (2018). Perspectives of SMEs on Islamic Banking Practices: A Study on the Assessment of Investment Financing and Business Savings. Uluslararası İslam Ekonomisi Ve Finansı Araştırmaları Dergisi, 4(3), 50-61. https://doi.org/10.25272/ijisef.418224

25855

IJISEF'te yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Alıntı 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Bu lisans; yayınlanan tüm makaleleri, veri setlerini, grafik ve ekleri kaynak göstermek şartıyla veri madenciliği uygulamalarında, arama motorlarında, web sitelerinde, bloglarda ve diğer tüm platformlarda çoğaltma, paylaşma ve yayma hakkı tanır. Açık erişim disiplinler arası iletişimi kolaylaştıran, farklı disiplinlerin birbirleriyle çalışabilmesini teşvik eden bir yaklaşımdır.