Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖN LİSANS VE LİSANS ÖĞRENCİLERİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLİNCİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 19 - 29, 30.06.2019

Öz

İş Sağlığı
ve Güvenliği hayatın her aşamasında okutulacak bir ders değil, tehlikeli
hareket ve durumlara karşı proaktif yaşamayı öğreten olgunun temelidir. Temel
İş Sağlığı ve Güvenliği eğitimi ile çalışanların İSG bilincini kazandırmak
geçici bir çözümdür. Öğrencilerin iş hayatına başlamadan önce İSG Bilinci ve
Kültürünün oluşması ve ilerde meydana gelebilecek iş kazaları ve meslek
hastalıklarının önüne geçmek için Orta Öğretim ve Üniversite müfredatlarına İş
Sağlığı ve Güvenliği dersleri eklenmiştir. Bu hedef ile Hitit Üniversitesi’nde
bulunan İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ndeki Bankacılık ve Finans Bölümü,
Maliye Bölümü, Spor Bilimleri Fakültesi’ndeki Spor Yönetimi, Osmancık Ömer
Derindere Meslek Yüksekokulu’ndaki öğrencilere on altı sorudan oluşan bir anket
çalışması uygulanmıştır. Bu çalışmadan elde edilen verilerle İş Sağlığı ve
Güvenliği dersinin öğrencilerin İSG Bilincinin oluşmasında önemli bir etken
olduğu sonucuna varılmıştır. Böylece Öğrenciler iş hayatına başlamadan önce iş
kazası ve meslek hastalıklarını öğrenmiş ve çalışanların iş kazası ve meslek
hastalıklarındaki rolünün büyük olduğunun farkına varmıştır.



Kaynakça

  • Çetin, C., Dinç, Özcan, E., (2013). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım, İstanbul
  • Esin A., (2007). “İş Kazalarına Değişik Yaklaşım-Davranışsal Güvenlik”, Mühendis ve Makine Dergisi, Türkiye Makine Mühendisleri Odası Birliği Yayını, Sayı:567, 3-9.
  • Glasscock, D., J.; Rasmussen, K., Carstensen, O., ve Hansen, O.,N, (2006). Psychosocial Factors and Safety Behaviour as Predictors of Accidental Work Injuries in Farming, Work & Stress: An International Journal of Work, Health & Organisations, 20(2): 173-189.
  • Karavardar, G. (2015). İş Yaşamında Farkındalık: İş-Aile Dengesi ve İş Performansı ile İlişkisi, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, Cilt:13, Sayı: 1
  • SGK, (2016), Yıllık Kaza İstatistikleri. (Erişim)http://www.sgk.gov.tr/wps/portal/sgk/tr/kurumsal/istatistik/sgk_istatistik_yilliklari 12.01.2019
  • Yar, S., N., (2018). “İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulamalarının Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Farkındalığı Üzerine Etkilerinin İncelenmesi” Yüksek Lisans Tezi, Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul 2018.
  • Yavuz, Ş., Bülter, A.E., Köse, D.A. (2018). “Osmancık Ömer Derindere Meslek Yüksek Okulu’nda İş Sağlığı ve Güvenliği Kültürünün İncelenmesi”. International Journal of Labour Life and Social Policy, 1 (2), 24-36.
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 19 - 29, 30.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Çetin, C., Dinç, Özcan, E., (2013). İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Basım, İstanbul
  • Esin A., (2007). “İş Kazalarına Değişik Yaklaşım-Davranışsal Güvenlik”, Mühendis ve Makine Dergisi, Türkiye Makine Mühendisleri Odası Birliği Yayını, Sayı:567, 3-9.
  • Glasscock, D., J.; Rasmussen, K., Carstensen, O., ve Hansen, O.,N, (2006). Psychosocial Factors and Safety Behaviour as Predictors of Accidental Work Injuries in Farming, Work & Stress: An International Journal of Work, Health & Organisations, 20(2): 173-189.
  • Karavardar, G. (2015). İş Yaşamında Farkındalık: İş-Aile Dengesi ve İş Performansı ile İlişkisi, Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, Cilt:13, Sayı: 1
  • SGK, (2016), Yıllık Kaza İstatistikleri. (Erişim)http://www.sgk.gov.tr/wps/portal/sgk/tr/kurumsal/istatistik/sgk_istatistik_yilliklari 12.01.2019
  • Yar, S., N., (2018). “İş Sağlığı ve Güvenliği Uygulamalarının Çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği Farkındalığı Üzerine Etkilerinin İncelenmesi” Yüksek Lisans Tezi, Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul 2018.
  • Yavuz, Ş., Bülter, A.E., Köse, D.A. (2018). “Osmancık Ömer Derindere Meslek Yüksek Okulu’nda İş Sağlığı ve Güvenliği Kültürünün İncelenmesi”. International Journal of Labour Life and Social Policy, 1 (2), 24-36.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şenol Yavuz

Berna Gür Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Kabul Tarihi 11 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yavuz, Ş., & Gür, B. (2019). ÖN LİSANS VE LİSANS ÖĞRENCİLERİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLİNCİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. International Journal of Labour Life and Social Policy, 2(1), 19-29.
AMA Yavuz Ş, Gür B. ÖN LİSANS VE LİSANS ÖĞRENCİLERİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLİNCİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. IJLLSP. Haziran 2019;2(1):19-29.
Chicago Yavuz, Şenol, ve Berna Gür. “ÖN LİSANS VE LİSANS ÖĞRENCİLERİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLİNCİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. International Journal of Labour Life and Social Policy 2, sy. 1 (Haziran 2019): 19-29.
EndNote Yavuz Ş, Gür B (01 Haziran 2019) ÖN LİSANS VE LİSANS ÖĞRENCİLERİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLİNCİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. International Journal of Labour Life and Social Policy 2 1 19–29.
IEEE Ş. Yavuz ve B. Gür, “ÖN LİSANS VE LİSANS ÖĞRENCİLERİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLİNCİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”, IJLLSP, c. 2, sy. 1, ss. 19–29, 2019.
ISNAD Yavuz, Şenol - Gür, Berna. “ÖN LİSANS VE LİSANS ÖĞRENCİLERİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLİNCİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. International Journal of Labour Life and Social Policy 2/1 (Haziran 2019), 19-29.
JAMA Yavuz Ş, Gür B. ÖN LİSANS VE LİSANS ÖĞRENCİLERİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLİNCİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. IJLLSP. 2019;2:19–29.
MLA Yavuz, Şenol ve Berna Gür. “ÖN LİSANS VE LİSANS ÖĞRENCİLERİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLİNCİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ”. International Journal of Labour Life and Social Policy, c. 2, sy. 1, 2019, ss. 19-29.
Vancouver Yavuz Ş, Gür B. ÖN LİSANS VE LİSANS ÖĞRENCİLERİNDE İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLİNCİ DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. IJLLSP. 2019;2(1):19-2.