BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 4, 47 - 57, 01.12.2016

Öz

Bu makale Jean Baudrillard’ın 1996 yılında yayınlanan Sanat Komplosu adlı eserini temel alarak oluşturulmuştur. Baudrillard bu çalışmasında, günümüzde sanatın artık ticari bir nesne gibi alınıp satılmakta olduğunu, insanlarda sadece sanat yanılsaması yarattığını sanatın ve sanatçının gerçek değerlerinden uzaklaştığını vurgulamaktadır. Modern dünya, kültürel değerleri simulasyona uğratmış, populer kişiler ve sanatçılar endüstriyel ürünlerin marka yıldızları olmaktan öteye gidemez hale gelmişlerdir. Bu çalışma sanatın ve sanatçının nasıl ve neden adeta birer reklam unsuruna dönüştüğünü örneklerle gözler önüne sermeyi amaçlamaktadır

Transformation of Art and Artist into Advertisement

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 4, 47 - 57, 01.12.2016

Öz

This article is based on Jean Baudrillard’s book Conspiracy of Art, published in 1996. In this artwork, Baudrillard emphasizes that now the art and artists have changed into a commercial object and they have bought and sold like a product. Audience just have the illusion of art because the art and artists got away from their real values. Modern life has simulated the cultural values and popular people and artists can not go beyond rather than becoming an industrial brand’s star. This work aims to reveal how and why art and artists have turned into an advertisement element

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA46PN68YD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erdem Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Koç, E. (2016). Transformation of Art and Artist into Advertisement. International Journal of Media Culture and Literature, 2(4), 47-57.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)