Angela Carter (1979) tarafından yazılan Kanlı Oda, Fransız hikaye anlatıcısı Charles Perrault (1697) tarafından yazılan bir peri masalı olan Mavi Sakal'ın postmodern feminist versiyonudur. Carter'ın feminist revizyonu, kadın kahramanın kurtarıcı kardeşlerini kurtarıcı bir anneyle değiştirerek geleneksel toplumsal cinsiyet dinamikleri anlayışına yeni bir boyut getiriyor. Onun tekniği, mitolojiden arındırma işi, toplumsal cinsiyet rollerini ve kadınların kurban, erkeklerin de kurtarıcı olduğu arketipini kültürel olarak inşa eden geleneksel masalların ve halk masallarının işlevini çarpıtıyor. Öte yandan Kanlı Oda, olay örgüsüne katkıda bulunacak estetik bir atmosfer yaratan çeşitli sanat ve müzik unsurlarını içerir. Böylece, Carter, geleneksel peri masalları anlatımını altüst etmekle kalmıyor, aynı zamanda sanat ve müzikal unsurların sembolik içerikleri aracılığıyla estetik bir okuma duygusu için çeşitli metaforlar ve semboller sunuyor. Bu makale, sanat ve müzik unsurları arasındaki bağlantının, Marki'nin yozlaştırmak ve sadomazoşist çıkarlarını gerçekleştirmek istediği kahramanın masumiyetini nasıl yansıttığını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu makale ayrıca, hikayeye daha derin bir anlam ve paralel bir katman oluşturan müzik ve sanat unsurlarının metaforik ve sembolik içeriği aracılığıyla, sanat ve müzik unsurlarının Carter'ın geleneksel anlatıyı altüst etmesini nasıl yansıttığını da ortaya koyacaktır.
The Bloody Chamber, by Angela Carter (1979) is a postmodern feminist version of Bluebeard, a fairy tale written by French storyteller Charles Perrault (1697). Carter’s feminist revision brings a new dimension to the traditional understanding of gender dynamics as she replaces the savior brothers of the heroine with the savior mother. Her technique, demythologizing business twists the function of traditional fairy tales and folk tales that culturally construct the societal gender roles and the archetype of women as victims and men as saviors. On the other hand, The Bloody Chamber involves various art and musical elements that create an aesthetic atmosphere to contribute to the aspects of the plot. Thus, Carter not only subverts the traditional narrative of fairy tales but also provides various metaphors and symbols for a sense of aesthetic reading through the symbolic contents of art and musical elements. This article aims to examine how the connection between art and musical elements reflects the heroine's innocence that the Marquis desires to corrupt and perform his sadomasochistic interests. This article will also reveal how the art and musical elements reflect Carter's subversion of traditional narrative through the metaphorical and symbolic content of the musical and art elements that create a deeper meaning and a parallel layer to the storyline.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İngiliz ve İrlanda Dili, Edebiyatı ve Kültürü |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 17 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)