BibTex RIS Kaynak Göster

THE REFLECTIONS OF HALAL QUALITIES OF HOTEL BUSINESSES TO CUSTOMER CONSIDERATIONS: FINDINGS FROM HALAL HOTELS OPERATING IN İSTANBUL

Yıl 2017, Cilt: 13 Sayı: 4, 911 - 926, 01.10.2017
https://doi.org/10.17130/ijmeb.2017433415

Öz

The aim of this study is to investigate the reflections of halal qualities of hotel businesses to customer considerations. The research population consists of 22 halal concept hotel businesses operating in İstanbul. In this research, qualitative method was used and research data was obtained by document review technique. Obtained data was analyzed using descriptive analysis technique. As a result of the analysis, it has been determined that customer considerations focus on the physical features, personnel characteristics and food and beverage services of the hotel businesses. Moreover, it has been seen that customer considerations about halal qualities of hotel businesses are very limited effect of customer evaluations and halal nature of the hotel businesses has a negative effect on some customer evaluations

Kaynakça

  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2012). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı. 6. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arpacı, Ö., & Batman, O. (2015). Helal konseptli otel işletmelerinin yüksek ve düşük sezonda algılanan hizmet kalitesinin müşteri sadakati ve müşteri değeri üzerine etkisi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 12(3), 73-86.
  • Arpacı, Ö., Uğurlu, K., & Batman, O. (2015). Helal konseptli otel işletmelerine yönelik yapılan müşteri şikâyetleri üzerine bir araştırma. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(11), 181-198.
  • Battour, M., Ismail, M. N., & Battor, M. (2011). The impact of destination attributes on muslim tourist’s choice. International Journal of Tourism Research, 13(6), 527-540.
  • Gayatri, G., Chan, C., & Hume, G. S. M. M. (2005, December). Understanding service quality from the Islamic customer perspective. Anzmac 2005 Conference: Services Marketing, 75-84.
  • Gupta, P., & Srivastava, R. K. (2011). Analysis of customer satisfaction in hotel service quality using analytic hierarchy process (AHP). International Journal of Industrial Engineering Researchand Development, 2(1), 59-68.
  • Hacıoğlu, N., Oflaz, M., Buzlukçu, C., & Kılıç, A. (2015, Mayıs). Yerli turistlerin helal (muhafazakar) konseptli otellere yönelik tutumlarının belirlenmesi: Afyonkarahisar termal otelleri örneği. I. Eurasia International Tourism Congres: Current Issues, Trends, And Indicators, 489-502.
  • Idris, J., & Razali, A. R. (2015, May). A study of consumer behaviour towards islamic hotel: assessing on knowledge and religiosity. 2nd International Conference on Economics & Banking 2016, Malaysia.
  • İbrahim, A., & Jamal, S. A. (2016). A case study of local non-muslim guest awarenesstowardssyariah-compliance in Grand Bluewa ve Shah Alam. Team Journal of Hospitality and Tourism, 13(1), 55-64.
  • Jeong, E., & Jang, S. (2011). Restaurant experiences triggering positive electronic word-of- mouth (ewom) motivations. International Journal of Hospitality Management, 30, 356- 366.
  • Karunaratne, W. M. K. K., & Jayawardena, L. N. A. C. (2010). Assessment of customer satisfaction in a five star hotel- A case study. Tropical Agricultural Research, 21(3), 258-265.
  • Khan, A. H., Haque, A. K. M., & Rahman, M. S. (2013). What makes tourists satisfied? An empirical study on Malaysian islamic tourist destination. Middle East Journal of Scientific Research, 14(12), 1631-1637.
  • Met, Ö., Özdemir, İ. M., & Aydemir, B. (2013, Mayıs). İslami otellerin ürün nitelikleri: Türkiye örneği. International Conference on Religious Tourismand Tolerance, 9-12 May, Konya, Türkiye, 651-662.
  • Rao, P. S., & Sahu, P. C. (2013). Impact of service quality on customer satisfaction in hotel industry. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 18(5), 39-44.
  • Reynolds, K. E., & Betty, S. E. (1999). Customer benefits and company consequences of customer-salesperson relationships in retailing. Journal of Retailing, 75(1), 11-31.
  • Sriprasert, P., Chainin, O., & Rahman, H. A. (2014). Understanding behavior and needs of halal tourism in Andaman Gulf of Thailand: A case of Asian muslim. Journal of Advanced Management Science, 2(3), 216-219.
  • Tekin, Ö. A., & Yılmaz, E. (2016). İslami turizm konseptinde hizmet veren konaklama işletmeleri üzerine bir inceleme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(42), 2046- 2058.
  • Turizm Tesisleri Yönetmeliği (2005). Turizm tesislerinin belgelendirilmesine ve niteliklerine ilişkin yönetmelik. Erişim Tarihi: 01.02.2017, http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/ 2005/06/20050621-11.htm
  • Yeşiltaş, M., Cankül, D., & Temizkan, R. (2012). Otel seçiminde dini hayat tarzlarının etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 193-217.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 5. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zulkharnain, A., & Jamal, S. A. (2012). Muslim guest perception of value towards syariah concept hotel. In Zainal et al. (Eds.), Current issues in hospitality and tourism research and ınnovations (337-348).

OTEL İŞLETMELERİNİN HELAL NİTELİĞİNİN MÜŞTERİ DEĞERLENDİRMELERİNE YANSIMALARI: İSTANBUL’DAKİ HELAL KONSEPTLİ OTEL İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 13 Sayı: 4, 911 - 926, 01.10.2017
https://doi.org/10.17130/ijmeb.2017433415

Öz

Bu araştırmanın amacı, otel işletmelerinin helal niteliğinin müşteri değerlendirmelerine yansımalarını incelemektir. Araştırmanın evrenini, İstanbul’da faaliyet gösteren 22 helal otel işletmesi oluşturmaktadır. Araştırmada nitel yöntem kullanılmış ve araştırma verileri doküman inceleme tekniği ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler, betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, helal otel işletmelerine yönelik müşteri değerlendirmelerinin otel işletmelerinin fiziksel özellikleri, personel özellikleri ve yiyecek-içecek hizmetleri üzerinde yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Ayrıca, müşteri değerlendirmelerinde otel işletmelerinin helal niteliğine oldukça sınırlı bir şekilde yer verildiği, otel işletmelerinin helal niteliğinin bazı müşteri değerlendirmelerine negatif etki ettiği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Altunışık, R., Çoşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2012). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı. 6. Baskı, Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arpacı, Ö., & Batman, O. (2015). Helal konseptli otel işletmelerinin yüksek ve düşük sezonda algılanan hizmet kalitesinin müşteri sadakati ve müşteri değeri üzerine etkisi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 12(3), 73-86.
  • Arpacı, Ö., Uğurlu, K., & Batman, O. (2015). Helal konseptli otel işletmelerine yönelik yapılan müşteri şikâyetleri üzerine bir araştırma. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(11), 181-198.
  • Battour, M., Ismail, M. N., & Battor, M. (2011). The impact of destination attributes on muslim tourist’s choice. International Journal of Tourism Research, 13(6), 527-540.
  • Gayatri, G., Chan, C., & Hume, G. S. M. M. (2005, December). Understanding service quality from the Islamic customer perspective. Anzmac 2005 Conference: Services Marketing, 75-84.
  • Gupta, P., & Srivastava, R. K. (2011). Analysis of customer satisfaction in hotel service quality using analytic hierarchy process (AHP). International Journal of Industrial Engineering Researchand Development, 2(1), 59-68.
  • Hacıoğlu, N., Oflaz, M., Buzlukçu, C., & Kılıç, A. (2015, Mayıs). Yerli turistlerin helal (muhafazakar) konseptli otellere yönelik tutumlarının belirlenmesi: Afyonkarahisar termal otelleri örneği. I. Eurasia International Tourism Congres: Current Issues, Trends, And Indicators, 489-502.
  • Idris, J., & Razali, A. R. (2015, May). A study of consumer behaviour towards islamic hotel: assessing on knowledge and religiosity. 2nd International Conference on Economics & Banking 2016, Malaysia.
  • İbrahim, A., & Jamal, S. A. (2016). A case study of local non-muslim guest awarenesstowardssyariah-compliance in Grand Bluewa ve Shah Alam. Team Journal of Hospitality and Tourism, 13(1), 55-64.
  • Jeong, E., & Jang, S. (2011). Restaurant experiences triggering positive electronic word-of- mouth (ewom) motivations. International Journal of Hospitality Management, 30, 356- 366.
  • Karunaratne, W. M. K. K., & Jayawardena, L. N. A. C. (2010). Assessment of customer satisfaction in a five star hotel- A case study. Tropical Agricultural Research, 21(3), 258-265.
  • Khan, A. H., Haque, A. K. M., & Rahman, M. S. (2013). What makes tourists satisfied? An empirical study on Malaysian islamic tourist destination. Middle East Journal of Scientific Research, 14(12), 1631-1637.
  • Met, Ö., Özdemir, İ. M., & Aydemir, B. (2013, Mayıs). İslami otellerin ürün nitelikleri: Türkiye örneği. International Conference on Religious Tourismand Tolerance, 9-12 May, Konya, Türkiye, 651-662.
  • Rao, P. S., & Sahu, P. C. (2013). Impact of service quality on customer satisfaction in hotel industry. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 18(5), 39-44.
  • Reynolds, K. E., & Betty, S. E. (1999). Customer benefits and company consequences of customer-salesperson relationships in retailing. Journal of Retailing, 75(1), 11-31.
  • Sriprasert, P., Chainin, O., & Rahman, H. A. (2014). Understanding behavior and needs of halal tourism in Andaman Gulf of Thailand: A case of Asian muslim. Journal of Advanced Management Science, 2(3), 216-219.
  • Tekin, Ö. A., & Yılmaz, E. (2016). İslami turizm konseptinde hizmet veren konaklama işletmeleri üzerine bir inceleme. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(42), 2046- 2058.
  • Turizm Tesisleri Yönetmeliği (2005). Turizm tesislerinin belgelendirilmesine ve niteliklerine ilişkin yönetmelik. Erişim Tarihi: 01.02.2017, http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/ 2005/06/20050621-11.htm
  • Yeşiltaş, M., Cankül, D., & Temizkan, R. (2012). Otel seçiminde dini hayat tarzlarının etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 193-217.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. 5. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zulkharnain, A., & Jamal, S. A. (2012). Muslim guest perception of value towards syariah concept hotel. In Zainal et al. (Eds.), Current issues in hospitality and tourism research and ınnovations (337-348).
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yusuf Bilgin Bu kişi benim

Ayhan Karakaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Bilgin, Y., & Karakaş, A. (2017). OTEL İŞLETMELERİNİN HELAL NİTELİĞİNİN MÜŞTERİ DEĞERLENDİRMELERİNE YANSIMALARI: İSTANBUL’DAKİ HELAL KONSEPTLİ OTEL İŞLETMELERİ ÖRNEĞİ. Uluslararası Yönetim İktisat Ve İşletme Dergisi, 13(4), 911-926. https://doi.org/10.17130/ijmeb.2017433415