Farklılıklara saygı eğitim programında öğretim ortamındaki mekanın düzenlenmesi,
materyallerin seçimi, kullanımı çok önemlidir. Eğitim ortamı çocukların pozitif
kimliklerini ortaya çıkaracak ve farklılıklara karşı empati geliştirebileceği
bir ortam olmalıdır. Bunun için onlara kendi kişilikleri ile pozitif bir uzlaşı
imkanı verilecek ortamlar kurulmalıdır. Farklılıklara saygı eğitimi için iyi
planlanmış eğitim öğretim ortamları çocukların gelişim özelliklerine uygun,
güvenli, çok amaçlı, yaratıcılığı ve problem çözme becerilerini geliştiren ve
destekleyen özelliklere sahip olmalıdır. Farklılıklara saygı eğitim
uygulamalarında çocuklara farklılıkları gösteren, kültürel çeşitliliği yansıtan
bir eğitim öğretim ortamı yaratmak gerekir. Bu çalışmada; farklılıklara saygı
eğitiminde öğrenme ortamının nasıl olması gerektiği, farklılıklara saygı
eğitiminde nelere dikkat edilmesi gerektiği hususundaki bilgiler ve bunun
dışında farklılıklara saygı eğitimine yönelik öğrencilerle yapılabilecek
etkinlik örneklerinden bahsedilmiştir. Konu ile ilgili Türkçe ve yabancı
tezler, makaleler ve kitaplar incelenerek bir derleme çalışması yapılmıştır.
Farklılıklara saygı eğitimi, ayrımcılığa karşı eğitim, öğrenme ortamı, etkinlikler
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2016 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bibtex | @derleme { ijoeec367937, journal = {International Journal of Eurasian Education and Culture}, issn = {2602-4047}, address = {ijoeec@gmail.com}, publisher = {Kadir ULUSOY}, year = {2016}, volume = {1}, number = {1}, pages = {33 - 45}, title = {FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER}, key = {cite}, author = {Topcubaşı, Tolga} } |
APA | Topcubaşı, T. (2016). FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER . International Journal of Eurasian Education and Culture , 1 (1) , 33-45 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijoeec/issue/33100/367937 |
MLA | Topcubaşı, T. "FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER" . International Journal of Eurasian Education and Culture 1 (2016 ): 33-45 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ijoeec/issue/33100/367937> |
Chicago | Topcubaşı, T. "FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER". International Journal of Eurasian Education and Culture 1 (2016 ): 33-45 |
RIS | TY - JOUR T1 - FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER AU - TolgaTopcubaşı Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - International Journal of Eurasian Education and Culture JF - Journal JO - JOR SP - 33 EP - 45 VL - 1 IS - 1 SN - 2602-4047- M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 International Journal of Eurasian Education and Culture FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER %A Tolga Topcubaşı %T FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER %D 2016 %J International Journal of Eurasian Education and Culture %P 2602-4047- %V 1 %N 1 %R %U |
ISNAD | Topcubaşı, Tolga . "FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER". International Journal of Eurasian Education and Culture 1 / 1 (Ekim 2016): 33-45 . |
AMA | Topcubaşı T. FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER. International Journal of Eurasian Education and Culture. 2016; 1(1): 33-45. |
Vancouver | Topcubaşı T. FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER. International Journal of Eurasian Education and Culture. 2016; 1(1): 33-45. |
IEEE | T. Topcubaşı , "FARKLILIKLARA SAYGI EĞİTİMİNDE ÖĞRENME ORTAMININ DÜZENLENMESİ VE ÖĞRENCİLERLE YÜRÜTÜLEBİLECEK ETKİNLİKLER", International Journal of Eurasian Education and Culture, c. 1, sayı. 1, ss. 33-45, Eki. 2016 |