Küreselleşmenin
beraberinde getirdiği rekabet ortamı firmaların reklam ve pazarlama
stratejilerinde değişiklikler yapmalarını gerekli kılmıştır. Firmalar
varlıklarını devam ettirebilmek, rakipler arasında ön plana çıkmak, farklılık
yaratmak, hedef kitleyi etkilemek dolayısıyla satış ve karlılıklarını arttırmak
amacıyla önemli bir pazar olan çocuklara yönelik reklamlara ciddi bütçeler
ayırmaktadır. Günümüzde çocuklar pazarlama ve reklam faaliyetlerinin hedef
tüketicisi konumunda yer almaktadırlar. Okul ve uykudan sonra günlük yaşamın
büyük bir kısmını televizyon izleyerek geçiren modern çocuk, reklam
endüstrisinin tüketim evrenine dâhil olmuştur. Televizyonda yayınlanan
reklamların kısa metinlerden oluşması, sürekli tekrarlanması, reklamda
kullanılan renkler, hareketli müzikler, çocukların sevdiği çizgi film karakterlerinin
reklamlarda yer alması çocukların ilgisini çekmektedir. Çocuk tüketiciler,
pazarlamacılar ve reklamcılar için önemli bir pazar bölümüdür. Çocuklar hem
ailelerinin satın alma kararını etkileyerek hem de kendi harçlıklarıyla da
alışveriş yaparak tüketim pazarına dâhil olmaktadırlar. Çocukların satın
alma/satın aldırma kararında ise severek izledikleri reklamlar ve reklamlarda
yer alan çizgi film karakterleri oldukça etkili olmaktadır. Bu çalışmada
çocuklara yönelik hazırlanan reklam mesajlarında yer alan çizgi film karakterlerinin
çocukların satın alma/satın aldırma davranışına etkisi incelenecektir. Bu
amaçla nitel bir çalışma yöntemi olan odak grup görüşme yöntemi kullanılmıştır
ve tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen 4-6 yaş aralığında çocuğu bulunan 10
anne derinlemesine görüşmeler yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 5 |