BibTex RIS Kaynak Göster

USING GOOGLE EARTH IN GEOGRAPY TOPICS IN SOCIAL STUDIES LESSON AND TEACHERS OPINIONS

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: 12, 110 - 125, 22.03.2016

Öz

This study aims to determine where and how to use the Google Earth program in terms of the social studies acquisitions and learning strands that are related to geography issues, and to reveal their thoughts about using Google Earth in social studies lessons. The research is in a basic character, document analysis and interviews were used as qualitative research methods. Working group consists of 10 social studies teachers who serve within the borders of Kastamonu Province in the state primary schools during 2011-2012 academic year. The working group was selected with maximum diversity sampling method and the data was obtained through semi-structured interview form. The results show that Google Earth can be used in lessons based on teacher opinions. In addition, 4th, 5th, 6th and 7th grade Social Studies Curricula were examined, the subjects which were found to comply with the use of Google Earth were determined, and activity examples were given.

Kaynakça

  • Çoklar, A. N. ve Korucu, A. T. (2011). Web 2.0. Teknolojileri ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar-II. R. Turan, A.M. Sünbül ve H. Akdağ ( Editörler). Pegem A Yayınları. Ankara
  • Demirci, A., Karaburun, A. (2011). ‘CBS, GPS ve Google Earth Teknolojilerinin Coğrafya Derslerinde Kullanımı’. Marmara Coğrafya Dergisi, 24, 99-123.
  • Doğanay, H. (1993). Coğrafya’da Metodoloji, Genel Metodlar ve Özel Öğretim Metodları, Öğretmen Kitapları Dizisi:187 Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. İstanbul
  • Gersmell, P. (2005). Teaching Geography. The Guilford Press. New York
  • Haslett, S.K. (2009). ‘Prior Use of Google Earth by Undergraduate Geography Students.’ Learning and teaching in Geography, Earth and Environmental Sciences (GEES), 22, 43-47.
  • Henry, A. (2009). Using Google Earth for Internet GIS. MSc in Geographical Information Science. Institute of Geography School of GeoSciences University of Edinburgh.
  • İşman, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Sempati Yayıncılık. Ankara
  • Kızılçaoğlu, A. ( 2010). Coğrafya Eğitiminde Google Earth. Ezgi Kitabevi. Bursa
  • Koşar E., Yüksel S. (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Öğreti Yayınları, Ankara
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2005/1). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 4- 5. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Milli Eğitim Basımevi. Ankara
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2005/2). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6- 7. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Milli Eğitim Basımevi. Ankara
  • Oğuz, S. (2008). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemi İle Turizm Konularının Öğretimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Patterson, T.C. (2007). ‘Google Earth as a (not just) Geography Education Tool.’ Journal of Geography 106:1451
  • Seferoğlu, S.S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şahin, T., Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Anı Yayıncılık, Ankara
  • Tarhan, C. (2007). Her Yönüyle Google. Pusula Yayınları, İstanbul
  • Yalın, H.İ. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınevi, Ankara Yiğit, N., Alev, N., Özmen, H, Altun, T., Akyıldız, S. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Akademi Kitabevi. Trabzon http://www.google.com/earth/index.html(son erişim tarihi15.06.2012)

SOSYAL BİLGİLER DERSİ COĞRAFYA KONULARINDA GOOGLE EARTH KULLANIMI VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2013, Cilt: 2013 Sayı: 12, 110 - 125, 22.03.2016

Öz

Bu çalışma, Sosyal Bilgiler Dersi öğrenme alanlarında coğrafya konularına ait kazanımlarda Google Earth programının nerede ve nasıl kullanılabileceği ve sosyal bilgiler öğretmenlerinin Google Earth hakkındaki düşüncelerinin ortaya konulması amacıyla yapılmıştır. Araştırma temel bir araştırma niteliğinde olup, nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışma Grubunu Kastamonu İli sınırları içerisinde devlet ilköğretim okullarında 2011-2012 eğitim-öğretim yılında görev yapan ve maksimum çeşitlilik örneklemesiyle seçilen 10 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler kaynak taraması ve öğretmenlere uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme formu yoluyla elde edilmiştir. Google Earth hakkında öğretmen görüşlerine göre programın derslerde kullanılabileceği sonucu çıkmıştır. Ayrıca çalışmada 4, 5, 6 ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programı incelenmiş, programda yer alan konuların hangilerinin Google Earth’ün kullanılmasına uygun olduğu tespit edilerek, etkinlik örnekleri verilmiştir.

Kaynakça

  • Çoklar, A. N. ve Korucu, A. T. (2011). Web 2.0. Teknolojileri ve Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanımı. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar-II. R. Turan, A.M. Sünbül ve H. Akdağ ( Editörler). Pegem A Yayınları. Ankara
  • Demirci, A., Karaburun, A. (2011). ‘CBS, GPS ve Google Earth Teknolojilerinin Coğrafya Derslerinde Kullanımı’. Marmara Coğrafya Dergisi, 24, 99-123.
  • Doğanay, H. (1993). Coğrafya’da Metodoloji, Genel Metodlar ve Özel Öğretim Metodları, Öğretmen Kitapları Dizisi:187 Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. İstanbul
  • Gersmell, P. (2005). Teaching Geography. The Guilford Press. New York
  • Haslett, S.K. (2009). ‘Prior Use of Google Earth by Undergraduate Geography Students.’ Learning and teaching in Geography, Earth and Environmental Sciences (GEES), 22, 43-47.
  • Henry, A. (2009). Using Google Earth for Internet GIS. MSc in Geographical Information Science. Institute of Geography School of GeoSciences University of Edinburgh.
  • İşman, A. (2005). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Sempati Yayıncılık. Ankara
  • Kızılçaoğlu, A. ( 2010). Coğrafya Eğitiminde Google Earth. Ezgi Kitabevi. Bursa
  • Koşar E., Yüksel S. (2003). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Öğreti Yayınları, Ankara
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2005/1). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 4- 5. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Milli Eğitim Basımevi. Ankara
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2005/2). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi 6- 7. Sınıflar Öğretim Programı ve Kılavuzu. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı. Milli Eğitim Basımevi. Ankara
  • Oğuz, S. (2008). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemi İle Turizm Konularının Öğretimi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Patterson, T.C. (2007). ‘Google Earth as a (not just) Geography Education Tool.’ Journal of Geography 106:1451
  • Seferoğlu, S.S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Şahin, T., Yıldırım, S. (1999). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Anı Yayıncılık, Ankara
  • Tarhan, C. (2007). Her Yönüyle Google. Pusula Yayınları, İstanbul
  • Yalın, H.İ. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Seçkin Yayınevi, Ankara Yiğit, N., Alev, N., Özmen, H, Altun, T., Akyıldız, S. (2007). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Akademi Kitabevi. Trabzon http://www.google.com/earth/index.html(son erişim tarihi15.06.2012)
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sibel Oğuz Bu kişi benim

Ufuk Karakuş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 22 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2013 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Oğuz, S., & Karakuş, U. (2016). SOSYAL BİLGİLER DERSİ COĞRAFYA KONULARINDA GOOGLE EARTH KULLANIMI VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. International Journal Of Eurasia Social Sciences, 2013(12), 110-125.
AMA Oğuz S, Karakuş U. SOSYAL BİLGİLER DERSİ COĞRAFYA KONULARINDA GOOGLE EARTH KULLANIMI VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. International Journal Of Eurasia Social Sciences. Mart 2016;2013(12):110-125.
Chicago Oğuz, Sibel, ve Ufuk Karakuş. “SOSYAL BİLGİLER DERSİ COĞRAFYA KONULARINDA GOOGLE EARTH KULLANIMI VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. International Journal Of Eurasia Social Sciences 2013, sy. 12 (Mart 2016): 110-25.
EndNote Oğuz S, Karakuş U (01 Mart 2016) SOSYAL BİLGİLER DERSİ COĞRAFYA KONULARINDA GOOGLE EARTH KULLANIMI VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. International Journal Of Eurasia Social Sciences 2013 12 110–125.
IEEE S. Oğuz ve U. Karakuş, “SOSYAL BİLGİLER DERSİ COĞRAFYA KONULARINDA GOOGLE EARTH KULLANIMI VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”, International Journal Of Eurasia Social Sciences, c. 2013, sy. 12, ss. 110–125, 2016.
ISNAD Oğuz, Sibel - Karakuş, Ufuk. “SOSYAL BİLGİLER DERSİ COĞRAFYA KONULARINDA GOOGLE EARTH KULLANIMI VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. International Journal Of Eurasia Social Sciences 2013/12 (Mart 2016), 110-125.
JAMA Oğuz S, Karakuş U. SOSYAL BİLGİLER DERSİ COĞRAFYA KONULARINDA GOOGLE EARTH KULLANIMI VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. International Journal Of Eurasia Social Sciences. 2016;2013:110–125.
MLA Oğuz, Sibel ve Ufuk Karakuş. “SOSYAL BİLGİLER DERSİ COĞRAFYA KONULARINDA GOOGLE EARTH KULLANIMI VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ”. International Journal Of Eurasia Social Sciences, c. 2013, sy. 12, 2016, ss. 110-25.
Vancouver Oğuz S, Karakuş U. SOSYAL BİLGİLER DERSİ COĞRAFYA KONULARINDA GOOGLE EARTH KULLANIMI VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. International Journal Of Eurasia Social Sciences. 2016;2013(12):110-25.