This study aims to reveal reflection level of values such as “Scientific”, Sensibility to natural environment”, Sensibility to the cultural heritage”, “Responsibility”, “Altruism”, “Respect for rights and freedoms” and “Diligence” to the 6th grade social studies course books. The Course Books printed by the Ministry of National Education Publish and Private Publish were examined. In the study document analysis were employed. As a result of the analysis, while the values were included 128 times in the 6th grade social studies course books published by the private press, they were included 44 times in the course books published by the Ministry of National Education.
Bu çalışma, Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında yer alan “Bilimsellik”, “Doğal çevreye duyarlık”, “Kültürel mirasa duyarlık”, “Sorumluluk”, “Yardımseverlik”, “Hak ve özgürlüklere saygı” ve “Çalışkanlık” değerlerinin 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarına yansıma düzeylerini ortaya koymaktadır. Yapılan çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı Yayınevi ve özel yayınevi tarafından basılan 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitapları incelenmiştir. Çalışmada bu amaçla tarama ve doküman inceleme yöntemleri kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda özel yayınevi tafrandan basılan 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında öğretim programının belirlediği yedi değer toplamda 125 kez yer alırken, Milli Eğitim Bakanlığı yayınevi tarafından basılan 6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında ise toplamda 44 kez yer verildiği görülmüştür.
Değer Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı Sosyal Bilgiler Ders Kitabı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2013 Sayı: 10 |