Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mesleki Ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarının Bütçeleri Mali Kaynakları, Mali Sorunları Ve Çözüm Önerileri Üzerine Nitel Bir Araştırma

Yıl 2017, Cilt: 1 Sayı: 1, 44 - 51, 20.11.2017

Öz











Özet: Bu
çalışmanın temel amacı, Türk eğitim sisteminde yer alan mesleki ve teknik
ortaöğretim kurumlarının bütçeleri, mali kaynakları, mali sorunları ve çözüm
önerilerini incelemektir. Stratejik plan hedeflerine ulaşmada okulların ihtiyaç
duydukları mali kaynakların ortaya çıkarılması, karşılaşılan sorunlar ve çözüm
önerilerinin sunulması okullarımıza önemli katkı sağlayacaktır. Araştırmanın
evreni, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında ... ili merkez ilçede faaliyet
gösteren mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında görevli 5 okul müdüründen
oluşmaktadır. Bu araştırmada 5 okul müdürüne ulaşılabilmiştir. Okulların mali
durumları; mevcut bütçeler, mali kaynaklar, mali sorunlar ve çözüm önerileri
şeklinde dört boyuttan oluşmaktadır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular
aşağıda özetlenmiştir. Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının bütçeleri,
mali kaynakları, mali sorunları ve sorunlara yönelik çözüm önerileri yer
almaktadır. Çalışma sonucunda Türk eğitim sisteminde yer alan mesleki ve teknik
ortaöğretim kurumlarının mali durumlarının yeterli olmadığı, sağlam bir bütçe
yapılarının olmadığı, kaynak sıkıntısının devam ettiği anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aydın, İ. P. (1997). Okul Aile Katılımı, Yaşadıkça Eğitim, 53, 4-7. Borazan, G. (2010). İlköğretim okulu müdürlerinin okullarına finansal kaynak bulmada karşılaştıkları güçlükler ve bu güçlüklerin okula etkilerinin değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Proje Çalışması, Trakya: Trakya Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü Çınkır, Ş. (2010). İlköğretim okulu müdürlerinin sorunları: Sorun kaynakları ve destek stratejileri. İlköğretim Online, 9(3), 1027-1036. Gedikoğlu, T. (2005). Avrupa Birliği Sürecinde Türk Eğitim Sistemi: Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Göksoy, S. (2014). Eğitim Sistemlerinde Kalite Standartları ve Kalite Standart Alanları. 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum. Cilt: 3, Sayı: 7, Bahar 2014. Kılıç, A. (2011). Sosyal Bilgiler Programındaki Değerlerin Öğrenci Çalışma Kitaplarındaki Etkinliklerde Yer Alma Düzeyleri. Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir. Koç, H. (2007). Eğitim sisteminin finansmanı. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 39-50. MEB. (2009). MEB 2010-2014 Stratejik Planı, Ankara: MEB Strateji Geliştirme Başkanlığı. MEB. (2012), Milli Eğitim Bakanlığı okul aile birliği yönetmeliği. Resmi Gazete, Sayı: 28199. MEB. (2016). 2016 Yılı bütçe sunuşu: TBMM genel kurulu, MEB. (2016). MEB İstatistikleri, Örgün Eğitim 2015-2016. MEB XV. Milli Eğitim Şurası, 1996, S. 401. Mesleki ve Teknik Eğitim Strateji Eylem Planı (2013-2017). Nural, E. (2013). Okul Aile Birliklerinin İşleyişi, Sorunlarına İlişkin Yöneticilerin, Okul Aile Birliği Üyelerinin Görüşleri. KTÜ Eğitim Fakültesi Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt:2, Sayı:4 Tural, N. (2002). Eğitim finansmanı, Ankara: Anı Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Yasamda Liderlik
Yazarlar

Mecit Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Kasım 2017
Gönderilme Tarihi 12 Kasım 2017
Kabul Tarihi 12 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güneş, M. (2017). Mesleki Ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarının Bütçeleri Mali Kaynakları, Mali Sorunları Ve Çözüm Önerileri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 1(1), 44-51.