Araştırma, okullarda
Eylül ve Haziran aylarında yapılmakta olan mesleki gelişim çalışmalarının
etkililiğini, öğretmen görüşlerine dayalı olarak ortaya koymayı amaçlayan
betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim
yılında, Zonguldak iline bağlı Ereğli ilçesinde yer alan Mesleki Teknik Anadolu
lisesinde görevli 10 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin seçiminde amaçlı
örnekleme yöntemlerinden olan maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak 6 sorudan oluşan yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından
geliştirilen görüşme formu için Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı’nda görev yapan
bir öğretim görevlisinden uzman görüşü alınmıştır. Veriler araştırmacı
tarafından her bir öğretmenle yapılan yüz yüze görüşmelerle toplanmıştır.
Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden, içerik analizi yöntemi
kullanılmıştır. Öğretmenlerin her bir soruya ilişkin verdiği cevaplar
kategorileştirilerek temalara ilişkin yüzde ve frekans dağılımı içerik analizi
tablolarında gösterilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre;
mesleki gelişim çalışmalarının, eğitimin niteliğini ve derslerin öğretimindeki
verimliliği olumlu yönde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada ayrıca,
mesleki gelişim çalışmaları, derslerin işlenişinde uygulanan yöntem ve
teknikler, kullanılan öğretim materyalleri ile ölçme ve değerlendirme kriterlerinde
öğretmenlerin bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunmalarını sağladığı sonucuna
ulaşılmıştır. Araştırma bulguları bize, mesleki gelişim çalışmalarının,
öğretmenlerin işbirliği halinde derslerin öğretimi ile ilgili yeni öğretim
materyalleri hazırlamalarına, geliştirmelerine ve bu kapsamda EBA’ya materyal
göndermede farkındalık sağladığını göstermektedir.
Mesleki gelişim çalışmaları öğretmen niteliği eğitimin niteliği EBA
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 15 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |