Her toplum varlığını koruyup geliştirmek için eğitim kurumlarından yararlanır. Eğitim kurumlarının işleyiş esasları ve temel ilkeleri yasalarca belirlenip korunmaktadır. Kurum yöneticileri, eğitim mevzuatı dediğimiz bu yazılı hukuk kurallarına uygun olarak kurumu yönetmektedirler. Eğitim yönetimi alanında ve mevzuatta yer alan ayrıntılı hükümlerin, kendisinden önceki ve kendisinden sonraki hukuk kurallarına aykırı hükümler içermemesi gerekmektedir. Yapılan çalışmada, ilkokul, ortaokul, lise ve Milli Eğitim Müdürlüğü’nde görev yapan yöneticilerin, öğretmenlerin, eğitim mevzuatını uygularken yaşadıkları sorunlar ile bu süreçte mevzuatın yeterliliğiyle ve çözüm önerileriyle ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Düzce ilinde görevli, müdür, müdür yardımcısı, müfettiş ve öğretmenden yarı yapılandırılmış görüşme soruları ile veriler toplanmıştır. Katılımcılardan odak grup çalışması yapılarak, görüşlerini yazılı olarak ifade etmeleri istenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile kategorilere ayrılarak yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre; eğitim kurumlarının mevzuatın yazılı metinlere uygun yönetilmesinde bir dizi sorun yaşadığı, eksikliklerin, uyuşmazlıkların uygulamada okul yöneticilerini zor durumda bıraktığı belirtilmiştir.
Eğitim mevzuatı okul yöneticisi anayasa yönetmelik yasa genelge
Her türlü desteği esirgemeyen saygıdeğer hocam Doç. Dr. Süleyman GÖKSOY'a teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Nisan 2020 |
Kabul Tarihi | 13 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: I Sayı: I |