Bu araştırma, 21. Yüzyıl Becerilerinin okul yöneticilerinin liderlik yönlerine olan etkisini ortaya koymayı amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Eğitimcilerin ve okul yöneticilerinin sahip olması gereken bu beceriler, kişilerin liderlik anlayışlarına da katkı sağlamaktadır. Bu amaçla, 21. Yüzyıl Becerilerine yönelik okul yöneticilerini değerlendiren sorular Yapılandırılmış Görüşme Tekniği kapsamında hazırlanarak, mesleğinde kıdemli olan ve mesleğe yeni başlamış öğretmenler, müdür yardımcıları ile velilere sorulmuştur. Ayrıca yapılan yorumları karşılaştırmak ve yöneticilerin de kendilerini nasıl değerlendirdiğini öğrenmek için okul yöneticisi ile de görüşme yapılmıştır. Yapılan görüşmelerde anlamlı bir fark bulunamamış, 21. Yüzyıl Becerilerinin okul yöneticilerinin liderlik yönlerine olan etkisi olumlu görülmüştür.
21. Yüzyıl Becerileri Liderlik Okul Yöneticisi Eğitim Liderliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 20 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: II Sayı: II |