Bu çalışmada son yıllarda Türkiye‘nin içinde bulunduğu göçmen ve mülteci sorunsalına eğitim alanındaki uygulamalar perspektifinden bakılmıştır. Son yıllarda Türkiye’nin karşı karşıya kaldığı yoğun göç akını nedeniyle gerek göçmen ve mülteci öğrencilerin yeni yaşamlarına uyum sorunları, gerekse ev sahibi öğrencilerin bu duruma uyumlu hale getirilebilmesi için bazı örnek uygulamalar üzerinde durulmuştur. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın amacı, ülkemizdeki zorunlu eğitim çağındaki mülteci ve ev sahibi öğrencilerin eğitim sistemi içerisinde yaşadıkları uyum problemleri dikkate alınarak Kanada ‘da yapılan örnek uygulamalar ışığında çözüm önerileri sunmaktır.
Düzce Üniversitesi
Çalışmanın hazırlanması sürecinde desteğini esirgemeyen Doç. Dr. Süleyman Göksoy'a teşekkürlerimi sunarım.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 19 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: II Sayı: II |