Öğrencilerin olumlu sınıf ikliminde eğitim almaları okula yönelik tutumlarını da olumlu etkilemektedir. Çalışmanın amacı, sınıf iklimi ile öğrencilerin okula yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmada araştırma deseni olarak korelasyonel desen kullanılmıştır. Veriler 2018-2019 öğretim yılı bahar döneminde 577 ortaokul öğrencisinden toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak Okula İlişkin Tutum Ölçeği ve Sınıf İklimi Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu yöntemi ile başaklı regresyon analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda öğrencilerin okula yönelik tutumları üzerinde sınıf iklimi boyutlarından öğretmen desteği ve doyumun en güçlü yordayıcılar olduğu ortaya çıkmıştır. Bu iki değişkenle beraber akranların birbirlerini desteklemelerinin okula yönelik güvenleri ile ilişkili olduğu; öğrencilerin kendilerini akademik olarak yeterli hissetmelerinin okula değer vermeleri üzerinde etkili bir faktör olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre öğrencilerin okula yönelik güven, sevgi, değer verme ve uyum sağlama duygu ve davranışlarının kazandırılmasında öğretmen desteği ile beraber yapılan etkinliklerden doyum sağlamasının oldukça önemli olduğu söylenebilir.
sınıf iklimi okula ilişkin tutum öğretmen desteği ortaokul öğrencileri
Training of the students in classes with positive climate has an impact on their attitudes towards school. The purpose of the current study is to examine the relationship between class climate and students. Prediction design was conducted from correlational designs. Data were collected from 577 teachers in the middle schools in spring term of 2018-2019 semesters. Instruments were scales of attitudes towards school and class climate. Pearson-Moment correlations and multiple regression analyses were performed to analyze data. The analyses showed that teacher support and satisfaction as the dimensions of class climate were the strongest predictors of students’ attitudes towards school. Together with teacher support and satisfaction, peer support was found related to confidence in schools. Further, self-efficacy of the students about academic competence was effective in valuing school. It can be concluded that emotions, behaviors, and attitudes including confidence, love, value, and harmony would be provided through teacher support and school satisfaction gained by class activities.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 1 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: I Sayı: I |