Yapılan bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin STEM etkinliklerine dair görüşlerini belirlemektir. Araştırma betimsel bir çalışma olmakla birlikte; görüşme tekniğinden faydalanılmıştır. Nitel veriler için 23 sınıf öğretmenine, önceden belirlenen bir saatte çalıştıkları okullarda araştırmacının geliştirdiği 11 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Veriler değerlendirildiğinde sınıf öğretmenlerinin genel olarak STEM etkinliklerine karşı olumlu görüşe sahip oldukları ve öğrenciler için çeşitli avantajlara sahip olmanın yanı sıra ilkokul düzeyinde uygulanabilir olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Öte yandan zaman ve materyal konusunda çeşitli zorlukların yaşandığı ve bazı öğretmenlerin kendilerini STEM konusunda yetersiz gördüğü anlaşılmıştır. Sonuç olarak; zaman ve materyal noktasındaki olumsuzlukların giderilmesi gerektiği ve kendini STEM konusunda yeterli görmeyen öğretmenlere gerekli eğitimlerin sağlanması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
STEM STEM etkinlikleri sınıf öğretmenleri öğretmen görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 8 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: II Sayı: II |