Bu araştırmanın amacı imam hatip ortaokullarında görev yapan öğretmenlerin uygulamalı derslerden birisi olan Kur’an’ı Kerim dersinde akran öğretimi tekniğine bakışlarının nasıl olduğunu, tecrübe değişkeninin akran öğretimi tekniğine etkisinin ne derece olduğunu ve derslerde akran öğretimi tekniğini nasıl uyguladıklarını ortaya koymak için imam hatip ortaokullarında görev yapan din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin görüşlerini ele almaktır. Araştırmada katılımcılar ile görüşmeler 2022-2023 eğitim öğretim yılı bahar döneminde tamamlanmıştır. Katılımcı grubu Batı Karadeniz Bölgesinde bir ilçesinde imam hatip ortaokulunda görev yapan altı öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından önceden hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmanın kapsam geçerliliği ile ilgili alan uzmanlarıyla görüşüp anlam ve içerik açısından gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Akran öğretimi konusunda din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin görüşlerinin neler olduğuyla ilgili derinlemesine bilgi edinmek amacıyla araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim olarak desenlenmiştir.
Araştırmada din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin akran öğretimi konusunda bilgi sahibi oldukları ve uygulamalı derslerde etkin bir şekilde kullandıklarını ifade etmektedirler. Ayrıca tecrübe değişkeninin akran öğretimi tekniğini ile pozitif kolerasyon içerisinde olduğu ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 14 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 19 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |