Bu araştırmada ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin okul güvenliği konusundaki görüşleri incelenmiştir. Ayrıca öğretmenlerin demografik özelliklerine göre okul güvenliğine yönelik görüşlerinde farklılık olup olmadığına da bakılmıştır. Nicel araştırma yöntemlerine göre genel tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmaya 2023-2024 yılında Uşak ilinde görev yapan kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenmiş olan 468 öğretmen gönüllü olarak katılmışlardır. Araştırmada veriler kişisel bilgi formu ve Demirtaş (2007) tarafından geliştirilen “Okul Güvenliği Ölçeği” ile toplanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 21.0 istatistik programı aracılığıyla değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin okul güvenliğine yönelik görüşlerinin tüm boyutlarda (“Öğretmenlerin Kişisel Güvenliği”, “Okul Güvenliği”, “Öğrenci Güvenliği” ve “Okul Güvenliği için Yapılan Çalışmalar”) orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin okul güvenliğine yönelik görüşlerinin araştırmada ele alınan demografik değişkenler olan; cinsiyet, branş, mesleki kıdemi, çalışmakta olduğu okul türü ve yerleşim yeri değişkenlerine göre istatistiksel olarak farklılık göstermediği saptanmıştır. Başka bir ifade ile kadın ve erkek, farklı branşlarda bulunan farklı sürelerde mesleki kıdeme sahip, farklı okul türlerinde il veya ilçe merkezinde görev yapan öğretmenlerin okul güvenliğine yönelik görüşleri birbirlerine benzer düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi , Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 2 |