Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 67 - 82, 30.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Akyol, H. (2014). Türkçe ilkokuma yazma öğretimi. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Babaoğlan E., Altun S. A. ve Çakan M. (2010), İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Tükenmişlik Düzeyi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt:8, Sayı:2
  • Binbaşıoğlu, C. (2004). İlkokuma ve yazma öğretimi. Nobel Yayın Dağıtım. ISO 690
  • Çelenk, S. (2004). İlkokuma-yazma programı ve öğretimi: Çoklu zeka ve ilkokuma-yazma öğretimi-Yeni ilkokuma-yazma program taslağı. Anı Yayıncılık.
  • Güven E. (2011), Kaynaştırma Uygulamasının Yapıldığı Sınıflarda İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi Üzerindeki Etkileri, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara: Yayınlanmamış Doktora Tezi
  • Cavkaytar, A. (1998). Özbakım ve Ev İçi Becerilerinin Öğretimi El Kitabı.Özbakım ve Ev İçi Becerilerinin Öğretimine Yönelik Bir Aile Eğitimi Programının Etkililiği Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 199, 91-160.
  • Close, D., Sowers, J., Halpern, A. S., & Bourbeau, P. E. (1985). Programming for transition to independent living for mildly retarded persons. Strategies for achieving community integration for developmentally disabled citizens, 161-176.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keskinkılıç, K. İlk okuma yazma öğretimi. Nobel Yayın Dağıtım, 2005.
  • Kırbıyık M. E. (2011). Özel Eğitim Değerlendirme Kurulunda Görevli Rehber Öğretmenlerin Eğitsel Değerlendirme ve Tanılama Sürecine İlişkin Görüşleri, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi
  • Özen A. (2012), Özel Gereksinimli Bireyler, Özel Gereksinimli Bireyler ve Bakım Hizmetleri, Edit: E. Tekin-İftar, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını
  • MEB, (2006), Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, Sayı:26184, Tarih: 31.05.2006, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/26184_0.html (Erişim: 25.05.2014)
  • Şahin, A., & Akyol, H. (2005). İlk okuma-yazma öğretiminde kullanılan çözümleme ve bireşim yöntemlerinin uygulamalı olarak karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

Comparing The Adequacy of The Teaching Activities Applied By Special Education Teachers At The Preparatory Stages of Reading And Writing

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 67 - 82, 30.12.2018

Öz

Most of the educational activities include the activities regarding
reading, writing and speaking abilities. İndividuals learn reading-writing
through the verbal and written communication processes of their own culture.
The most important thing is to be patient in this most troublesome period of
the education process. Teacher must know the most effective method a student
could learn easier and must make a choice by considering student’s
perceptions. This study aims to investigate the teaching activities which
special education teachers apply during teaching reading-writing. It is
conducted through survey method, based on quantitative data. 297 special
education teachers participated in the study. Data is analyzed through SPSS
data analysis program, t-test and ANOVA test. At the end of the study
significant differences are found in the reading-writing preparation
activities according to their age, work experience and graduation branch.



 

Kaynakça

  • Akyol, H. (2014). Türkçe ilkokuma yazma öğretimi. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Babaoğlan E., Altun S. A. ve Çakan M. (2010), İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Tükenmişlik Düzeyi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Cilt:8, Sayı:2
  • Binbaşıoğlu, C. (2004). İlkokuma ve yazma öğretimi. Nobel Yayın Dağıtım. ISO 690
  • Çelenk, S. (2004). İlkokuma-yazma programı ve öğretimi: Çoklu zeka ve ilkokuma-yazma öğretimi-Yeni ilkokuma-yazma program taslağı. Anı Yayıncılık.
  • Güven E. (2011), Kaynaştırma Uygulamasının Yapıldığı Sınıflarda İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi Üzerindeki Etkileri, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara: Yayınlanmamış Doktora Tezi
  • Cavkaytar, A. (1998). Özbakım ve Ev İçi Becerilerinin Öğretimi El Kitabı.Özbakım ve Ev İçi Becerilerinin Öğretimine Yönelik Bir Aile Eğitimi Programının Etkililiği Yayınlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 199, 91-160.
  • Close, D., Sowers, J., Halpern, A. S., & Bourbeau, P. E. (1985). Programming for transition to independent living for mildly retarded persons. Strategies for achieving community integration for developmentally disabled citizens, 161-176.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keskinkılıç, K. İlk okuma yazma öğretimi. Nobel Yayın Dağıtım, 2005.
  • Kırbıyık M. E. (2011). Özel Eğitim Değerlendirme Kurulunda Görevli Rehber Öğretmenlerin Eğitsel Değerlendirme ve Tanılama Sürecine İlişkin Görüşleri, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak: Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi
  • Özen A. (2012), Özel Gereksinimli Bireyler, Özel Gereksinimli Bireyler ve Bakım Hizmetleri, Edit: E. Tekin-İftar, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını
  • MEB, (2006), Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği, Sayı:26184, Tarih: 31.05.2006, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/26184_0.html (Erişim: 25.05.2014)
  • Şahin, A., & Akyol, H. (2005). İlk okuma-yazma öğretiminde kullanılan çözümleme ve bireşim yöntemlerinin uygulamalı olarak karşılaştırılması. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Kurnaz 0000-0003-1134-8689

Süleyman Arslantaş Bu kişi benim 0000-0002-4989-2893

Esra Atalay Bu kişi benim 0000-0003-1829-8020

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kurnaz, A., Arslantaş, S., & Atalay, E. (2018). Comparing The Adequacy of The Teaching Activities Applied By Special Education Teachers At The Preparatory Stages of Reading And Writing. International Journal of Modern Education Studies, 2(2), 67-82.