Öğretmenlerin okul yöneticilerinin stratejik liderliği ile uzaktan eğitime ilişkin tutumları arasındaki ilişkiyi karşılalaştırılmıştır. Veri toplama aracı olarak, The Strategic Leadership Questionnaire) (SLQ)” Pisapia (2009) tarafından geliştirilmiş olup Türk kültürüne uyarlaması Aydın (2012) tarafından hazırlanan ‘Stratejik Liderlik Ölçeği’ ve öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecini öğretmen görüşlerine göre incelemeyi amaçlayan ölçek Kurnaz, Kaynar, Barşık ve Doğrukök (2020) tarafından geliştirilen ölçek ‘Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Algıları Ölçeği’ kullanılmıştır. Nicel araştırma yaklaşımı çerçevesinde ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma örneklemini Çanakkale ve ilçelerinde görev yapmakta olan 348 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin analizinde t-testi, tek yönlü ANOVA, pearson korelasyon ve çoklu regresyon analizleri ile analiz edilmiştir. Verilerin normallik dağılımı için çarpıklık ve basıklık değerlerine bakılmıştır. İstatistiki olarak anlamlı olduğu tespit edilen bulguların etki büyüklüğnde cohen d ve eta kare kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, politik ve yönetimsel uygulamaların öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin kendi imkân/yeterliliğine etkisini ve etik uygulamların da öğretmenlerin uzaktan eğitimde ödevlere ilişkin algılarını yordamada anlamlı olduğu tespit edilmiştir.. Elde edilen sonuçlar, stratejik liderlik uygulamalarının öğretmenlerin uzaktan eğitim süreçlerindeki tutum ve yeterlik algılarını etkilediğini göstermektedir. Bu doğrultuda, okul yöneticilerinin politik, yönetimsel ve etik liderlik uygulamalarını geliştirmeleri önerilmektedir. Ayrıca öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik mesleki gelişim ve destek ihtiyaçlarının karşılanması, eğitim kurumlarının genel başarısını artırıcı bir unsur olarak değerlendirilebilir.
Stratejik liderlik uzaktan eğitim öğretmen tutumları eğitim yönetimi liderlik algısı.
Yazarlar araştırmanın tüm aşamalarında etik kurallara uygun davrandıklarını, yazarlar arasında herhangi bir çıkar çatışmasının olmadığını beyan eder.
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 24 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 4 Sayı: 1 |