Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Makine Mühendisliği Eğitiminde Kullanılan Ders Kitaplarına İlişkin Bir İnceleme

Yıl 2021, , 1 - 11, 31.05.2021
https://doi.org/10.53046/ijotem.897626

Öz

Mühendislik eğitimi; her sektörde ihtiyaç duyulan anahtar konuları kapsayan, maliyetli ve zaman alan zor bir süreçtir. Derslerde kullanılan kitapların veya ders dışında faydalanılan meslek kitaplarındaki içeriklerin teknolojik gelişmelere göre güncellenmesi bu sürece olumlu katkılar sağlayacaktır. Endüstri 4.0, Toplum 5.0 kavramlarıyla dijitalleşmeye hızla geçiş yaptığımız bir dünyada, eğitimde kullanılan ders kitaplarının ilerlemenin hangi basamağında olduğunu bilmek öğrencilerin geleceği için önemlidir. Bu çalışmada; makine mühendisliği eğitiminde Malzeme ve İmalat Yöntemleri (Talaşsız, Talaşlı) zorunlu derslerini veren öğretim elemanları tarafından önerilen ders kitapları incelenmiştir. İncelenen kitaplar, basım yıllarına ve basım dillerine göre değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; 2010 ve daha eski tarihli kitapların öğrenciye kaynak olarak önerildiği görülmüştür. Ayrıca, dersi veren öğretim elemanlarının ders kitabı önerirken eğitim diline bağlı kalmadığı anlaşılmaktadır. Çalışmanın sonunda, ders kitaplarının geliştirilmesi için yapılabilecek öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akgül, A., Uçar, M. Öztürk, M., ve Ekşi, Z. (2013). Mühendislik Eğitiminin İyileştirilmesine Yönelik Öneriler, Geleceğin Mühendisleri ve İşgücü Analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 17 (1), 14-18.
  • Atman, C. J., Bursic, K. M. (1996). Teaching Engineering Design: Can Reading A Textbook Make A Difference?. Research in Engineering Design, 8, 240-250.
  • Dearing, B. M. & Daugherty, M. K. (2004). Delivering Engineering Content In Technology Education: Can The Technology Education Profession Deliver On The Promise Of Technological Literacy For All While Preparing The Secondary School Student For Engineering Education? The Technology Teacher, 64 (3), 8-11.
  • Demirel, Ö. ve Kıroğlu, K. (2020). Ders Kitabı İncelemesi (Dördüncü baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. doi: 10.14527/9786050370058
  • Doğan, B. (2008). Makine Mühendisliği Eğitiminde Temel Sorunlar ve Çözümler. Mühendis ve Makina Dergisi, 49 (580), 9–12.
  • Durwin, C., & Sherman, W. (2008). Does Choice of College Textbook Make a Difference in Students' Comprehension? College Teaching, 56(1), 28-34.
  • Dym, C. L., Agogino, A. M., Eris, O., Frey, D. D., & Leifer, L. J. (2006). Engineering Design Thinking, Teaching, and Learning. Journal of Engineering Education, 94(1), 103-120.
  • Gençoğlu, M. T., ve Cebeci, M. (1999). Türkiye’de Mühendislik Eğitimi ve Öneriler. Mühendislik-Mimarlık Eğitimi Sempozyumu içinde (ss. 73–80). İstanbul.
  • Geren, N., Uzay, Ç., & Bayramoğlu, M., (2018). Mechanical Engineering And Issues on Teaching Mechanical Engineering Design In Turkey. International Journal of Technology And Design Education, 28 (3), 843-866.
  • Gynnild, V., Holstad, A. & Myrhaug, D. (2007). Teaching as Coaching: A Case Study of Awareness And Learning In Engineering Education. International Journal of Science Education, 29(1), 1-17.
  • Kolari, S., Savander-Ranne, C., & Viskari, E. (2008). Learning Needs Time And Effort: A Time-Use Study Of Engineering Students, European Journal of Engineering Education, 33, 483-498.
  • Kosky, P., Keat, W., Wise, G., & Balmer, R. (2006, June). Developing A Freshman Introduction To Engineering Textbook. 2006 Annual Conference & Exposition, doi:10.18260/1-2--453.
  • Lee, C. S., McNeill, N. J., Douglas, E. P., Koro-Ljungberg, M. E., & Therriault, D. J. (2013). Indispensable Resource? A Phenomenological Study of Textbook Use in Engineering Problem Solving. Journal of Engineering Education, 102 (2), 269-288.
  • Lindsley, L. & Burrows, V. (2007). Work in Progress: Developing an Online Textbook and Research Tool for Freshman Engineering Design,"Proceedings. Frontiers in Education. 36th Annual Conference, 16-17.
  • MEB TTKB, (2015). Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği, Milli Eğitim Bakanlı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/1605.pdf Erişim tarihi: 27 Mayıs 2021
  • Miftari Fetishi, I. (2019). The Role Of Assessment In Teaching Academic Reading- Textbook and Student Assessment. Knowledge International Journal, 35(2), 467-472.
  • Rossouw, A., Hacker, M. & de Vries, M.J. (2011). Concepts and Contexts In Engineering and Technology Education: An International and Interdisciplinary Delphi Study. Int J Technol Des Educ 21, 409–424.
  • Sammons, R. B. and Davey, B. (1994). Assessing Students' Skills In Using Textbooks: The Textbook Awareness and Performance Profile (TAPP). Journal of Reading, 37 (4): 280-286.
  • TDK. (2020). Güncel Türkçe Sözlük. Güncel Türkçe Sözlük. 15.04.2020 tarihinde https://sozluk.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Topuniversity. (2020). https://www.topuniversities.com/university-rankings/university-subject-rankings/2020/engineering-mechanical. Erişim Tarihi: 24.03.2020
  • TÜBA. (2020). http://www.tuba.gov.tr/tr/programlar-ve-projeler/akademi-projeleri/universite-ders-kitaplari-projesi 02.04.2020 tarihinde http://www.tuba.gov.tr/tr/programlar-ve-projeler/akademi-projeleri/universite-ders-kitaplari-projesi adresinden erişildi.
  • Urapcenter. (2020). http://tr.urapcenter.org/2019/2019_t9.php Erişim Tarihi: 02.04.2020
  • Ünsal, Y ve Güneş, B. (2004). Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB Lise 1. Sınıf Fizik Ders Kitabının Eleştirel Olarak İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (3), 305-321.

Brief Review on The Course Books Used in Mechanical Engineering Education

Yıl 2021, , 1 - 11, 31.05.2021
https://doi.org/10.53046/ijotem.897626

Öz

Mechanical engineering education is costly and timeconsuming difficult process and it covers key issues such as manufacturing and materials needed in every sector. Updating the contents of course and reference books used in engineering according to technological developments will contribute positively to this process. In a world where the technology is continuously developing and rapidly digitalization with the concepts of Industry 4.0 and Society 5.0, knowing detail the course reference books which is the most valuable material in education is an important step for the professional future of newly graduated engineers. They should know at what stage of these books in technological progress to complementing lack of knowledge properly. In this study; the reference books recommended by lecturers in the Material, and Manufacturing Methods (Plastic deformation of metals and Machining) which are among compulsory courses given in mechanical engineering education were examined. By reviewing of the reference books used in mechanical engineering according to their published years and languages, their up-to-date status has been determined. As a result, it has been observed that the books dated 2010 and earlier have been advised to the students. Morever, it can be easily understood that the lecturers giving the lecture itself have not sticked to the language of education while suggesting a textbook. In the last part of the study, suggestions for improving the course books are proposed.

Kaynakça

  • Akgül, A., Uçar, M. Öztürk, M., ve Ekşi, Z. (2013). Mühendislik Eğitiminin İyileştirilmesine Yönelik Öneriler, Geleceğin Mühendisleri ve İşgücü Analizi. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 17 (1), 14-18.
  • Atman, C. J., Bursic, K. M. (1996). Teaching Engineering Design: Can Reading A Textbook Make A Difference?. Research in Engineering Design, 8, 240-250.
  • Dearing, B. M. & Daugherty, M. K. (2004). Delivering Engineering Content In Technology Education: Can The Technology Education Profession Deliver On The Promise Of Technological Literacy For All While Preparing The Secondary School Student For Engineering Education? The Technology Teacher, 64 (3), 8-11.
  • Demirel, Ö. ve Kıroğlu, K. (2020). Ders Kitabı İncelemesi (Dördüncü baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. doi: 10.14527/9786050370058
  • Doğan, B. (2008). Makine Mühendisliği Eğitiminde Temel Sorunlar ve Çözümler. Mühendis ve Makina Dergisi, 49 (580), 9–12.
  • Durwin, C., & Sherman, W. (2008). Does Choice of College Textbook Make a Difference in Students' Comprehension? College Teaching, 56(1), 28-34.
  • Dym, C. L., Agogino, A. M., Eris, O., Frey, D. D., & Leifer, L. J. (2006). Engineering Design Thinking, Teaching, and Learning. Journal of Engineering Education, 94(1), 103-120.
  • Gençoğlu, M. T., ve Cebeci, M. (1999). Türkiye’de Mühendislik Eğitimi ve Öneriler. Mühendislik-Mimarlık Eğitimi Sempozyumu içinde (ss. 73–80). İstanbul.
  • Geren, N., Uzay, Ç., & Bayramoğlu, M., (2018). Mechanical Engineering And Issues on Teaching Mechanical Engineering Design In Turkey. International Journal of Technology And Design Education, 28 (3), 843-866.
  • Gynnild, V., Holstad, A. & Myrhaug, D. (2007). Teaching as Coaching: A Case Study of Awareness And Learning In Engineering Education. International Journal of Science Education, 29(1), 1-17.
  • Kolari, S., Savander-Ranne, C., & Viskari, E. (2008). Learning Needs Time And Effort: A Time-Use Study Of Engineering Students, European Journal of Engineering Education, 33, 483-498.
  • Kosky, P., Keat, W., Wise, G., & Balmer, R. (2006, June). Developing A Freshman Introduction To Engineering Textbook. 2006 Annual Conference & Exposition, doi:10.18260/1-2--453.
  • Lee, C. S., McNeill, N. J., Douglas, E. P., Koro-Ljungberg, M. E., & Therriault, D. J. (2013). Indispensable Resource? A Phenomenological Study of Textbook Use in Engineering Problem Solving. Journal of Engineering Education, 102 (2), 269-288.
  • Lindsley, L. & Burrows, V. (2007). Work in Progress: Developing an Online Textbook and Research Tool for Freshman Engineering Design,"Proceedings. Frontiers in Education. 36th Annual Conference, 16-17.
  • MEB TTKB, (2015). Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği, Milli Eğitim Bakanlı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara http://mevzuat.meb.gov.tr/dosyalar/1605.pdf Erişim tarihi: 27 Mayıs 2021
  • Miftari Fetishi, I. (2019). The Role Of Assessment In Teaching Academic Reading- Textbook and Student Assessment. Knowledge International Journal, 35(2), 467-472.
  • Rossouw, A., Hacker, M. & de Vries, M.J. (2011). Concepts and Contexts In Engineering and Technology Education: An International and Interdisciplinary Delphi Study. Int J Technol Des Educ 21, 409–424.
  • Sammons, R. B. and Davey, B. (1994). Assessing Students' Skills In Using Textbooks: The Textbook Awareness and Performance Profile (TAPP). Journal of Reading, 37 (4): 280-286.
  • TDK. (2020). Güncel Türkçe Sözlük. Güncel Türkçe Sözlük. 15.04.2020 tarihinde https://sozluk.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Topuniversity. (2020). https://www.topuniversities.com/university-rankings/university-subject-rankings/2020/engineering-mechanical. Erişim Tarihi: 24.03.2020
  • TÜBA. (2020). http://www.tuba.gov.tr/tr/programlar-ve-projeler/akademi-projeleri/universite-ders-kitaplari-projesi 02.04.2020 tarihinde http://www.tuba.gov.tr/tr/programlar-ve-projeler/akademi-projeleri/universite-ders-kitaplari-projesi adresinden erişildi.
  • Urapcenter. (2020). http://tr.urapcenter.org/2019/2019_t9.php Erişim Tarihi: 02.04.2020
  • Ünsal, Y ve Güneş, B. (2004). Bir Kitap İnceleme Çalışması Örneği Olarak MEB Lise 1. Sınıf Fizik Ders Kitabının Eleştirel Olarak İncelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (3), 305-321.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nergizhan Anaç 0000-0001-6738-9741

Nezihan Polat 0000-0003-3794-4112

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2021
Kabul Tarihi 30 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Anaç, N., & Polat, N. (2021). Makine Mühendisliği Eğitiminde Kullanılan Ders Kitaplarına İlişkin Bir İnceleme. Uluslararası Ders Kitapları Ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 4(1), 1-11. https://doi.org/10.53046/ijotem.897626

17394 17395 18802  189911899819047 19738209842099321032