Okul öncesi dönem çocuğun yaşamı boyunca kullanacağı becerileri
kazandığı kritik bir dönemdir. Bu dönemde çocukların aldıkları eğitimler
edinecekleri becerilerin kalıcı ve doğru olmasını desteklemektedir. Eğitim
sürecinde kullanılan materyallerin niteliksel ve niceliksel özellikleri
eğitimin niteliğini doğrudan etkilemektedir. Bu materyallerden biri de çocuk
kitaplarıdır. Çocuk kitaplarının öğretmenler tarafından anlaşılması, bu
doğrultuda nitelikli ve sınıf mevcuduna yetecek sayıda çocuk kitabının olması
önemli görülmektedir. Bu bilgiler doğrultusunda çalışmanın amacı, okul öncesi
döneme yönelik çocuk kitaplarının önemini ve eğitim programı içerisinde ne
düzeyde yer verildiğini öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda incelemektir.
Araştırmanın çalışma grubu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim
Bakanlığına bağlı Şırnak ilin, Silopi ilçesinde okul öncesi eğitim kurumlarında
görev yapan 40 okul öncesi öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada veriler
araştırmacılar tarafından oluşturulan yarı-yapılandırılmış görüşme formuyla
toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle analiz edilmiştir.
Sonuç olarak okul öncesi öğretmenlerinin çocuk kitaplarıyla hangi becerileri
kazandırması gerektiği konusunda bilgi sahibi olduğu fakat kitapları hangi
kriterlere göre seçmesi gerektiği konusunda yeterli bilgiye sahip olmadığı
belirlenmiştir. Bununla birlikte sınıflarında bulunan kitap sayılarının
yetersiz olduğu düşünülmektedir
Preschool
is a critical period in which the child gains the skills he will use throughout
his or her life. In this period, the education received by the children
supports the skills gained to be permanent and correct. In the process of education, the qualitative
and quantitative characteristics of the materials used affect directly the quality
of education. One of the materials is children's books. It is considered
important understanding the children’s books by teachers, having qualified and
sufficient number of children's books. The aim of the study is to examine by
using the opinions of teachers the importance of children's books for
pre-school period and how much place they consist of in the education
program. The Study group of this study
is consisted of 40 pre-school teachers working in preschool educational
institutions in 2018-2019 academic year, in Silopi district of Şırnak
province. Semi-structured interviews
were used to collect data for the study. The data, then, was analyzed using the
method of content analysis. As a result, it is determined that preschool
teachers have information about which skills they should bring by using
children's books but, they are not sufficent about what they should be able to
choose the books according to which criteria. At the same time, it is believed
that the number of books in their class is insufficient.
Preschool Period Children's Books Teacher Opinion Case Study Silopi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |