Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 104 - 122, 31.05.2019

Öz

Bu
çalışmanın amacı dilimizi öğrenmek isteyen yabancıların Türkçe öğrenmelerine
ilişkin tutumlarını ölçmeye yönelik ölçme aracı geliştirmektir.
Bu amaçla birbirinden bağımız 6 konu başlığı altında
toplam 58 maddelik bir anket hazırlanmıştır. Hazırlanan maddeler 3 kişiden
oluşan uzman görüşüne sunulmuş ve yapılan dönütlerle gözden geçirilmiştir. Daha
sonra bu maddeler Türk diline uygunluğu bakımından 1 uzman tarafından daha
incelenmiş ve yapılan öneriler geliştirilmiştir. Ölçeklerin faktör yapısını
belirlemek için ise Açımlayıcı Faktör Analizi ile analiz yapılmadan önceki ilk
aşama olan ölçek maddelerinin faktörleşip faktörleşemediğini, toplanan verilerin
yeterliliğinin belirlenmesi KMO (Kaiser Meyer Oklin Measure of Sampling
Adequacy) değeri ve Küresellik Test (Barlett’ Test) değerleri ile incelenmiş ve
istatistiki analizler yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda yabancıların Yabancı
dil olarak Türkçe öğrenmeye yönelik tutum ölçeğinin güvenilir ve geçerli bir
ölçe aracı olduğu anlaşılmaktadır.

Kaynakça

  • Barın, E. (2003). Yabancılara Türkçenin Öğretiminde Temel Söz Varlığının Önemi. Türklük Bilimi Araştırmaları. XIII/Bahar
  • Büyüköztürk, Ş. (2003). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: Ankara: Pegem Yay.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Yıldız

Mehmet Gürlek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2019
Kabul Tarihi 26 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız, A., & Gürlek, M. (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması. Uluslararası Ders Kitapları Ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 2(1), 104-122.

17394 17395 18802  189911899819047 19738209842099321032