Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Yapay Zekanın Toplum Üzerindeki Etkisi ve Yapay Zeka (A.I.) Filmi Bağlamında Yapay Zekaya Bakış

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 203 - 215, 16.12.2019

Öz

Üretilenin hızla tüketildiği, keşfedilenin çabuk benimsendiği,
popülariteye paralel olarak yeniye ve farklıya olan ilgimizin en üst seviyede
olduğu; Teknoloji çağında yaşamaktayız. İnsanlık tarihi boyunca süregelen tüm
çağlarda insanoğlunun ihtiyaçları, merak etme ve tatmin duygusu; keşif ve
buluşların anahtarı olmuştur. “Nasıl ki ilk çağlarda en önemli buluş ateşin
keşfi ise, yapay zekâ da günümüzün en önemli projesidir” (Aydın ve Değirmenci,
2018: 25). İnsanlığın diğer tüm varlıklardan en güçlü farkı beynidir ve bu gücü
etkin kullanmak çağların değişmesini sağlamıştır. Günümüzde yaşamakta olduğumuz
teknoloji çağının en önemli buluşlarından biri de “Yapay Zekâ” teknolojisidir. Yapay
zeka kavramından son yıllarda sıkça bahsedilmektedir. Aslında yapay zeka
kavramı bu kadar yeni bir kavram değil, aksine yapay zekanın ortaya çıkışı çok
eski dönemlere dayanmaktadır. Teknolojik gelişmelere bağlı olarak çeşitli yapay
zeka programları oluşturulmuş ve robotlar yapılmaya başlanmıştır. Bu
gelişmelerin hemen ardından derin öğrenme ve doğal dil işleme gibi kavramlar da
gündeme gelmiştir ve yapay zekayı konu alan filmler yapılmıştır. Bu özellikler
robotlara kazandırılmaya başlanmıştır ve şimdiki “yapay zeka” kavramına
ulaşılmıştır. Yapay zekâ ile teknolojinin aynı doğrultuda ilerlemesiyle
birlikte teknolojinin olumlu ya da olumsuz her türlü özelliğini yaşadığımız bu
çağda, yapay zekâ kavramını tüm yönleriyle ele alabilmemiz, ön görülü olmamızı
ve daha temkinli davranmamızı sağlayacaktır. Bu çalışmada yapay zekanın tanımı,
gelişimi, uygulamaları, yapay zekanın günümüzdeki durumu, yapay zekanın yeni
medya ile ilişkisi, 2001 yılında çıkarılan “Yapay Zeka” (A.I. Artificial
Intelligence) filmi konu kapsamında çözümlenerek değerlendirilecek ve filmden
hareketle robotların insanlar gibi birtakım duygulara sahip olup olamayacağı üzerinde
durulacaktır.

Kaynakça

  • KaynaklarCheung, C.W., Tsang I.T. &Wong, K.H., (2017). Robot Avatar: A Virtual Tourism Robot for People With Disabilities. International Journal of Computer Theory And Engineering, Singapore, (9)3, 229-234.Değirmenci, C.H. (2018), “Yapay Zekâ”, İstanbul, Girdap Yayıncılık,(“Elon Musk’tan Yapay Zeka Uyarısı”, Do You Trust This Computer: 2018 )“Gelecekhane- Perspektif Akıllı İşler Raporu: Yapay Zekanın Geleceği”,(Haziran 2016), (17,18,20,23,25).“Gelecekte Sosyal Medya Yönetiminde Yapay Zeka Nasıl Rol Oynayacak”,(https://seotech.com.tr/sosyal-medya-yonetimi-yapay-zeka/, 17 Aralık 2018’de erişildi).Ivanov, S. & Webster, C. (2017). Adoptation of Robots, Artificial Intelligence and Service Automation by Travel, Tourism and Hospitality Companiesa Cost-benefit Analysis.International Scientific Conference Contemporary Tourism-Traditions and Innovations, 19-21 October 2017, Sofia University.Orhan, U. “Makine Öğrenmesi Nedir?” Özdemir, Ş. (2017). Değişen Dünyanın Yeni Ruhu: Z Kuşağı.Erişim Tarihi: 13.08.2017,http://www.pdrdergisi.com/degisen-dunyanin-yeni-ruhu-z-kusagi-78.html.Pirim, H. “Yapay Zeka”, Journal of Yaşar University: 83-84.Russell, S. &Norvig, P. (2010). Artificial Intelligence A modern Approach(3rded.).Prentice HallSay, Cem (2018),“50 Soruda Yapay Zeka”, 7 Renk Basım Yayın ve Filmcilik Ltd. Şti, İstanbul.Tung, V.W.S. & Law, R., (2017).The Potential For Tourism and Hospitality Experience Research in Human-Robot Interactions. International Journal of Contemporary Hospitality Management, (29),10, 2498-2513. “Yapay Zekanın Tarihçesi ve Gelişimi”,(https://medium.com/türkiye/yapay-zekanın-tarihçesi-ve-gelişim-süreci-cb4c73deb01d,14 Aralık 2018’de erişildi). Yülek, M, (2018). 11. Kalkınma Planı ve Türkiye’nin Robotları. Erişim Tarihi: 02.03.2018,https://www.dunya.com/kose-yazisi/11-kalkinma-plani-ve-turkiyenin-robotlari/401624https://webrazzi.com/2017/04/11/yapay-zekanin-bugunu-gelecegine-darpha-gozuyle-bakis/
Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 2, 203 - 215, 16.12.2019

Öz

Kaynakça

  • KaynaklarCheung, C.W., Tsang I.T. &Wong, K.H., (2017). Robot Avatar: A Virtual Tourism Robot for People With Disabilities. International Journal of Computer Theory And Engineering, Singapore, (9)3, 229-234.Değirmenci, C.H. (2018), “Yapay Zekâ”, İstanbul, Girdap Yayıncılık,(“Elon Musk’tan Yapay Zeka Uyarısı”, Do You Trust This Computer: 2018 )“Gelecekhane- Perspektif Akıllı İşler Raporu: Yapay Zekanın Geleceği”,(Haziran 2016), (17,18,20,23,25).“Gelecekte Sosyal Medya Yönetiminde Yapay Zeka Nasıl Rol Oynayacak”,(https://seotech.com.tr/sosyal-medya-yonetimi-yapay-zeka/, 17 Aralık 2018’de erişildi).Ivanov, S. & Webster, C. (2017). Adoptation of Robots, Artificial Intelligence and Service Automation by Travel, Tourism and Hospitality Companiesa Cost-benefit Analysis.International Scientific Conference Contemporary Tourism-Traditions and Innovations, 19-21 October 2017, Sofia University.Orhan, U. “Makine Öğrenmesi Nedir?” Özdemir, Ş. (2017). Değişen Dünyanın Yeni Ruhu: Z Kuşağı.Erişim Tarihi: 13.08.2017,http://www.pdrdergisi.com/degisen-dunyanin-yeni-ruhu-z-kusagi-78.html.Pirim, H. “Yapay Zeka”, Journal of Yaşar University: 83-84.Russell, S. &Norvig, P. (2010). Artificial Intelligence A modern Approach(3rded.).Prentice HallSay, Cem (2018),“50 Soruda Yapay Zeka”, 7 Renk Basım Yayın ve Filmcilik Ltd. Şti, İstanbul.Tung, V.W.S. & Law, R., (2017).The Potential For Tourism and Hospitality Experience Research in Human-Robot Interactions. International Journal of Contemporary Hospitality Management, (29),10, 2498-2513. “Yapay Zekanın Tarihçesi ve Gelişimi”,(https://medium.com/türkiye/yapay-zekanın-tarihçesi-ve-gelişim-süreci-cb4c73deb01d,14 Aralık 2018’de erişildi). Yülek, M, (2018). 11. Kalkınma Planı ve Türkiye’nin Robotları. Erişim Tarihi: 02.03.2018,https://www.dunya.com/kose-yazisi/11-kalkinma-plani-ve-turkiyenin-robotlari/401624https://webrazzi.com/2017/04/11/yapay-zekanin-bugunu-gelecegine-darpha-gozuyle-bakis/
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İpek Sucu 0000-0002-6298-7918

Yayımlanma Tarihi 16 Aralık 2019
Kabul Tarihi 29 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sucu, İ. (2019). Yapay Zekanın Toplum Üzerindeki Etkisi ve Yapay Zeka (A.I.) Filmi Bağlamında Yapay Zekaya Bakış. Uluslararası Ders Kitapları Ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 2(2), 203-215.

17394 17395 18802  189911899819047 19738209842099321032