Günümüzde yeni iletişim teknolojileri
nedeniyle tüm yaşam alanlarının imgelerle kaplı olduğunu fark edilmektedir.
Yeni medya, ihtiyaçları karşılamada içinde var olduğu topluluğun kültürel
değerleriyle ilişkili de olsa, zamanı, mekânı ve sosyal aktiviteleri kullanma
tarzıyla ilişkilendirilmeye başlanmıştır. Günümüzde sosyal mecranın tüketimsel
bazda kullanımında sosyal medya odaklı düşünme tarzlarının oluşturulması bir
gereklilik haline dönüşmüştür. Yeni
medya sosyo-kültürel özelliklerin ve tüketim edinimlerinin yeni medya üzerinden
gerçekleştirilerek yeni kimliklerin ve yeni yaşam tarzlarının yaşam bulabildiği
yeni bir yaşam tarzı aracı niteliğindedir. Bu çalışmada, yeni medyanın
sosyo-kültürel etkileşim mecrası oluşturması ve tüketim edinimlerinin gerçekleştirilmesi
yönünde yeni ihtiyaçların hangi yönlerde karşılandığı literatür taraması
kapsamında incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 5 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |