Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 286 - 297, 20.05.2020

Öz

Kaynakça

  • Assmann, J. (2001), Kültürel Bellek. (çev. Ayşe Tekin). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2006), Sessiz Yığınların Gölgesinde Toplumsalın Sonu. (çev. Oğuz Adanır). Ankara: Doğu Batı Yayınları
  • Baudrillard, J. (2008), Tüketim Toplumu. (çev. Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bell, D. (2007), Cyberculture Theorists: Manuel Castells and Donna Haraway. Routledge: Oxon.
  • Benkler, Y. (2006), The Wealth of Networks: How Social Production Transforms Markets and Freedom. New Haven: Yale University Pres.
  • Çetin, E. Sosyal İletişim Ağları ve Gençlik: Facebook Örneği
  • De Valk, K. (2005), Virtual Communities of Consumption: Networks of Consumer Knowledge and Companionship. “Erasmus Research Institute of Management (ERIM)”, ERIM Ph.D. Series Research in Management 50.
  • Dryer, R. L. (2010), Advising Your Clients (and You!) in the New World of Social Media: What Every Lawyer Should Know About Twitter, Facebook, Youtube, & Wikis. Utah Bar Journal. 23 (3) 16-21.
  • Enders, A., Hungenberg, H., Denker H. P. & Mauch, S. (2008). The Long Tail of Social Networking: Revenue Models of Social Networking Sites. European Management Journa. 26 (3) 199-211.
  • Featherstone, M. (2005), Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. (çev. Mehmet Küçük). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Gürhani, N. (2004), OnLine (Çevrimiçi) Toplumun Doğuşu. http://sinemafanatik.com (Erişim Tarihi: 12.02.2019).
  • Güzel, M. (2007), Küreselleşme, Tüketim Kültürü ve İnternet’deki Gençlik Siteleri. Yeni Medya Çalışmaları. M. Binark (der.) içinde. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Hartline, J. (2008), Optimal Marketing Strategies over Social Networks. Beijing. 21 (25) 191.
  • Harvey, D. (2003), Postmodernliğin Durumu Kültürel Değişimin Kökenleri. (çev. Sungur Savran). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Helm, S. (2000), Viral Marketing-Establishing Customer Relationship by Word of Mouse. Electronic Markets. 10 (3) 158-161.
  • http://idc.sdu.edu.tr/tammetinler/bilim/bilim15. pdf (Erişim Tarihi: 12.03.2019).
  • Koparan, N. (2007), Medyanın Kadınlar Üzerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi. www.belgeler.com/.../medyanin-kadinlar-zerindeki-etkisi-the-effects-of-media-on-women (Erişim Tarihi: 21.01.2019).
  • Lietsala, K., & Sirkkunen, E. (2008), Social Media: Introduction to The Tools and Processes of Participatory Economy. Finlandiya: Tampere University Pres.
  • Lundby, K. ve Ronnig, H. (2002), Medya-Kültür-İletişim: Medya Kültürü Aracılığıyla Modernliğin Yorumlanışı. Medya, Kültür Siyaset. (der. Süleyman İrvan). Ankara: Alp Yayınevi.
  • Manovic, L. (2001), The Language of New Media. Massachusetts: MIT Pres.
  • Odabaşı, K. ve Odabaşı, K. (2007), İnternette Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri. İstanbul: Cinus Yayınları.
  • Peattiea, K. & Peattiea, S. (2009), Socialmarketing: A Pathway to Consumption Reduction. Journal of Business Research. 62 (2) 260–268.
  • Picard, R. G. (1989), Media Economics: Concepts and Issues. Sage Publications.
  • Quinton, S. & Harridge S. (2010), Relationships in Online Communities: The Potential for Marketers. Journal of Research in Interactive Marketing. 4 (1) 59-73.
  • Sucu, İ. (2004). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Açısından Sosyal Medya Sanal Dünya Oyunu Olarak Second Life Örneği. Doktora Tezi.
  • Sunden J. (2003), Material Virtualities: Approaching Online Textual Embodiment. Oxford: Peter Lang Publishing.
  • Şafak, S. (2011), Sosyal Medya Pazarlamasına Genel Bir Bakış.
  • Thoits, P. A. (1992), Identity Structures and Psychological Well-Being: Gender and Marital Status Comparisons. Social Psychology Quartely. (55) 236.
  • Weinberg, T. (2009), The New Community Rules: Marketing on the Social Web. New York: O'Reilly.
  • West, D.(1998), Kıta Avrupası Felsefesine Giriş. (çev. Ahmet Cevizci). İstanbul: Paradigma Yayınları.

Sosyo-Kültürel Düzenin ve Tüketim Ediniminin Yeni Yaşam Tarzları Aracı Olarak Yeni Medya

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 286 - 297, 20.05.2020

Öz

Günümüzde yeni iletişim teknolojileri
nedeniyle tüm yaşam alanlarının imgelerle kaplı olduğunu fark edilmektedir.
Yeni medya, ihtiyaçları karşılamada içinde var olduğu topluluğun kültürel
değerleriyle ilişkili de olsa, zamanı, mekânı ve sosyal aktiviteleri kullanma
tarzıyla ilişkilendirilmeye başlanmıştır. Günümüzde sosyal mecranın tüketimsel
bazda kullanımında sosyal medya odaklı düşünme tarzlarının oluşturulması bir
gereklilik haline dönüşmüştür.  Yeni
medya sosyo-kültürel özelliklerin ve tüketim edinimlerinin yeni medya üzerinden
gerçekleştirilerek yeni kimliklerin ve yeni yaşam tarzlarının yaşam bulabildiği
yeni bir yaşam tarzı aracı niteliğindedir. Bu çalışmada, yeni medyanın
sosyo-kültürel etkileşim mecrası oluşturması ve tüketim edinimlerinin gerçekleştirilmesi
yönünde yeni ihtiyaçların hangi yönlerde karşılandığı literatür taraması
kapsamında incelenmiştir.

Kaynakça

  • Assmann, J. (2001), Kültürel Bellek. (çev. Ayşe Tekin). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Baudrillard, J. (2006), Sessiz Yığınların Gölgesinde Toplumsalın Sonu. (çev. Oğuz Adanır). Ankara: Doğu Batı Yayınları
  • Baudrillard, J. (2008), Tüketim Toplumu. (çev. Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Bell, D. (2007), Cyberculture Theorists: Manuel Castells and Donna Haraway. Routledge: Oxon.
  • Benkler, Y. (2006), The Wealth of Networks: How Social Production Transforms Markets and Freedom. New Haven: Yale University Pres.
  • Çetin, E. Sosyal İletişim Ağları ve Gençlik: Facebook Örneği
  • De Valk, K. (2005), Virtual Communities of Consumption: Networks of Consumer Knowledge and Companionship. “Erasmus Research Institute of Management (ERIM)”, ERIM Ph.D. Series Research in Management 50.
  • Dryer, R. L. (2010), Advising Your Clients (and You!) in the New World of Social Media: What Every Lawyer Should Know About Twitter, Facebook, Youtube, & Wikis. Utah Bar Journal. 23 (3) 16-21.
  • Enders, A., Hungenberg, H., Denker H. P. & Mauch, S. (2008). The Long Tail of Social Networking: Revenue Models of Social Networking Sites. European Management Journa. 26 (3) 199-211.
  • Featherstone, M. (2005), Postmodernizm ve Tüketim Kültürü. (çev. Mehmet Küçük). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Gürhani, N. (2004), OnLine (Çevrimiçi) Toplumun Doğuşu. http://sinemafanatik.com (Erişim Tarihi: 12.02.2019).
  • Güzel, M. (2007), Küreselleşme, Tüketim Kültürü ve İnternet’deki Gençlik Siteleri. Yeni Medya Çalışmaları. M. Binark (der.) içinde. Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Hartline, J. (2008), Optimal Marketing Strategies over Social Networks. Beijing. 21 (25) 191.
  • Harvey, D. (2003), Postmodernliğin Durumu Kültürel Değişimin Kökenleri. (çev. Sungur Savran). İstanbul: Metis Yayınları.
  • Helm, S. (2000), Viral Marketing-Establishing Customer Relationship by Word of Mouse. Electronic Markets. 10 (3) 158-161.
  • http://idc.sdu.edu.tr/tammetinler/bilim/bilim15. pdf (Erişim Tarihi: 12.03.2019).
  • Koparan, N. (2007), Medyanın Kadınlar Üzerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi. www.belgeler.com/.../medyanin-kadinlar-zerindeki-etkisi-the-effects-of-media-on-women (Erişim Tarihi: 21.01.2019).
  • Lietsala, K., & Sirkkunen, E. (2008), Social Media: Introduction to The Tools and Processes of Participatory Economy. Finlandiya: Tampere University Pres.
  • Lundby, K. ve Ronnig, H. (2002), Medya-Kültür-İletişim: Medya Kültürü Aracılığıyla Modernliğin Yorumlanışı. Medya, Kültür Siyaset. (der. Süleyman İrvan). Ankara: Alp Yayınevi.
  • Manovic, L. (2001), The Language of New Media. Massachusetts: MIT Pres.
  • Odabaşı, K. ve Odabaşı, K. (2007), İnternette Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri. İstanbul: Cinus Yayınları.
  • Peattiea, K. & Peattiea, S. (2009), Socialmarketing: A Pathway to Consumption Reduction. Journal of Business Research. 62 (2) 260–268.
  • Picard, R. G. (1989), Media Economics: Concepts and Issues. Sage Publications.
  • Quinton, S. & Harridge S. (2010), Relationships in Online Communities: The Potential for Marketers. Journal of Research in Interactive Marketing. 4 (1) 59-73.
  • Sucu, İ. (2004). Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Açısından Sosyal Medya Sanal Dünya Oyunu Olarak Second Life Örneği. Doktora Tezi.
  • Sunden J. (2003), Material Virtualities: Approaching Online Textual Embodiment. Oxford: Peter Lang Publishing.
  • Şafak, S. (2011), Sosyal Medya Pazarlamasına Genel Bir Bakış.
  • Thoits, P. A. (1992), Identity Structures and Psychological Well-Being: Gender and Marital Status Comparisons. Social Psychology Quartely. (55) 236.
  • Weinberg, T. (2009), The New Community Rules: Marketing on the Social Web. New York: O'Reilly.
  • West, D.(1998), Kıta Avrupası Felsefesine Giriş. (çev. Ahmet Cevizci). İstanbul: Paradigma Yayınları.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İpek Sucu

Yayımlanma Tarihi 20 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 5 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sucu, İ. (2020). Sosyo-Kültürel Düzenin ve Tüketim Ediniminin Yeni Yaşam Tarzları Aracı Olarak Yeni Medya. Uluslararası Ders Kitapları Ve Eğitim Materyalleri Dergisi, 3(1), 286-297.

17394 17395 18802  189911899819047 19738209842099321032