Bu araştırma Ortaokul 5. 6. ve 7.sınıf
öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine bakış açılarını ortaya koymak için
yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılının
bahar döneminde Muğla ili Menteşe ilçesinde bir devlet okulunda 5. 6. ve 7.
sınıfta öğrenim görmekte olan 28 öğrenci oluşturmaktadır. Nitel araştırma
yöntemi kullanılarak öğrencilerin sosyal bilgiler dersine bakış açıları ve
Sosyal Bilgiler dersinde öğrenmek istedikleri konular nedenleri ile ortaya
çıkarılmıştır. Ortaya çıkan durumun neden ve sonuçlarını anlamak için durum
çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme
formu aracı kullanılarak elde edilmiştir. Görüşme formunun uygulanması ile elde
edilen bulgular içerik analizi yapılarak kategorilere ayrılmıştır. Elde edilen
bulgulara göre 5. 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersini en çok;
hayatı öğreten bir ders, geçmişimizi öğreten bir ders, hak ve
sorumluluklarımızı öğreten bir ders şeklinde betimledikleri ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin
Sosyal Bilgiler dersine bakış açısının genel anlamda olumlu olduğu tespit
edilmiştir. 5. 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersinde öğrenmek
istediği konular ise dersi oluşturan Sosyal bilim dallarına göre kategorize
edilmiştir. Bu kategoriler içerisinde en yüksek frekans değerine sahip olan
kategori “tarih” olmuştur. Öğrencilerin Sosyal Bilgiler dersinde öğrenmek
istedikleri konuların genel anlamda yürürlükte olan müfredat tarafından
karşılanabildiği, bazı konuların diğer derslerle iş birliği içinde
verilebileceği ve değerler eğitimi ile kazandırılabileceği sonucuna
varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 19 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |