Bu çalışmada, Paulo Freire’ın (1921-1997) “Ezilenlerin Pedagojisi” kitabında ele aldığı üstler, burjuvalar, iktidar vd. tarafından ezilen insanların eğitim hakkını elde etmelerinde insanî değerlerle temellendirildiği iddia edilen bireysel ve/ya toplumsal mücadele anlatılmaktadır. Freire’ın pedagoji anlayışında ezilenlerin kendi var oluşlarının farkındalığı kazandırılarak eğitimde özgür düşünceye ulaşma gayesi vardır. Alanyazın çalışmasında “Ezilenlerin Pedagojisi” adlı eser incelenip konuyla ilgili literatür taraması yapılarak ezen-ezilen ilişkisi, pedagojik perspektif açısından izah edilerek günümüz eğitiminde fırsat ve imkân eşitsizliği konularına da ışık tutacağı düşünülmektedir.
In this work, in Paulo Freire's (1921-1997) book "The Pedagogy of the Oppressed" those oppressed by superiors, bourgeois, power, etc. an individual and / or social struggle based on human values is explained to obtain educational rights. In Freire's pedagogy understanding, there is the aim of reaching free thinking in education by giving the oppressed awareness of their own existence. In the literature study, it is thought that the work named "Pedagogy of the Oppressed" will be examined and the literature on the subject will be examined and the relationship between the oppressor and the oppressed will be explained in terms of pedagogical perspective and will shed light on the issues of opportunity and opportunity inequality in today's education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 29 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 2 |