Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılan Hikâye Kitaplarının İncelenmesi: Yunus Emre Enstitüsü Çocuk Hikâyeleri Dizisi (2019) A1-A2

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 1, 31 - 55, 30.06.2021

Öz

Dil öğrenimi ve öğretimi sırasında, sürecin olumlu bir şekilde seyretmesi için birçok yardımcı materyal kullanılır. Bu materyallerden birisi de hikâye kitaplarıdır. Dil öğretimin de eski çağlardan günümüze hikâye kitapları kullanılagelmiştir. Çünkü hikâye kitapları okuyucunun hayal dünyasına seslenen, çocuk merkezli, yaşamını zenginleştiren bir yere sahiptir. 4 temel dil becerisinin kazandırılmasında yadsınamaz bir yere sahiptir. Bu çalışmada Yunus Emre Enstitüsü bünyesinde çıkan, içinde 10 adet hikâyenin olduğu “Çocuk Hikâyeleri Dizisinden (2019)” faydalanarak, 8 farklı kategoride, içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve tablolar halinde düzenlenmiştir. İnceleme sonucunda hikâye kitaplarının Türkçenin söz varlığına, kültür aktarım rolüne, bireyin dil becerilerini destekleyecek etkinlikleriyle tasarlandığı gözlenmiştir.

Kaynakça

  • Arslan, M. (2011). Yabancılara Türkçe Öğretim Kılavuzu, Nobel Yayınları, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara.
  • Demir, A, Açık F. (2011). “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kültürlerarası Yaklaşım ve Seçilecek Metinlerde Bulunması Gereken Özellikler”, TÜBAR-XXX, s. 51-72.
  • Gökçe B., Sis N. (2011). Gülten Dayıoğlu’nun Çocuk Öykülerinin “Hikâye Haritası” Yöntemine Göre İncelenmesi ve Genel Bir Değerlendirme, International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume 6/3
  • Gün M., Şimşek R. (2017). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılan Hikâye Kitaplarının İncelenmesi: Yunus Emre Enstitüsü Türkçe Öğretimi A1-A2 Hikâye Seti Örneği, International Journal of Languages’ Education and Teaching, Volume 5, Issue 3,
  • Sağlam A. G. (2007) Anne-Baba ve Öğretmenlerin Okul Öncesi Çocuk Kitaplarını Değerlendirmesi, Y.L. Tezi, s.33-36
  • Sever, S. (2013). Çocuk ve Edebiyat. Ankara: Tudem Yayınları.
  • Tabak G., Çoban A. (2011). İlköğretim 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Hikâyelerin Hikâye Haritalama Yöntemine Göre İncelenmesi, Journal of European Education, Volume 1 Issue 1
  • Türkçe Sözlük. (2005). Ankara: Türk Dil Kurumu
  • Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Programı (2019). Türkiye Maarif Vakfı, İstanbul.
  • Yüksel H. G. (2007). Anlatısal Metinler ve Kısa Öykü, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 9 Sayı 1
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Akay 0000-0002-1217-5911

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akay, A. (2021). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kullanılan Hikâye Kitaplarının İncelenmesi: Yunus Emre Enstitüsü Çocuk Hikâyeleri Dizisi (2019) A1-A2. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 4(1), 31-55.

Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: