Beceriye dayalı dil öğretimi açısından temel dil becerilerini edindirmenin yanı sıra öğrencilerin akademik dil becerilerinin de geliştirilmesi gerekir. Öğrencilerin bilimsel dil kullanarak oluşturdukları metinler akademik metnin tür özelliklerini içinde barındırması gerekir. Bunun için de yazarın dil hakkında birtakım bilgilere sahip olmasına gereksinim duyulmaktadır. Bu çalışmada amaç, tür olarak akademik söylemin ne olduğu ortaya koyularak yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında akademik metin oluşturmaya katkı sunmaktır. Bu amaç doğrultusunda alanyazında yapılan ilgili çalışmalar incelenmiştir. Nitel olarak yapılandırılan çalışmada kavramsal olarak akademik dilin ne olduğu, bilimsel metin üretme sürecine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi sonucunda akademik Türkçe açısından eksikliklerin olduğu ve uluslararası öğrencilerin artması dolayısıyla akademik Türkçeye ilişkin çalışmalarda belirtilen sorunların çözüm önerilerine yönelik çalışmaların yapılması gerekliliği ortaya konmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 2 (Akademik Türkçe Özel Sayısı) |
Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: