Bu çalışmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dil bilgisi öğretiminde hareketli resimler aracılığıyla öğretmenin başarıya etkisini ölçmektir. Günümüzde sosyal hayatın getirdiği yeni öğrenme yolları, insanın odak alanlarının değişimi teknolojik faaliyetlere göre değişiklik göstermeye başlamıştır. Bu anlamda kurumlarca veya üniversiteler bünyesinde farklı ders şekilleri, VR gözlükler, dil öğretiminde kullanılabilir web siteleri bu ihtiyaçları karşılama şekilleridir. Dil bilgisi öğretiminde ise bu tür teknolojilerin kullanılmasının sıklığı çok azdır. Dil öğretimi bazı kitaplarda tablolar ve kurallar yoluyla, bazı kitaplarda sezdirme yoluyla verilmiştir. Dil bilgisi öğretiminde her ne kadar sezdirme öncelik olsa da dil bilgisi kurallarının net şekilde verilmesi ve bununla beraber dil bilgisinin hangi durumlarda kullanıldığının örneklerle gösterilmesi gerekir. Bunun için dil bilgisi kitaplarında birçok örnek bulunmaktadır. Fakat, sadece yazı yoluyla verilen örnekler öğrencide bir karşılık bulamamaktadır. Bu sebeple verilecek örneklere görseller yoluyla netlik kazandırılması gerekir. Bu çalışma dil bilgisi öğretiminde GIF kullanımının öğrencinin öğrenmesine katkısını ve sosyal hayatın getirdiği ihtiyaçlarını karşılaması üzerine bir araştırmayı kapsamaktadır. Bu çalışma, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Dil Eğitim-Öğretim Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde yer alan B1 seviyesindeki öğrencilerin, Yeni İstanbul kitabındaki belirli bir dil bilgisi konusunu GIF kullanarak yapılan anlatım ile geleneksel anlatım yöntemi arasındaki farkı incelemiştir. Deney grubu öğrencilerine; kurum öğretmenince tasarlanan hareketli resimler aracılığıyla, kontrol grubu öğrencilerine ise geleneksel yöntemle dil bilgisi öğretimi yapılmıştır. Daha sonra her iki anlatım yöntemiyle öğrenim gören öğrenci gruplarının performanslarını değerlendiren bir test uygulanmıştır. Bunun yanında öğrencilerin görüşlerini almak üzere anket uygulanmıştır.
GIF Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil Bilgisi Hareketli Resim
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Dil Eğitim Öğretim Uygulama ve Araştırma Merkezi
The purpose of this study is to measure the effect of teaching grammar through moving pictures on academic success in teaching Turkish as a foreign language. Today, new learning methods brought by social life and the differentiation of people's focus areas have started to change according to technological activities. In this sense, different lesson methods applied within institutions or universities, VR glasses, websites that can be used in language teaching are aimed at meeting these needs. However, the frequency of using such technologies in grammar teaching is very low. Language teaching is given in some books with tables and rules, and in some books with intuition. Although intuition is the priority in grammar teaching, grammar rules should be given clearly and in which situations grammar is used should be shown with examples. For this, there are many examples in grammar books. However, examples given only through writing do not find a response in the student. For this reason, the examples to be given should be clarified through visuals and moving pictures. This study covers research on the contribution of GIF usage in grammar teaching to the academic success of the student and meeting the needs of social life. In the study, the difference between the narration of the subject of imperative mood grammar using GIF and the traditional narration method was examined by 40 students at B1 level in Sakarya University of Applied Sciences Language Education-Teaching Application and Research Center. In this study, a pre-test-post-test control group experimental design was used, which is one of the quantitative research methods. The experimental group students were taught grammar using animated pictures designed by the institution teacher, while the control group students were taught grammar using the traditional method. Then, a performance test was applied to the student groups who were taught with both narration methods. In this test, it was revealed that animated pictures were an effective tool in teaching grammar. It was observed that the students in the experimental group were more successful and understood the subject better than the students in the control group after the grammar narration using GIF. In order to make grammar teaching more effective and efficient in teaching Turkish as a foreign language, the use of GIF in teaching Turkish as a foreign language should be increased.
Animated picture grammar in teaching Turkish as a foreign language gif
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: