Bu araştırmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğretimi yüksek lisans öğrencilerinin öz yeterlik algılarını belirlemek ve cinsiyet, yaş, yabancı dil bilgisi, mezun oldukları lisans programı ve lisans programlarında yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dersi alma değişkenlerine göre incelemektir. Bu araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli ile desenlenmiş betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini 2022-2023 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 50 yabancı dil olarak Türkçe öğretimi yüksek lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Ülper ve Bağcı (2012) tarafından geliştirilen “Öz Yeterlik Algısı Ölçeği” ve öğrencilerin kişisel özelliklerini belirlemek için “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Veriler, SPSS 27.0 istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre yabancı dil olarak Türkçe öğretimi yüksek lisans öğrencilerinin öz yeterlik algıları “iyi” düzeydedir. Öğrencilerin öz yeterlik algılarının cinsiyetlerine, yaşlarına göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı ancak mezun oldukları lisans programı, yabancı dil bilgisi ve lisans eğitimlerinde yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dersi almalarına göre anlamlı düzeyde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi öğretmenlik mesleği öz yeterlik
The purpose of this study is to define the self-efficacy perceptions of teaching Turkish as a foreign language postgraduate students and examine students’ self-efficacy perceptions in terms of gender, age, foreign language knowledge, undergraduate program graduated and taking teaching Turkish as a foreign language course in undergraduate programs. This is a descriptive study designed with relational survey method, which is a quantitative research method. The sample of the study consists of 50 teaching Turkish as a foreign language postgraduate student studying in 2022-2023 academic year. As the data collection tool, "Self-Efficacy Perception Scale", developed by Ülper ve Bağcı (2012) and “Personal Information Form” to determine the personal characteristics of the students were used. The data were analyzed using the SPSS 27.0 package program. According to the results of the study, teaching Turkish as a foreign language postgraduate students’ self-efficacy perceptions are “good”. The self-efficacy perceptions of teaching Turkish as a foreign language postgraduate students did not differ significantly in terms of gender, age but meaningful differences appeared in terms of students’ undergraduate program graduated, foreign language knowledge and taking teaching Turkish as a foreign language course in undergraduate programs.
Teaching Turkish as a foreign language teaching profession self-efficacy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 27 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: