: Türkiye’nin Latin Amerika ülkeleriyle ilişkileri her geçen gün gelişmektedir. Uzak iki coğrafyanın birbiriyle kurmuş olduğu ekonomik, siyasi ilişkilerin kültür ve eğitim boyutlarına yansıması da kaçınılmazdır. Nitekim son yıllarda Türkiye’nin bölge ülkelerinde büyükelçilikler açması ve bunun akabinde Yunus Emre Enstitüsü, Maarif Vakfı, TİKA gibi kurum ve kuruluşlar aracılığıyla yürüttüğü kültür ve eğitim çalışmalarının kayda değer bir şekilde arttığı görülebilmektedir. Türkçe öğretimiyle ilgili yürütülen çalışmalardan bölgede Türkçeye olan bir ilginin söz konusu olduğu anlaşılmaktadır. Bu çalışmaların bölge ülkelerinin tamamına yayılması konusunda çalışmalarla Latin Amerika’da Türkçeye olan talebin ne olduğu ya da olacağı sorusunun karşılığı da anlaşılmış olacaktır. Dolayısıyla bölgede Türkçe öğretiminin boyutlarının neler olduğu, bu alanda yürütülecek çalışmalarda nelere dikkat edilmesi gerektiği ve bunların ne tür katkılar sağlayacağının tespit edilmesi son derece önem arz etmektedir. Bu çerçevede yapılan bu çalışmanın temel problem sorusu Latin Amerika ülkelerinde Türkçe öğretimin genel durumu nedir sorusu oluşturmakta, amacı ise bölgede Türkçe öğretiminin son durumunu tespit ederek yapılacak çalışmalar için çeşitli öneriler geliştirmektir. Çalışmanın bulgularına ulaşmak için nitel araştırma yöntemin sistematik derleme yaklaşımından yararlanarak Latin Amerika’da Türkçe öğretiyle ilgili çalışmalar derlenmiştir. Buna göre Yunus Emre Enstitüsü, TİKA ve Maarif Vakfı başta olmak üzere Türkçe öğretimine yönelik faaliyetler yürüten kurum ve kuruluşların Latin Amerika ülkelerinde yürüttüğü pek çok çalışmanın olduğu tespit edilmiştir. Böylece bu araştırmanın Latin Amerika ülkelerinde Türkçe öğretiminin gerek Türkçe konuşan ülke ve bireyler gerekse bölge ülkeleri ve insanları için gelecekte ne tür katkılar sağlayacağı konusunda araştırmacı ve kurumlara bir fikir verebileceği düşünülmektedir.
Latin Amerika’da Türkçe Öğretimi Meksika Kolombiya Venezuela Brezilya’da Türkoloji çalışmaları Güney Amerika’da Türkçe Öğretimi.
Turkey's relations with Latin American countries are developing day by day. It is inevitable that the economic and political relations established between two distant geographies will be echoed in the cultural and educational dimensions. Thus, in recent years, it is seen that Turkey has opened embassies in the countries of the region and subsequently the cultural and educational activities carried out through institutions and associations such as Yunus Emre Institute, Maarif Foundation, TIKA have increased significantly. It is comprehensible that there is an interest in Turkish in the region from the studies carried out on teaching Turkish. With the efforts to spread these studies to all countries in the region, the answer to the question of what the demand for Turkish is or will be in Latin America will be comprehensible. In this framework, the main problem question of this study is what is the general situation of Turkish language teaching in Latin American countries. Its aim is to determine the current situation of Turkish language teaching in the region and to develop various suggestions for the future studies. In the research, the concept of "teaching Turkish" was preferred in order to generalize all kinds of findings regarding the Turkish language, especially teaching Turkish as a foreign language. In order to reach the findings of the study, studies on teaching Turkish in Latin America were compiled by using the systematic review approach of qualitative research method. Accordingly, it has been determined that there are many studies carried out in Latin American countries by institutions and associations that carry out activities for teaching Turkish. Thus, it is thought that this study can give researchers and institutions an idea about what kind of contributions Turkish language teaching in Latin American countries will provide in the future for both Turkish-speaking countries and individuals and the countries and people of the region.
Turkish Teaching in Latin America Teaching Turkish in Venezuela Teaching Turkish in Brazil Teaching Turkish in Mexico.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: