Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Bölge Çalışmaları -Latin Amerika Örneği-

Yıl 2025, Cilt: 8 Sayı: 1, 93 - 97, 30.06.2025

Öz

Bu çalışmada, Dr. Elif ERMAĞAN’ın “Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Bölge Çalışmaları –Latin Amerika Örneği-“ isimli kitabının tanıtımı amaçlanmaktadır. Bu kitap iki ana bölümden oluşmaktadır. Kitabın birinci bölümünde Latin Amerika ve Karayipler coğrafyasında Türkiye’nin kültürel ve dilsel etkileşim faaliyetlerinin yabancı dil olarak Türkçe öğretimindeki yerine değinilmiştir. Yazarın bu bölüme yer vermesinin nedeni, “Latin Amerika ve Karayipler coğrafyası üzerinde Türkiye’nin Kültürel ve Dilsel Etkileşiminin etkisi var mıdır?” sorusuna yanıt aramaktır. İlk bölümde, öncelikle Latin Amerika ve Karayipler coğrafyasının genel özelliklerine yer verilmiş ve Türkiye-Latin Amerika ilişkilerine yönelik bir bakış açısı sunulmuştur. Ardından yabancı dil eğitiminde kültürel etkileşimin önemini vurgulamış, Latin Amerika’da Yunus Emre Enstitülerinin, Maarif Okullarının, Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığının ve Türk dizilerinin kültürel etkileşim sürecindeki katkılarına yer vermiştir. Kitabının ikinci bölümünde ise Türkiye’de öğrenim görmüş/görmekte olan Latin Amerikalı öğrencilerin Türkçe ve Türk kültürüne yönelik algılarına değinmiştir. Yazar, bu bölümde Latin Amerikalı öğrencilerin Türkçe öğretimine ve Türk kültürüne yönelik algılarını tespit etmeyi amaçlamaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öğretim Görevlisi Doktor Melike Erdil 0000-0001-8146-2183

Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 6 Mart 2025
Kabul Tarihi 14 Nisan 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erdil, Ö. G. D. M. (2025). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Bölge Çalışmaları -Latin Amerika Örneği-. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi, 8(1), 93-97.