Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

UNESCO 2030 Eğitim Raporunda Umut Veren Uygulamalara Genel Bakış : Doküman İncelemesi

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 1, 40 - 47, 20.04.2020

Öz

Bu çalışmanın amacı Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü ya da İngilizce kısaltmasıyla UNESCO’nun kapsayıcı ve eşitlikçi bir eğitim sağlamak ve yaşam boyu öğrenmeyi teşvik etmek amacıyla hazırladığı 2030 eğitim hedefleri raporunu incelemektir. Çalışmada betimsel araştırma tekniklerinden doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Raporda tüm öğrencilerin sürdürülebilir kalkınma ve sürdürülebilir yaşam biçimleri, insan hakları, cinsiyet eşitliği, barış ve şiddetsizlik kültürü, küresel vatandaşlık ve kültürel çeşitliliğin takdir edilmesi ve kültürün sürdürülebilir kalkınmaya katkısının önemi öne çıkmaktadır. İlgili rapor UNESCO’nun yanı sora UNICEF, Dünya Bankası, UNFPA, UNDP, BM Kadınları ve UNHCR gibi kuruluşlardan 50 uzman tarafından hazırlanmıştır. Rapor, birçok ülkenin ekonomilerini bilgiye dayalı politikalara dönüştürmek ve ham maddelere bağımlılığı azaltmak için sürdürülebilir kalkınmaya yönelik politikalar uygulamak ve enerji güvenliğinin yanı sıra iklim değişikliğiyle mücadeleye, Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine ulaşmada eğitimin rolüne, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı içinde erişime, zorunlu eğitiminin 12 yıla çıkarılmasına, okul öncesinin zorunlu eğitim kapsamına alınmasına, toplumsal cinsiyet eşitliğinden ve eğitim hakkının elde edilmesinde cinsiyet eşitliğinin önemine özellikle değinmiştir. Günümüzde yaşanan pandemiye o dönemde dikkat çekilerek fırsat eşitliğinin sağlanmasında bilgi ve işlem teknolojilerinin önemine vurgu yapılmıştır. Politika oluşturma ve eğitim sistemlerinin yönetimi için sağlam kanıtlar üretmek ve hesap verebilirliği sağlamak için kapsamlı ulusal izleme ve değerlendirme sistemleri geliştirilmesi ve bu sürecin takip edilmesi önerilmektedir.

Kaynakça

  • Baskaran, A. (2017). NESCO Science Report: Towards 2030. Institutions and Economies, [Sl], s. 125-127. ISSN 2232-1349. Erişim: < https://ijie.um.edu.my/article/view/5039 >. Erişim tarihi: 24 mart 2020. Burmeister, M., Rauch, F. ve Eilks, I. (2012). Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi (ESD) ve kimya eğitimi. Kimya Eğitimi Araştırma ve Uygulama , 13 (2), 59-68. Center for Universal Education at Brookings. (2017). A Global Compact on Learning: Taking Action on Education in Developing Countries. Washington DC: Center for Universal Education at Brookings. Goldstein, H. (2015). “Validity, Science and Educational Measurement." Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 22 (2): 193–201. Liu, SC ve Lin, HS. (2014). İlköğretim öğretmenlerinin sınıf bağlamında bilimsel yaratıcılık hakkındaki inançları. Uluslararası Fen Eğitimi Dergisi , 36 (10), 1551-1567. Sarkar, S. (2012). 21. yüzyıl için yüksek öğretimde bilgi ve iletişim teknolojisinin (BİT) rolü. Science, 1 (1), 30-41. Torres, C. A. (2018). UNESCO UCLA Chair on Global Learning and Global Citizenship Education, Los Angeles, Spring 2018, number 2, ISSN 2475-6695 UNESCO. (2015, June). Incheon declaration: Education 2030‐Towards inclusive and equitable quality education and lifelong learning for all. In Symposium conducted at the meeting of World Education, Incheon, Republic of Korea. Unesco (2017). Global Education Monitoring Report 2017/18. Accountability in education: Meeting our commitments. Paris: Unesco.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Metin Altunkaynak 0000-0001-6947-7526

Yayımlanma Tarihi 20 Nisan 2020
Gönderilme Tarihi 25 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altunkaynak, M. (2020). UNESCO 2030 Eğitim Raporunda Umut Veren Uygulamalara Genel Bakış : Doküman İncelemesi. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 1(1), 40-47.

images?q=tbn%3AANd9GcSRmI3PyWhHEzu0GcR4VCZcs8WmlTRr8mPSkrLwlhJV7Y2pyBwd&usqp=CAUqMV-nsBH.png