Bu araştırmada, lise düzeyinde görev yapmakta olan öğretmenlerin program okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma lise branş öğretmenleriyle yürütülmüştür. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim öğretim yılı güz döneminde Bor ilçe merkezinde görev yapan lise branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemini ise tabakalı kolay ulaşılabilir durum örnekleme yöntemi ile seçilen 3 farklı ortaöğretim kurumundan seçilen okullarda çalışan öğretmenler olacaktır. Araştırmada öğretmenlerin program okuryazarlık düzeylerini belirlemek amacıyla eğitim programı okuryazarlığı becerilerinin geliştirilmesi için, geçerliği ve güvenirliği sağlanmış "Eğitim Programı Okuryazarlığı Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmada ölçekle elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilmiş ve veriler aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklemler t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) analizleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, katılımcıların yüksek düzeyde program okuryazarı olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 1 |