Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pandemi Krizi Sürecinde Avrupa Yeşil Mutabakatı

Yıl 2023, , 351 - 364, 30.12.2023
https://doi.org/10.30927/ijpf.1373068

Öz

Avrupa Yeşil Mutabakatı, 2050 yılına kadar Avrupa Birliği için net sıfır karbon emisyonuna ulaşmayı hedeflemiş ve sıfır karbon emisyonuna ulaşma hedefi yolunda Avrupa Birliği’ni kaynak verimli ve rekabetçi bir ekonomiye sahip, modern, yüksek refaha sahip bir topluma dönüştürmeyi de amaçlamıştır. Yeşil Mutabakat henüz yapım aşamasında iken ortaya çıkan Covid-19 krizi, mutabakatı raydan çıkarabilecek bir sorun olarak ortaya çıkmıştır. Fakat Yeşil Mutabakat oluşturulduğu süreçteki eksikliklerine ve Covid-19 krizinden dolayı ortaya çıkan kısa vadeli ihtiyaçlara rağmen bu süreçten güçlenerek çıkmıştır. İklim ve salgın krizleri arasındaki etkileşim, Yeşil Mutabakat’ın Avrupa Birliği’nin uzun vadeli hedefleri ile krizleri önlemek için gereken kısa vadeli politikalar arasındaki bütünleyici parçayı tamamlaması ve yeşil geçiş için gerekli adımların atılması fırsatını sağlamıştır. Pandemi krizine müdahale etmek için yeşil geçişe yönelik mevcut bütçe güçlendirilmiş ve Avrupa Komisyonu’na daha fazla icra yetkisi verilmiştir. Avrupa Komisyonu da Covid-19 krizi döneminde Yeşil Mutabakat’ı krizden çıkmak için bir strateji olarak görmüş ve büyük bir kısmı yeşil hedefler için olmak üzere yaşanan krizden kurtulmaya yönelik fonlarla donatmak için kullanmıştır. Bu çalışmada Avrupa Birliği ekonomik modelinin Avrupa Yeşil Mutabakatı’nın rolünü güçlendirmeye ve aynı zamanda sürdürülebilirlik lehine güçlü dinamikler oluşturmaya ve entegrasyonu teşvik etmeye ne oranda katkıda bulunduğu ele alınmaktadır.

Kaynakça

  • Akçay, B.& Göçmen, İ. (2012). Avrupa Birliği: Tarihçe, Teoriler, Kurumlar Ve Politikalar. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Azap, A. (2020). Bir Zoonotik Enfeksiyon Olarak Covid-19. https://www. ttb. org. tr/yayin_goster. php. (Erişim: 24 Mart 2023)
  • Bashir, M. F., Ma, B. & Shahzad, L. (2020). “A Brief Review of Socio-Economic and Environmental Impact of Covid-19”. Air Quality, Atmosphere & Health, 13, 1403-1409.
  • Begg, I., Bongardt, A., Nicolaïdis, K. & Torres, F. (2015). “EMU And Sustainable Integration”. Journal of European Integration, 37(7), 803-816.
  • Bloomfield, J. & Steward, F. (2020). “The Politics Of The Green New Deal”. The Political Quarterly, 91(4), 770-779.
  • Bongardt, A. & Torres, F. (2020). “Lessons From The Coronavirus Crisis For European Integration”. Intereconomics, 55(3), 130-131.
  • Chitanava, M., Janashia, N., Samkhardze, I. & Vardosanidze, K. (2021). The Impact of Climate Change Mitigation Policy on Employment. Climate Basics.
  • European Central Bank. (2020). ECB Announces€ 750 Billion Pandemic Emergency Purchase Programme (PEPP). Press Release.
  • European Commission, E. (2019a). Annual Sustainable Growth Strategy 2020. In: European Commission.
  • European Commission, E. (2019b). The European Green Deal. https://eurlex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=COM%3A2019%3A640%3AFIN (Erişim: 17.03.2023)
  • European Commission, E. (2020a). Europe’s moment: Repair and prepare for the next generation. In: European Commission Brussels.
  • European Commission E. (2020b). Eurobarometer 93. In:European Commission
  • European Commission, E. (2021a). Fit for 55: Delivering the EU’s 2030 climate target on the way to climate neutrality. In: European Commission.
  • European Commission E. (2021b). Eurobarometer 93. In:European Commission
  • European Commission E. (2021c). Eurobarometer 513. In:European Commission
  • Eryüzlü, H. (2020). “Covid-19 Ekonomik Etkileri ve Tedbirler: Türkiye’de “Helikopter Para” Uygulaması”. Ekonomi Maliye İşletme Dergisi, 3(1), 10-19.
  • Fuest, C. (2021). The NGEU Economic Recovery Fund. In CESifo Forum. 22(01). Munchen: Ifo Institut - Leibniz - Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München.
  • Görkem, H. (2022). “Covid-19 Pandemisinin Avrupa Birliği Çevre Politikalarına Yansımaları”. Uluslararası Sosyal Siyasal ve Mali Araştırmalar Dergisi, 2(1), 74-90.
  • İktisadi Kalkınma Vakfı (2020). AB Yeşil Mutabakatı temel unsurları ve yol haritası. https://www. ikv. org. tr/images/files/AB_Yesil_Mutabakati_Temel_Unsurlari_ve_Yol_Haritasi. pdf. (Erişim: 21.04.2023)
  • Kakışım, C. (2022). “Avrupa Yeşil Mutabakati: Yeşil Teori Perspektifinden Bir Analiz”. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(1), 1-16.
  • Knodt, M. & Schoenefeld, J. (2021). How ‘Harder Soft Governance’might Help Deliver The EU’s New 55 Per Cent Emissions Reduction Target. LSE European Politics and Policy (EUROPP) blog.
  • Kübra, E., Güner, O. & Çetin, M. (2021). “Avrupa Yeşil Mutabakatı ve Türkiye Ekonomisinin Uyum Politikaları”. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 9(2), 125-144.
  • Odabaş, H. & Bahtiyar, E. (2011). “Euro Bölgesi ve Mali İstikrarsizlik: Yeni Avrupa İstikrar Mekanizmasi Başarili Olacak mı?”. Ekonomi Bilimleri Dergisi, 3(2), 101-110.
  • Siddi, M. (2020). The European Green Deal: Asseasing its current state and future implementation. UPI REPORT, 114.
  • Stern, N. (2008). “The Economics of Climate Change”. American Economic Review, 98(2), 1-37.
  • Talu, N. & Kocaman, H. (2018). Türkiye’de İklim Değişikliği İle Mücadelede Politikalar, Yasal ve Kurumsal Yapi. http://www.iklimin.org/egitimmateryalleri/TR%20Pol_NT.pdf (Erişim: 17.03.2023)
  • Vanhercke, B. & Verdun, A. (2022). “The European Semester as Goldilocks: Macroeconomic Policy Coordination and The Recovery and Resilience Facility”. JCMS: Journal of Common Market Studies, 60(1), 204-223.

The European Green Deal During The Pandemic Crisis

Yıl 2023, , 351 - 364, 30.12.2023
https://doi.org/10.30927/ijpf.1373068

Öz

European Green Deal aims to achieve net-zero carbon emissions for the European Union by 2050, and on the way to achieving zero carbon emissions, it also aims to transform European Union into a modern, highly prosperous society with a resource-efficient and competitive economy. Covid-19 crisis, which emerged while Green Deal was still under construction, emerged as a problem that could derail it. However, despite its shortcomings and the short-term needs arising from Covid-19 crisis, Green Deal has emerged stronger. The interplay between the climate and pandemic crises provided the opportunity for Green Deal to complete the complementary piece between the long-term goals of European Union and the short-term policies needed to prevent crises and take the necessary steps for a green transition. To respond to the pandemic crisis, the existing budget for the green transition was strengthened and European Commission was given more enforcement powers. During the Covid-19 crisis, European Commission also saw Green Deal as a strategy to get out of crisis and used it to equip itself with funds to recover from the crisis, mostly for green goals. This paper examines the extent to which European Union economic model has contributed to strengthening the role of European Green Deal and at the same time creating strong dynamics in favor of sustainability and promoting integration.

Kaynakça

  • Akçay, B.& Göçmen, İ. (2012). Avrupa Birliği: Tarihçe, Teoriler, Kurumlar Ve Politikalar. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Azap, A. (2020). Bir Zoonotik Enfeksiyon Olarak Covid-19. https://www. ttb. org. tr/yayin_goster. php. (Erişim: 24 Mart 2023)
  • Bashir, M. F., Ma, B. & Shahzad, L. (2020). “A Brief Review of Socio-Economic and Environmental Impact of Covid-19”. Air Quality, Atmosphere & Health, 13, 1403-1409.
  • Begg, I., Bongardt, A., Nicolaïdis, K. & Torres, F. (2015). “EMU And Sustainable Integration”. Journal of European Integration, 37(7), 803-816.
  • Bloomfield, J. & Steward, F. (2020). “The Politics Of The Green New Deal”. The Political Quarterly, 91(4), 770-779.
  • Bongardt, A. & Torres, F. (2020). “Lessons From The Coronavirus Crisis For European Integration”. Intereconomics, 55(3), 130-131.
  • Chitanava, M., Janashia, N., Samkhardze, I. & Vardosanidze, K. (2021). The Impact of Climate Change Mitigation Policy on Employment. Climate Basics.
  • European Central Bank. (2020). ECB Announces€ 750 Billion Pandemic Emergency Purchase Programme (PEPP). Press Release.
  • European Commission, E. (2019a). Annual Sustainable Growth Strategy 2020. In: European Commission.
  • European Commission, E. (2019b). The European Green Deal. https://eurlex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=COM%3A2019%3A640%3AFIN (Erişim: 17.03.2023)
  • European Commission, E. (2020a). Europe’s moment: Repair and prepare for the next generation. In: European Commission Brussels.
  • European Commission E. (2020b). Eurobarometer 93. In:European Commission
  • European Commission, E. (2021a). Fit for 55: Delivering the EU’s 2030 climate target on the way to climate neutrality. In: European Commission.
  • European Commission E. (2021b). Eurobarometer 93. In:European Commission
  • European Commission E. (2021c). Eurobarometer 513. In:European Commission
  • Eryüzlü, H. (2020). “Covid-19 Ekonomik Etkileri ve Tedbirler: Türkiye’de “Helikopter Para” Uygulaması”. Ekonomi Maliye İşletme Dergisi, 3(1), 10-19.
  • Fuest, C. (2021). The NGEU Economic Recovery Fund. In CESifo Forum. 22(01). Munchen: Ifo Institut - Leibniz - Institut für Wirtschaftsforschung an der Universität München.
  • Görkem, H. (2022). “Covid-19 Pandemisinin Avrupa Birliği Çevre Politikalarına Yansımaları”. Uluslararası Sosyal Siyasal ve Mali Araştırmalar Dergisi, 2(1), 74-90.
  • İktisadi Kalkınma Vakfı (2020). AB Yeşil Mutabakatı temel unsurları ve yol haritası. https://www. ikv. org. tr/images/files/AB_Yesil_Mutabakati_Temel_Unsurlari_ve_Yol_Haritasi. pdf. (Erişim: 21.04.2023)
  • Kakışım, C. (2022). “Avrupa Yeşil Mutabakati: Yeşil Teori Perspektifinden Bir Analiz”. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 6(1), 1-16.
  • Knodt, M. & Schoenefeld, J. (2021). How ‘Harder Soft Governance’might Help Deliver The EU’s New 55 Per Cent Emissions Reduction Target. LSE European Politics and Policy (EUROPP) blog.
  • Kübra, E., Güner, O. & Çetin, M. (2021). “Avrupa Yeşil Mutabakatı ve Türkiye Ekonomisinin Uyum Politikaları”. İşletme ve İktisat Çalışmaları Dergisi, 9(2), 125-144.
  • Odabaş, H. & Bahtiyar, E. (2011). “Euro Bölgesi ve Mali İstikrarsizlik: Yeni Avrupa İstikrar Mekanizmasi Başarili Olacak mı?”. Ekonomi Bilimleri Dergisi, 3(2), 101-110.
  • Siddi, M. (2020). The European Green Deal: Asseasing its current state and future implementation. UPI REPORT, 114.
  • Stern, N. (2008). “The Economics of Climate Change”. American Economic Review, 98(2), 1-37.
  • Talu, N. & Kocaman, H. (2018). Türkiye’de İklim Değişikliği İle Mücadelede Politikalar, Yasal ve Kurumsal Yapi. http://www.iklimin.org/egitimmateryalleri/TR%20Pol_NT.pdf (Erişim: 17.03.2023)
  • Vanhercke, B. & Verdun, A. (2022). “The European Semester as Goldilocks: Macroeconomic Policy Coordination and The Recovery and Resilience Facility”. JCMS: Journal of Common Market Studies, 60(1), 204-223.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Maliye Çalışmaları (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İbrahim Keklik 0000-0002-1087-4452

Abdullah Barış 0000-0001-5637-9126

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2023
Kabul Tarihi 27 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Keklik, İ., & Barış, A. (2023). Pandemi Krizi Sürecinde Avrupa Yeşil Mutabakatı. International Journal of Public Finance, 8(2), 351-364. https://doi.org/10.30927/ijpf.1373068

________________________________________________________________________________________________

9246    9241    Content on this site is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International.

________________________________________________________________________________________________