Her sınıfta kim daha iyi yapacak diye uğraşan, ödevleri bitirmede tek başına çalışan, ya da küçük gruplar içinde birbirlerine yardım ederek daha iyi öğrenmeye çalışan öğrenciler vardır. Öğrencilerin öğrenme şekilleri, işbirlikçi, rekabetçi veya bireysel olmak üzere üçe ayrılırlar. Her öğrenci bu gruplardan birine girer. Bu çalışmanın amacı 92 öğretmen adayına nasıl ders çalıştıklarıyla ilgili açık uçlu soru sorarak sınıf içi dinamiklerinin nasıl olustugunu görmek, farklı grupların farklı tercihleri olduklarını bulmak ve hatta bireylerin duruma ve sartlara göre farklı öğrenme şekillerini kullanabildigini göstermektir. Açık uçlu sorulara verdikleri yanıtlarda öğrenciler yoğunluk olarak bir gruba eğilim göstermemekte, duruma göre farklı şekli seçebilmektedir
hedef yapıları işbirlikli öğrenme rekabetli öğrenme öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 1 |