Bu araştırma öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik öz-yeterlik algıları ve öğretmenliği tercih etmelerine ilişkin üstbilişsel farkındalıklarını incelemektedir. Araştırma 781 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların öz-yeterlik algıları Teachers’ Sense of Efficacy Scale-Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği (TSES)’nin uzun formu, üstbilişsel farkındalıkları Metacognitive Awareness Inventory-Üstbilişsel Farkındalık Envanteri (MAI)’nin uzun formu kullanılarak belirlenmiştir. Katılımcıların öğretmenliği tercih etme sebepleri ise açık uçlu sorularla belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının genel öz-yeterlik algıları ve alt boyutlarında oldukça yeterli düzeyde oldukları, üstbilişsel farkındalıklarının ise yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının genel öz-yeterlik ortalamalarında, ÖSS (Öğrenci Seçme Sınavı) ile kişiliğime uygun olması cevabı veren, genel üstbilişsel farkındalık ortalamalarında ise ÖSS (Öğrenci Seçme Sınavı) ile idealim, çocuk-ülke-öğretme sevgisi ve kişiliğime uygun olması cevabını veren öğretmen adayları arasında ÖSS (Öğrenci Seçme Sınavı) cevabı veren öğretmen adaylarının aleyhine anlamlı farklılık bulunmuştur
Öz-yeterlik öğretmen öz-yeterliği üstbiliş üstbilişsel farkındalık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 1 |