Bu araştırmada, Fen Bilgisi öğretmenliği lisans programı Genel Kimya ders içeriğinde yer alan kimyasal bileşikler konusunun yapılandırmacı öğrenme kuramına uygun olarak geliştirilen çalışma yapraklarının akademik başarıya ve kalıcılığa olan etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın örneklemini Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. sınıf düzeyinde bulunan 80 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. I. gruba geleneksel öğretim yöntemi, II. gruba çalışma yaprakları uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak Cronbach–alpha değeri 0.921 olan 50 soru içeren çoktan seçmeli başarı testi çalışma öncesi ön test, çalışmanın bitiminde son test ve çalışma bitiminden 5 hafta sonra ise kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programında t-testi değerlendirilmiştir. Çalışma yapraklarının uygulandığı deney grubunun geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde daha başarılı olduğu (t=23.230; p < .05) ve bu uygulamanın kalıcılığı olumlu etkilediği (t=27.505; p < .05) saptanmıştır
kimyasal bileşikler yapılandırmacı öğrenme kuramı çalışma yaprakları öğrenci başarısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 1 Sayı: 1 |